4025
Sök

Billig bil som är reggad för ~7 passagerare?

149 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Tjo.
Sitter och letar lite efter en slags buss. Problemet är ju finanskris och arbetslös. Men nöden har ingen lag så vi har väl skrapat hop runt 5000. Kollat runt lite på blocket och insåg att allt som finns är Chrysler Voyager med rasad låda för det priset, eller en trafic utan stolar som stått still sen innan kriget. Jag besitter nog med kunskap för att laga det mesta, bara det inte kostar för mycket. Pengar är problemet.
Det jag undrar på, vilka minibussar finns det samt vad är det man ska se upp med?
Utseende är totalt oviktigt.

Chrysler (grand) Voyager
Pontiac Transporter
Ford Transit
Renault trafic
VW Buss (heter dom egentligen?)
Nissan Vanette
Toyota Previa

Tips mottages gärna. Egentligen är ju 9sittsars Renault Trafic intressantast så något som är hemskt med dem?

2 182 Inlägg
2 februari 2009
Pontiac Transporter skulle jag gå på, finns att få för en billig peng å har många syskon, som Oldsmobile Sillouett (stavas?)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 232 Inlägg
2 februari 2009
amerikanare med soffa fram å bak gärna 8a men sexa funkar.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
2 februari 2009
en 745 med 2 säten i  där bak  xD;)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
2 februari 2009
lownslow skrev:

han kanske vill knäppa fast ungarna så han slipper skicka dom igenom framrutan om det händer nått... samt verkar han inte gjord av pengar så nån 8a vill han nog inte ha...

2slow

757 Inlägg
2 februari 2009
sök även på plymouth / dodge voyager.

men växellådan brukar kunna vara rätt kass på dessa moparmodeller
dock hade vi en inom familjen som tuffade på ett bra tag( vet inte hur den går nu eftersom den är såld)

men var hyffsad bra bränsle ekonomi i den. stora 6an 3.3 ( har jag för mig) drog ca litern.
bekväm med sina kaptensstolar fram smile
Senast redigerat av Lanjin (2 februari 2009)

blacken
2 februari 2009
Har ni ont om stålar är det antingen en Transit eller en 745:a som är reggad för 7 pers som gäller..

ingen aning
687 Inlägg
4 februari 2009
245, 745, 945 diesel meed extra säten bak..

även zebran har sina fläckar

2 182 Inlägg
4 februari 2009
azid skrev:
lownslow skrev:

han kanske vill knäppa fast ungarna så han slipper skicka dom igenom framrutan om det händer nått... samt verkar han inte gjord av pengar så nån 8a vill han nog inte ha...

Det finns nya amerikanare med soffa fram om du inte visste det, å dricker jävligt lite trots V8, då menar ja inte att de går på 0,4L/m som en del tror så fort man nämner att en V8 dricker lite roll

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

3 714 Inlägg
4 februari 2009
Dodge durango är reggad för 7

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Sök