3147
Sök

Bilar kan få maxfart på 150 km/h

12 086 Inlägg
31 januari 2009
Nya BMW M5 -10 Effekt 650hk, topphastighet 150km/h (elektroniskt begränsad) lol

40 Inlägg
31 januari 2009
Som många säger lär ju inte vara något problem att ta bort spärren från bilen, men hur stort är problemet i Sverige att folk ligger i 150km/h+ ?

terazzi
31 januari 2009
Allt dessa miljösnack e så jävla larvigt!
Fan man borde bo japan ärligt smile
Där är bilarna en tradition och dem satsar på bilismen där med wink

Men Det kommer inte gå igenom ändå så wink

649 Inlägg
31 januari 2009
Varför kan inte alla lika gärna cykla , Är lika roligt isåfall. Fast man kan ju ramla. Aja vi får väll gå då. Fast då kan man snubbla. Men vi får sitta inne i huset hela dagarna då, Eh fan det kan börja brinna. ojojoj

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.

ElectroRaggare
886 Inlägg
31 januari 2009
Låter som en riktigt bra ide tycker jag. Varför ska man någonsin behöva köra fortare än 150 km/h ? Finns ingen anledning till det alls.

+1 till en bra ide, som dock aldrig kommer att kunna utföras i verkligheten sad

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

158 Inlägg
31 januari 2009
Detta låter ju som ett stort skämt!!

519 Inlägg
31 januari 2009
Hehe det sker mindre olycker ju snabbare man kör, "då är man mindre tid på vägen". Så sa min körskolelärare och visst stämmer det väl till viss del, men när det då smäller då gör det ont! tongue Tycker dock att det vore smart att spärra bilar så de inte går fortare än 150.. 110 vore ännu bättre!

Trätekniker
387 Inlägg
31 januari 2009
Bättre dom lägger pengar och möda på alkolås i alla bilar!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 februari 2009
MariaC skrev:
Hur ofta kör folk över 150 det är väl ganska ofta själv är det dagligen på motorvägen och jag är inte den ende
Rquired skrev:
Då kan dom väl lika gärna återinföra Trabanten med en kines-fyrtaktare under huven. Ingen vill vänta den tid det tar för den att nå 150, eller leta upp en backe brant nog.

Löjligt, då kan dom väl införa växellådor som tvingar upp föraren till högsta växlen efter ett tag istället. Idioter som ligger och bränner på 3an i 70 skitar ner bra mycket mer än de få gånger folk ger sig upp över 150. Och säkerhet? Tja hur ofta kör folk över 150 som sagt?

Får väl bekänna mig skyldig till det samma de få gånger jag kör motorväg, dessutom har vi 120 här så man kan hålla 150 utan att bli av med lappen wink Men i genomsnitt, inte många svenssons som kör i 150. Däremot måånga som kör fulla eller inte kör miljövänligt smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

turboabstinens
442 Inlägg
1 februari 2009
Hur ofta ligger folk över 150 km/h? Tror jag har blivit omkörd i en som har legat i 150+ kanske 5-10 gånger på 2 år. Standard brukar ju snarare vara 130 km/h marschfart. Tvivlar på att farten har mycket med dödsolyckor att göra.

ocertifierad klåpmekare

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
1 februari 2009
Jag tycker det låter som en sjukt bra idé, vem fan behöver en bil som går 200++? Min bil gör mätaren ut, dock är det inget som jag använder i min dagliga bilkörning direkt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 februari 2009
Varför inte göra en utredning om hurvida vi skall förbjuda miljönissar och andra fåntrattar som gång på gång försöker lägga sig i sånt de inte har att göra med! Det som talar emot är att det blir nästintill omöjligt att få med miljönissarna och fåntrattarna lol

Rock'n Roll

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 februari 2009
Irmscher Vectra skrev:
Som nån komiker sa: "Var får dom allt ifrån?" roll

Glöggen!

Rock'n Roll

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
1 februari 2009
Hm. Det är väl bra. Frågan är ju varför man ens ska kunna köra i över 150km/h, vid annat än
speciella tillfällen? Det bör man inte..

864 Inlägg
1 februari 2009
Intressant att så många ser det som sin rättighet att bryta mot lagen...
Förörvrigt tror jag inte att en begränsning rakt av skulle göra någon större skillnad för miljön, detta p.g.a att det inte är så många som kör så fort.

Tanken är god dock....

1 436 Inlägg
1 februari 2009
Lagstifta om att alla bilar som i säljs eller importeras till sverige efter år 2015 skall ha en elektronisk spärr för 150km/h. Regbesiktiga med spärr, sedan kollar ingen den och bilentusiaster kan "låsa upp" bilen på närmsta trimmfirma...

Tada, inget problem för dem som kör på bana samtidigt som svenssons inte kan vansinnesköra (lika mycket/fort).

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

V-Power
1 186 Inlägg
1 februari 2009
Att det bara finns som ett förslag är riktigt sjukt. Men det som är ännu sjukare är fan att vissa här på garaget tycker det är en bra idé??? Hur fan tänker ni egentligen? Eller era bilar går bara inte över 150 så ni bryr er inte?

Tur att majoriteten är lite vettiga så att förslaget inte kommer gå igenom.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

369 Inlägg
1 februari 2009
lejjonet skrev:
engolf skrev:
En liten bit ur artikeln:
"– Det är ju bara ett antal mil i Tyskland där det över huvud taget är möjligt att köra snabbare, säger Magnus Nilsson som är ansvarig för fordonsfrågor på Svenska Naturskyddsföreningen, SNF."

Är den idioten från en annan planet?! Körde Göteborg-Norrköping och höll 200-210 kmh i stort sett hela vägen. ( Det var en riktig emergency-situation, så kom inte med moraliska föreläsningar).

Går en COLT så fort? lol seriöst

Hahahaha nästan så det va elakt, nästan lol

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

4 299 Inlägg
1 februari 2009
oleg skrev:
Bättre dom lägger pengar och möda på alkolås i alla bilar!

Exakt, att spärra bilarna är ju bara löjligt.

Sen förstår jag inte det där däck-argumentet, hur får man enr bullret bara för att däcken är gjorda för en maxfart på 150 km/h??
Det är väl ändå dimensionen på däcken som spelar roll.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 februari 2009
TenZer skrev:
Varför inte göra en utredning om hurvida vi skall förbjuda miljönissar och andra fåntrattar som gång på gång försöker lägga sig i sånt de inte har att göra med! Det som talar emot är att det blir nästintill omöjligt att få med miljönissarna och fåntrattarna lol

Lysande, vi får skicka in ett förslag omedelbart lol smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök