6499
Sök

Köpa öppen dump

56 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Tänkte höra om det är nån som har några tips på vad man ska köpa för dumpventil? Har en orginal återcirkulerande (bosch tror jag) nu men ska byta till öppen.
Funkar det att köpa nåt billigt kraffs för runt en 700 spänn eller är det dumt?
Bilen är en Nissan 200 s14

Mvh Sebbe

★★★★★
455 Inlägg
3 februari 2009
testat o söka? startas minst 4-5st sådanhär trådar varje dag

56 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
läste också nånstans att på vissa så måste man ha återcirkulerande eftersom det sitter det på orginal, eftersom att luftmassemätarn sitter på röret från luftfiltret och att det blir fel mäng luftom man pluggar igen återcirkuleringsröret? stämmer det?

Galen
849 Inlägg
3 februari 2009
om du byter till öppen dump så kommer bilen gå fett när du dumpar. varför? Jo för att med en återcirkulerande dump så åker den luft som dumpen släpper ut tillbaka in efter Lmm så luften försvinner inte. Med en öppen dump så släpper den bara ut luften och Lmm tror den har mer luft i motorn än vad den igentligen har så då får motorn för mycket bensin och går fett.

så det är bara välja om du tycker det är värt det köp en ny dump annars inte. Om du kör 3tums system utan katt så kan du få häftiga eldsflammor med öppen wink

Har en liten fråga jag med, kan man köra bosch dumpen som öppen dump utan att det tar skada?

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

Administratör
11 968 Inlägg
3 februari 2009
Använd sökfunktionen innan du startar en tråd.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök