Garaget brann i natt, får inte ut nåt på försäkringen.. RIP Lancian.

dbjanoz
3 februari 2009 · 1 785 Inlägg

Patris skrev:
Vill bara att alla ska tänka på vad dom har för försäkringar på era bilar som ni lägger ner tid och pengar på!! HA MINST garage försäkring på bilen/bilarna! Det täcker det mesta!! dum som jag är så hade jag inte det tre bilar + min hoj brann upp!! sad

http://www1.garaget.org/gallery/archive … j0izii.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 2twgo2.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive … eu3djc.jpg
RIP Lancian! blir inge norge i år.. Inge mer filmer med denna bil.. Men jag vill hylla THE NEXT LEVEL!! filmen kommer gå att se på hemsidan www.andreasgustafsson.com

http://www1.garaget.org/gallery/archive … ux2doj.jpg


sad KOLLA ÖVER ERA FÖRSÄKRINGAR NU!!!

//Patric

Beklagar djupaste för det som har hänt. Finner inte ord för din förlust

När jag ställer av ett fordon så brukar jag ringa försäkringsbolaget och dubbelkolla. De säger på mitt försäkringsbolag att försäkringen automatsikt övergår till en garage försäkring när man ställer av fordonet. Kostnaden är ca 10kr i månaden per fordon, en försäkring uppväger aldrig en förlust men den stöttar i alla fall. Tragiskt att inte få ut någon som helst ersättning.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
zlobban
3 februari 2009 · 328 Inlägg

Fy fan lider med dej :'(

Volvo V70 (2010)
Frippe08 Galen
3 februari 2009 · 849 Inlägg

Stackare! Var där och såg branden, lider verkligen med dig och hoppa allt ordnar sig med försäkring. Klarade båten sig eller?

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
Sateonatour Street racer och galen Lärling :)
3 februari 2009 · 163 Inlägg

Lider verkligen med dig å måste säga tack också fick mig en tankeställare å ringde mitt försäkringsbolag direkt så nu är alla mina bilar i garagena försäkrade. Hoppas lyckan vänder nu för dig

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last
snapshot
3 februari 2009 · 908 Inlägg

nej fy fan sad

_Jonex_ Byggare Behm
3 februari 2009 · 562 Inlägg

Hmm, förbaskat tråkigt, hoppas inte den var anlagd för då känns det ännu värre.

Motorfordon som har reg-papper ersätts inte, har du däremot en motor ståendes brevid bilen som inte
är org. motorn så ersätts den av garageförsäkringen , då räknas den som del.
Snacka om djungel..
Ang. hemförsäkringen så måste man meddela sitt försäkringsbolag om man hyr ett garage av någon annan samt att dom vill ha kopior på hyreskontraktet från första dagen.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
_Grynet_ Raggarmuffin
4 februari 2009 · 138 Inlägg

Joas_86 skrev:

_Grynet_ skrev:

Joas_86 skrev:

Hajsan big_smile

Jag har en arbetskolega som fick en ruta mindre på sin Ford, och hon fixa till att hon fick en helt ny på hemförsäkring (Då igår montering med) De ska nog funka för dig med tycker jag !

Hoppas på det bästa för dig !

/joas

Det där kan omöjligt stämma, skulle påstå att din arbetskollega ljuger. Om hon inte har ett försäkringsbolag som har heeelt andra regler och bestämmelser än sveriges övriga bolag.

Det enda jag skulle kunna tänka mig gjort så hemförsäkringen betalat ut en ny ruta vore om tex en värderingsman eller skadereglerare från hennes bolag eller liknande haft sönder den själv tongue
vilket knappast är särskillt troligt

Ja du verka vara en som vet så mkt. Men så va det iaf. hon fick en ny o ford bytte den ! PUNKT SLUT !

Kan mkt väl vara för att jag jobbar på ett försäkringsbolag med villkorsfrågor hela dagarna, och är även  cerifierad föräkringsmäklare.
Men du har säkert rätt..



*host*

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
Hybriden
4 februari 2009 · 677 Inlägg

Patris skrev:

Bergkuist skrev:
Fyfan ;( var det erat lager som bran ner i tyresö?

mm..

Helvete sad jag hörde om branden när jag o polarna var ute o sladdade...
En så fin lancia sad

Men du borde fan få ut på någon försäkring tycker mna!

jocke_gronberg
4 februari 2009 · 4 586 Inlägg

ifall du hyr lokalen där du är så borde dom ha en försäkring som täcker även dina skador

_Grynet_ Raggarmuffin
4 februari 2009 · 138 Inlägg

njäe, eftersom det är eget ansvar att ha försäkring på sitt fordon.
men annat hade de vart om den stått på en bilfirma eller verkstad som har en sk flytande fordonsförsäkring för sina kunder.

men hyr man en lokal privat har står de nog inte för försäkring för annat än sin egen lokal, eftersom de måste ha en speciell verksamhet för att ha flytande fordonsförsäkring.

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
Joo
4 februari 2009 · 741 Inlägg

Ingår garaget försäkring i helförsäkringen? yikes Borde man inte få ut pengar för bilarna om du har helförsäkring?

Senast redigerat av Joo (4 februari 2009)

_Grynet_ Raggarmuffin
4 februari 2009 · 138 Inlägg

garageförsäkring är något man kan ha när bilen är avställd och det får man per automatik om man har minst delkasko inann man ställer av den. har man hel får man garageförsäkring med vagnskada.

Men tackar man nej till det står man ju helt utan nån sorts försäkring på sin bil.

men sen vet ja inte om du menar att själva garaget är försäkrat genom bilens försäkring så är det inte det. utan bara tex en extra uppsättning däck och liknande

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
fredriq Olika
4 februari 2009 · 907 Inlägg

jorre83 skrev:
ifall du hyr lokalen där du är så borde dom ha en försäkring som täcker även dina skador

Eller så borde man själv ha en försäkring som täcker lokalen man hyr om den tex brinner ner för att inte behöva betala hela kalaset själv om hyresvärden saknar försäkring och du anses vållande till branden.

Jag kunde göra ett tillägg i min hemförsäkring som även täcker lokalen jag hyr som garage som inte ligger i anslutning till fastigheten jag bor i. (bor i hyresrätt, 5 km till garaget)

Senast redigerat av fredriq (4 februari 2009)

Mvh
Fredrik
Patris Stockholm
5 februari 2009 · 383 Inlägg

Frippe08 skrev:
Stackare! Var där och såg branden, lider verkligen med dig och hoppa allt ordnar sig med försäkring. Klarade båten sig eller?

Ok, brann rätt mycket elr hur, vart var det iaf.. Jag bryr mig inte mycket om den skit båten.. men den va iaf försäkrad.. sad

Projekt:
Volvo V70 RWD Corvette Projekt
Sponsorer:
| KLracing | AutoStripe | XmXbygg | Esson Tuning | Raidopower | Mr Tuning |
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang