Lacka om eller byta hållare???

Martin 9-3 Fisketokig
18 mars 2006 · 2 997 Inlägg

Just det.

Jag har en vanlig skylthållare bak som dunkar och rasslar efter att baslådan flyttat in.

Jag har 2 alternativ.

1. Köpa en annan hållare som inte vibrerar. Jag har testat med skumgummi bakom denna men själva plasten och plåten blir vågformad när man drar åt skruvarna så det ser heltokigt ut.
Så är dämpningen väldigt mjuk men iaf så blir skylten krokig när man skruvar åt fästet.

Tips på bra skylthållare som klarar baslådan?


Alternativ 2:

Tar jag bort hållaren helt och ska klistra på min regg-dekal som är så fin så måste jag slipa ner de distanser som sitter där idag och sedan spackla upp de andra 2 "luckorna" som finns i plåten bakom skylten, idiotiskt att inte ha jämn plåt bakom utan att ha 2 urgröpningar i plåten, dekalen kommer inte bli bra om det inte är plan baksida.

Ska jag göra detta blir det slipning och spackling och en nylackering av hela bakluckan och lämnar man in för det så ligger det närmare 10 papp kan jag tänka.


Så att mixtra med nuvarande hållare funkar inte... Har ni tips på bra hållare eller andra lösningar så mottager jag det gärna. känns inte så kul att gå på alternativ 2 för en reggskylt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Gislekillen RushRacing.tk
20 mars 2006 · 278 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Just det.

Jag har en vanlig skylthållare bak som dunkar och rasslar efter att baslådan flyttat in.

Jag har 2 alternativ.

1. Köpa en annan hållare som inte vibrerar. Jag har testat med skumgummi bakom denna men själva plasten och plåten blir vågformad när man drar åt skruvarna så det ser heltokigt ut.
Så är dämpningen väldigt mjuk men iaf så blir skylten krokig när man skruvar åt fästet.

Tips på bra skylthållare som klarar baslådan?


Alternativ 2:

Tar jag bort hållaren helt och ska klistra på min regg-dekal som är så fin så måste jag slipa ner de distanser som sitter där idag och sedan spackla upp de andra 2 "luckorna" som finns i plåten bakom skylten, idiotiskt att inte ha jämn plåt bakom utan att ha 2 urgröpningar i plåten, dekalen kommer inte bli bra om det inte är plan baksida.

Ska jag göra detta blir det slipning och spackling och en nylackering av hela bakluckan och lämnar man in för det så ligger det närmare 10 papp kan jag tänka.


Så att mixtra med nuvarande hållare funkar inte... Har ni tips på bra hållare eller andra lösningar så mottager jag det gärna. känns inte så kul att gå på alternativ 2 för en reggskylt.

Hade själv samma problem i början, men jag tog bort hållaren å satte dit lite hårdare skumgummi på baksidan på lite olika ställen så att det blev jämnt... skruvade sedan dit hållaren igen.. blev kanon, syntes inte att det var skumgummi bakom. Blev jämt å bra.

Angående ditt andra alternativ: får du ha en regg-dekal på bilen??

Lycka till iaf

Gloremir hmmmm
20 mars 2006 · 1 094 Inlägg

jag satte en skumgumi platta på ca 5mm bakom regg skylten + att jag sprutade gummit + baksidan av skylten med noice killer spray. funkar perfekt. inget mera rasslande smile

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Weermets Gasglad
20 mars 2006 · 295 Inlägg

Jag har satt gummibrickor mellan skylt och bagagelucka. Inte ett ljud därifrån längre. Men nu skramlar det från andra hörn såklart.

Opel Vectra "2.0T" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang