Kan ta fram "Polo pärmen" i morgon å göra det.. en sak ska man ha i åtanke när man kollar in min jämförelse...
den lever inte ett svensson liv, utan startar kl 23:00 varje dag, den lastas med ca 200 kg tidningar ca kl 00:00, sen åker alla lampor på, helljuset släckes endast vid möte, inte vid enskilda lådor.. så i vissa fall så lyser dom flera timmar i sträck.. sidolampan som lyser på brevlådorna är igång hela natten, dvs ca 6 tim..
först börjar turen med ca 250 stopp i villa omr med ca 50 - 100 meter mellan lådorna.. resten är grusvägar på landsbygden och det är där som bilen slits värst.. jag skulle gissa att det blir ca 100 stopp från runt 100 km/h å iblan över 100..
det hoppar å skakar å stutsar å far på skogen och i och med att ja kör 16" så slits dom ju mer än org 14"
och det går ca 3 uppsättningar per sommar, 2 uppsättningar friktions däck på höst å vår (15") och en uppsättning dubb under den halaste tiden..
väl när kl är runt 06:00 på morgonen åker sista tidningen i lådan och ja styr hemåt..
bilen blir avstängd för första gången ca kl 06:30 - 07:00
Service intervallen är också lite annorlunda, ja kör med tim räknare som i maskiner då det är mycket tomgång, så vid 300 tim ca 1000 mil får hon ny olja och filter samt att lådan sköljes och får ny olja..
den är också utrustad med en oljekylare till lådan..
Då håller det.. om man kör med insidan av huvet och är rädd om lådan...
sen när man vaknar på em, så spolar man av den med högtrycken, bara svamp 1 ggr i veckan.. fyller spolarvätska å kollar över den lite allmänt efter nattens äventyr..
sen är man tillbaka igen å allt börjar om vid 23 på kvällen..
stackars polo...