3574
Sök

Problem med nissan 200sx s13

Avstängd
15 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#1
jag har ett litet problem med min nissan 200sx det har börjat tika från motorn efter en burnis. Den tikar när du gasar upp den lite den hörs på tomgång men väldigt lågt.Snälla nån vad är det för fel på motorn.Mvh Andreas

7 281 Inlägg
3 februari 2009
#2
Ticka eller mer ett knackande?
Skulle inte förvåna mig ifall ett vevlager har gått, ganska vanligt på s13 motorer.

Saknar oljekylare samt väldigt lite olja i motorn orginal.
Väldigt lätt för oljan att bli för varm.


Avstängd
15 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#3
Det är nog mera att den knakar när man gasar upp den. hörde av en kompis att det kanske kanske kunde sluta om jag bytte till en tjokare olja så jag byta till 15-40 olja då blev tikandet"knakande" lite lägre, men den tikar fortfarande, vill helst vara säker på vad som är felet på den innan man lämnar in den så det inte är Tex ventillyftaren som har gått.

Toyota mekaniker
240 Inlägg
3 februari 2009
#4
vevlager e ju rätt vanligt ... eller så e de bara ställa in ventilerna...

1 785 Inlägg
3 februari 2009
#5
Nissan_sx skrev:
jag har ett litet problem med min nissan 200sx det har börjat tika från motorn efter en burnis. Den tikar när du gasar upp den lite den hörs på tomgång men väldigt lågt.Snälla nån vad är det för fel på motorn.Mvh Andreas

Gjorde du detta med kall motor?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Avstängd
15 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#6
Okeeej Okeej. neeej ja gjorde det inte på kallmotor, hade kört med bilen ca:2 timmar eller något innan jag va så smart och burnade. Men motorn knakar inte så mycket när motorn är kall det är när den börjar bli lite varm den börjar knaka, ska ändå byta till smidda kolvar och nya vevstakar, surt om man har bytt allt det och bilar fortfarande knakar..

Avstängd
15 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#7
Okeeej tack så mycket för hjälpen ;smile

50 Inlägg
1 mars 2009
#8
det är ett vevaxellagert som håller på att gå. du kommer junna köra med det ett par veckor sen skär motorn ihop om du itne fixar det. skicka in motorn till jkpg motorrenovering å be dom göra det. för att dom ska ta imot det så måste du plocka ur motorn själv och lämna in enbart motorn. dom tar itne imot hela bilen. kostar väll kanske runt en 10000 tusing eller nått, have fun! wink

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
1 mars 2009
#9
lägg upp ljudet på på youtube så ska jag säga vad det är..


Forummoderator
9 299 Inlägg
1 mars 2009
#10
Varför burnade du?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

50 Inlägg
3 mars 2009
#11
caromania skrev:
Varför burnade du?

bra fråga!! jag tror han ljuger... bilen orkar ju inte att burna med xD

212 Inlägg
3 mars 2009
#12
tror inte det beror på själva saken att du burnade utan kanske i så fall råkade övervarva när du burnade... jag gjorde många många stillastående och elvor och driftade mycket med min men den började inte ticka! men som sagt så e d nog nya lager som gäller... kostar 1400 för ett par bra och man behöver inte vara någon raketforskare för att göra d precis... tar typ en dag... nu e jag ingen mästerskruvare så det kan ju gå betydligt snabbare om man kan sånt!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

50 Inlägg
3 mars 2009
#13
JOCKE_ST skrev:
tror inte det beror på själva saken att du burnade utan kanske i så fall råkade övervarva när du burnade... jag gjorde många många stillastående och elvor och driftade mycket med min men den började inte ticka! men som sagt så e d nog nya lager som gäller... kostar 1400 för ett par bra och man behöver inte vara någon raketforskare för att göra d precis... tar typ en dag... nu e jag ingen mästerskruvare så det kan ju gå betydligt snabbare om man kan sånt!

jag vill bara säga detta till killens eget förfogande. han kan inte fixa sånt här själv. så det går nog på lite mer än 1400 stycket...


Sök