Varför kan ingen eller nästan ingen läsa reglerna innan dom lägger upp sina bilar

Niotusen
1 februari 2009 · 272 Inlägg

Man behlver faktiskt inte sitta och plågas över att det finns rishögar lite här och var, man behöver ju inte titta om man inte vill?

Senast redigerat av Niotusen (1 februari 2009)

Sierra-döbel
Peugeot 205 GTi "1.9" (1991)
Peugeot 205 GTi "mi16" (1989)
Nissan Terrano "2.7 TD" (1991)
Masterworks
1 februari 2009 ·

piercing skrev:

JaggaChafen skrev:
Börjar bli trött gillar verkligen denna sidan men den formligen svämmar över av ointressanta svensson bilar sunkiga vinter bilar å diverse annat skrot.

Jag ser inte snett på nån med bilintresse egentligen alla har inte tonvis med pengar å alla gillar inte samma bilar. Men om man åtminstone inte kan vårda sin bil å hålla den ren så borde den absolut inte ligga här. Jag gör ingen skilland på bilmärken heller men det krävs lite mer av vissa bilar för att bli entusiast bilar än av andra.

Jag har en flammad saab 900 med massa klistermärken på 16aero fälgar å 3tum avgassystem med jag älskar verkligen den bilen den e en riktigt trotjänare men den ligger inte uppe på denna sidan annat en en bild i mitt galleri då jag inte ser den som fin eller intresant för rästen av omvärlden.

Detta e väll egentligen till alla medlemmar på denna sida ta erat ansvar anmäll bilar som inte hör hemma här till moderator


En en gång menar inget illa till dig som e 18 år har fått din första bil å tycker den e den absolut bästa bilen i hela världen vi har alla vart där men den kanske inte borde läggas up här

Och om ni köper en bil som ni håller på å gör i ordning skapa en projektråd istället så vi ser vad ni gör där kan ni även få många fina tips under vägen och uppskattning för ett bra jobb e alltid fint att få elle hur


Tänk er för. Förstör inte garaget Garaget e en fin sida.

Det som står mig mest är alla gnällspikar som inte ens kan skriva ordentligt. Inläggen haglar utav stav och syftningsfel samt sär    skrivningar. Man kanske skulle anmälllla dom iställettt...

Ett tips. Sök inte på Volvo 740, då slipper du se dem.
Just den Volvon kanske är deras "pärla". Personligen hatar jag dem. Men smaken är som baken.

Nu var det ju inget gnäll han hade, utan en reflektion över att det fylls på med
bilar bara för att det går att lägga in dom!

Varför klaga på stavningen, har du problem att läsa vad han skriver? roll

Zajpner Fritidsforskare
1 februari 2009 · 344 Inlägg

JaggaChafen skrev:

Zajpner skrev:
Nu fick jag genast mindervärdeskomplex för att jag inte hade råd men en "ovanligare" bil eller styling. trodde detta var ett community för alla olika typer av bilar.Inte bara dom bilar som fått 100kilo plast och färg över sig, det ligger kärlek och konst i det med.Men jag kan verkligen inte se ett problem med detta. Tror knappast att dom "finare" bilarna kommer i Skymundan. Kanske är känslig, men tycker sådana trådar är lite onödiga. Självklart får man säga vad man känner och tycker. Men jag säger som en klok man sa "Ibland är det bättre att hålla tyst". Onödigt att klämma folk på fötterna, men kan möjligen till en liten del hålla med om detta. Inget personligt men ville bara säga vad jag tycker.

Mvh//Robin.

Än en gång så klagar jag inte på vad du har för bil alla bilar kan vara entusiastbilar å det behöver inte ens mena att du har lagt ut en förmögenhet på dom men det borde ju åtminstone ses på din bil att du bryr dig om den det e det jag menar

Kan ni nån gång föstå??

Ursäkta om jag väckte några arga känslor, men någon 940, 740 eller opel ascona B kanske är en entusiast bil för många andra. Sen kan jag självklart hålla med dig att det finns bilar som kanske är värda bättre ägare, försår dig där verkligen. Men man är ju alltid "hemmablind".

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
te_wik Forummoderator
1 februari 2009 · 12 813 Inlägg

Sand_Man skrev:
Håller med dig JaggaChafen....

Inte för att vara den som är den.. men ska man gnälla på andra ska man se till att själv ha ett intressant garage.

Bort me alla utom Alfan om det ska vara så, det är de enda jag finner någorlunda intressant.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Goffen Administratör
1 februari 2009 · 2 974 Inlägg

Trådskaparen har rätt. Det spelar igentligen ingen roll vad ägaren till bilen tycker om sin bil det finns rätt klara regler och riktlinjer att följa. Det här med att man inte behöver titta på skrot funkar inte heller som resonemang för dom som laggt upp sitt skrot här bryter mot reglerna. Detta är en sajt för alla men det är ingen rättighet att ha sin bil upplaggd här.
Bilar som är i fint skick välvårdade med bra bilder och rejält med information om bilen är välkommna inga andra bilar, så är det.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
1 februari 2009 · 2 307 Inlägg

piercing skrev:

JaggaChafen skrev:
Börjar bli trött gillar verkligen denna sidan men den formligen svämmar över av ointressanta svensson bilar sunkiga vinter bilar å diverse annat skrot.

Jag ser inte snett på nån med bilintresse egentligen alla har inte tonvis med pengar å alla gillar inte samma bilar. Men om man åtminstone inte kan vårda sin bil å hålla den ren så borde den absolut inte ligga här. Jag gör ingen skilland på bilmärken heller men det krävs lite mer av vissa bilar för att bli entusiast bilar än av andra.

Jag har en flammad saab 900 med massa klistermärken på 16aero fälgar å 3tum avgassystem med jag älskar verkligen den bilen den e en riktigt trotjänare men den ligger inte uppe på denna sidan annat en en bild i mitt galleri då jag inte ser den som fin eller intresant för rästen av omvärlden.

Detta e väll egentligen till alla medlemmar på denna sida ta erat ansvar anmäll bilar som inte hör hemma här till moderator


En en gång menar inget illa till dig som e 18 år har fått din första bil å tycker den e den absolut bästa bilen i hela världen vi har alla vart där men den kanske inte borde läggas up här

Och om ni köper en bil som ni håller på å gör i ordning skapa en projektråd istället så vi ser vad ni gör där kan ni även få många fina tips under vägen och uppskattning för ett bra jobb e alltid fint att få elle hur


Tänk er för. Förstör inte garaget Garaget e en fin sida.

Det som står mig mest är alla gnällspikar som inte ens kan skriva ordentligt. Inläggen haglar utav stav och syftningsfel samt sär    skrivningar. Man kanske skulle anmälllla dom iställettt...

Ett tips. Sök inte på Volvo 740, då slipper du se dem.
Just den Volvon kanske är deras "pärla". Personligen hatar jag dem. Men smaken är som baken.

Ja e inte värlsbäst på att stava nej men tycker endå att det e rätt okej kollade faktiskt igenom det en gång innan jag la ut det. Jag söker inte fter 740 å detta e inte menat mot 740 heller detta e menat mot folk som lägger upp bilar som inte e entusiast bilar jag brukar bara kolla om nån har lagt upp nån ny bil men det e blir svårare å se dom fina om det e fullt med skitbilar där eller hur.

Viste jag skulle få skit för detta inlägget men kände även att det va dags nu.

Och jag anmäler säkert 20-30 bilar varje dag och 90% av dom bilarna jag anmäler blir borttagna av admin så jag bör ju vara på rätt väg eller hur.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Opelmadness German cars, quality and beyond
1 februari 2009 · 8 197 Inlägg

Visst finns det som du säger, sunkiga bilar i överflöd. T:ex pinsnerhäckar och diverse, men för egen del tycker jag att det är mycket av överstylade bilar också, så det jämnar ut sig. Vill man se ett visst bilmärke eller modell så är det som sagt bara att söka på det.

Men det är klart, OM jag ser nån bil som mot alla odds har lyckats smita genom granskningen så rapporterar jag givetvis den. Finns ett par, men en ligger av någon anledning kvar trots att jag vet att just den bilen klarade inte ens besiktningen p.g.a rambrott.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
piercing "Logistik kille"
1 februari 2009 · 20 Inlägg

Masterworks skrev:

piercing skrev:

JaggaChafen skrev:
Börjar bli trött gillar verkligen denna sidan men den formligen svämmar över av ointressanta svensson bilar sunkiga vinter bilar å diverse annat skrot.

Jag ser inte snett på nån med bilintresse egentligen alla har inte tonvis med pengar å alla gillar inte samma bilar. Men om man åtminstone inte kan vårda sin bil å hålla den ren så borde den absolut inte ligga här. Jag gör ingen skilland på bilmärken heller men det krävs lite mer av vissa bilar för att bli entusiast bilar än av andra.

Jag har en flammad saab 900 med massa klistermärken på 16aero fälgar å 3tum avgassystem med jag älskar verkligen den bilen den e en riktigt trotjänare men den ligger inte uppe på denna sidan annat en en bild i mitt galleri då jag inte ser den som fin eller intresant för rästen av omvärlden.

Detta e väll egentligen till alla medlemmar på denna sida ta erat ansvar anmäll bilar som inte hör hemma här till moderator


En en gång menar inget illa till dig som e 18 år har fått din första bil å tycker den e den absolut bästa bilen i hela världen vi har alla vart där men den kanske inte borde läggas up här

Och om ni köper en bil som ni håller på å gör i ordning skapa en projektråd istället så vi ser vad ni gör där kan ni även få många fina tips under vägen och uppskattning för ett bra jobb e alltid fint att få elle hur


Tänk er för. Förstör inte garaget Garaget e en fin sida.

Det som står mig mest är alla gnällspikar som inte ens kan skriva ordentligt. Inläggen haglar utav stav och syftningsfel samt sär    skrivningar. Man kanske skulle anmälllla dom iställettt...

Ett tips. Sök inte på Volvo 740, då slipper du se dem.
Just den Volvon kanske är deras "pärla". Personligen hatar jag dem. Men smaken är som baken.

Nu var det ju inget gnäll han hade, utan en reflektion över att det fylls på med
bilar bara för att det går att lägga in dom!

Varför klaga på stavningen, har du problem att läsa vad han skriver? roll

Trodde detta var en "gnäll tråd"

Volvo S60 D5 "Tjänstebil" (2009)
Niklas1987 NO
1 februari 2009 · 2 182 Inlägg

piercing skrev:
Trodde detta var en "gnäll tråd"

Gnälla på stavning handlar det inte om, sen vet du jue inte om han har en mild form av dyslexi

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
piercing "Logistik kille"
1 februari 2009 · 20 Inlägg

Goffen skrev:
Trådskaparen har rätt. Det spelar igentligen ingen roll vad ägaren till bilen tycker om sin bil det finns rätt klara regler och riktlinjer att följa. Det här med att man inte behöver titta på skrot funkar inte heller som resonemang för dom som laggt upp sitt skrot här bryter mot reglerna. Detta är en sajt för alla men det är ingen rättighet att ha sin bil upplaggd här.
Bilar som är i fint skick välvårdade med bra bilder och rejält med information om bilen är välkommna inga andra bilar, så är det.

I så fall borde väl både du och jag ta bort våra bilar då ingen utav dem är speciellt intressanta?

"Endast intressanta bilar i fint skick är tillåtna, vilket gäller även gamla (sålda) bilar. Vad som är intressant och inte avgör administratörerna. "

Volvo S60 D5 "Tjänstebil" (2009)
Matspetter
1 februari 2009 · 139 Inlägg

DusanMandick skrev:
de trådskaparen vill ha sagt är att alla 740is ska bort tongue

Joo det är väl egentligen så han menar. Och jag håller med om det, känner att jag kan säga det utan att smutskasta någon då jag har själv en 740 (som i och för sig är ett projekt) som jag har valt att inte lägga upp. Jag håller även med om det att man missar en hel hög med snygga/intressanta bilar eftersom att såpass många har lagt upp "bilen som används för a till b och är en i mängden"

Därför skulle det passa mej bättre personligen om det fanns någon slags gräns, men sen blir det ju självklart diskriminerande och tanken med forumet kanske är att alla ska kunna lägga upp sin bil och då får man ju respektera det givetvis. 

Moderator får helt enkelt svara på hur det ska vara och hur det bedöms:)

Goffen Administratör
1 februari 2009 · 2 974 Inlägg

Vilken tur det är att jag är administratör då och inte du.....

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Zajpner Fritidsforskare
1 februari 2009 · 344 Inlägg

Jag räknar mig själv som entusiast. Men kör en Volvo 940, Jag vet Jaggachaffen! det är inte det menar det är inte det jag menar heller. Utan tycker gränsen är väldigt svårt dragen. Hoppas min bil får vara kvar!. Anledningen till att jag lade upp mina bilar här på garaget var att jag ville visa vad jag åker och vad jag är stolt över att köra. Även att folk kanske kan lära sig något om bilarna. Men som sagt gränsen är svår dragen.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
M103
1 februari 2009 · 1 570 Inlägg

Skönhet ligger i betraktarens ögon.

Zajpner Fritidsforskare
1 februari 2009 · 344 Inlägg

henrikh skrev:
Skönhet ligger i betraktarens ögon.

Precis kunde inte säga det bättre själv!.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
s12 Nissan Gazelle
1 februari 2009 · 1 460 Inlägg

de som är bra på garaget.org är att de finns så många olika bil klasser , ovasätt vilket skick dom är i , han eller hon som äger sin bil har en anann bild på sin bil

Nissan Silvia
Niotusen
1 februari 2009 · 272 Inlägg

Goffen skrev:
Vilken tur det är att jag är administratör då och inte du.....

en liten applåd för att sätta ribban riktigt lågt i vad som från början var en diskussion.

Sierra-döbel
Peugeot 205 GTi "mi16" (1989)
Peugeot 205 GTi "1.9" (1991)
Nissan Terrano "2.7 TD" (1991)
Matspetter
1 februari 2009 · 139 Inlägg

Goffen skrev:
Vilken tur det är att jag är administratör då och inte du.....

Vad detdär menat mot mitt inlägg?

darkwizard Fordonstekniker
1 februari 2009 · 1 740 Inlägg

Kan förstå varför en med en Jagga gnäller, bara för att en Brat, som kör en direktörs kärra, råkar få syn på att det dyker upp Volvo eller Saab eller nåt annat bilmärke, måste klaga. Man måste väl få lägga upp vilken jäkla bil som helst. Så, ni som inte gillar att det dyker upp fin bilar hela tiden, lägg Jantelagen bakom er, annars hör ni inte hemma här.

Det var allt från mig. Over and Out.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Goffen Administratör
1 februari 2009 · 2 974 Inlägg

Den ribban tyckte jag du ordnade höjden på väldigt tidigt i "disskutionen". Självklart så är det så att om det är admin som avgör vad som är intressant och jag som är admin så avgör jag det och inte du eller någon annan. Inget lågt med det, vill du ha lägre ring glocalnet.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang