4027
Sök

välje av förstabil/meckbil? 4 alternativ finns

177 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
hejsan ja har fått lite små slantar nu och är riktigt sugen på att köpa en bil som ja kan ha och mecka/köra med, här kommer dom 4 alternativen visst kanske dom inte ser så bra ut men de är ju meningen att ja ska ha något att göra på min fritid smile ja skulle vilja veta dom positiva sakerna om bilarna och dom negativ!

Honda Civic kanske me turbon
http://www.blocket.se/vi/19986360.htm?ca=7_s

Saab 900 2.0 T
http://www.blocket.se/vi/19441995.htm?ca=7_s
http://www.blocket.se/vi/19935782.htm?ca=7_s

Volvo 244 med turbo
http://www.blocket.se/vi/20092302.htm?ca=7_s

vilken tycker ni låter mest värdig att köpa och trimma och köra med?

517 Inlägg
4 februari 2009
personligen hade jag nog valt 240:in. Rolig lekbil som inte kostar speciellt mycket och fram för allt lättmekad. Trim finns det hur mycket som helst.

saab bilarna du postade såg inge vidare ut. billiga var dem ju, men det kan bli en dyr historia att få dem i kördugligt skick.

Turbo hondan såg ut som en ren projektbil med en massa jobb kvar. Sedan lät ju det där turbo-kittet med sina tryckvakter och tilläggs spridare rätt sunkigt, inget man använder på ett seriöst bygge.

687 Inlägg
4 februari 2009
välj volvon,den såg bäst ut.

177 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
okej men de är de att ja typ blivit kär i civic delvis pga av ljudet tongue men 244in är absolut inge fel på heller den har 8v med turbo va?

982 Inlägg
4 februari 2009
köp inte 244an smile den finns i karlskoga ca 5 mil härifrån alla där kör 740/240..garanterat tvär slut

hehe

177 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
Beeenny skrev:
köp inte 244an smile den finns i karlskoga ca 5 mil härifrån alla där kör 740/240..garanterat tvär slut

hehe

hittar du något bättre med turbo då?tongue för en duglig slant?

982 Inlägg
4 februari 2009
näpp inte såhär på rak arm..sålde en 745 turbo med v90 front och 940 inredning för 8000 för nån månad sen..de hade varit ett potent bygge

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
4 februari 2009
Köp ingen bil som inte är komplett. En bil ska vara felfri vid köp. Som den röda saaben. Kopplingen fungerar ej, kostar 1600+arbete att fixa. vad är det mer som ägaren "inte orkar" att fixa? Så köp felfri bil.

1 142 Inlägg
4 februari 2009
hade ja ägt den där volvon så hade ja kört slut på den... precis som ja tror äger av den gjort me... hur mycket vill du lägga ut på en bil?

674 Inlägg
4 februari 2009
Beeenny skrev:

hehe

HAHAHA!!! du har så jävla rätt!lol

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

7 100 Inlägg
4 februari 2009
ist för ng900,så skulle ja ha tagit og900 eller en 9000 smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
4 februari 2009
Volvo 240 är ju, som vi alla vet (efter alla miljarder trådar här på Garaget) en utav de mest lättmekade
bilar som går att få tag på. Delar är billigt, allt är hyfsat enkelt att fixa o.s.v. Så jag hade nog valt 240:n
även om den var ful som stryk...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 februari 2009
Svarta SAABen pga regnumret wink

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 februari 2009
Säger som bmx, köp en og900 eller 9000 istället. Fina bilar som går som själve f*n med rätt motor wink Volvon och en og900 är ungefär lika lättmeckade, kolla försäkringarna innan du köper någon för de kan dra iväg REJÄLT om man är under 24

Rock'n Roll

.......
2 655 Inlägg
4 februari 2009
hade valt 240 turbo. annars finns de ju även  bmw e30, väldigt lättmekade, inte så dyra och finns massor verkligen massor me grejer att få tag på smile...

892 Inlägg
4 februari 2009
Jag är inte nått speciellt het för Volvo, men jag tycker nog att Volvon känns bäst av de 4 bilarna. Men va 17 ska du nödvändigtvis har turbo på din första bil för? Känns lite som att slänga pengar i sjön.
Bättre hitta en sugis i bra skick som är nybesiktigad, så kan du iaf förhoppningsvis köra den 1 år, kanske längre. Du vill inte köpa en bil som har besiktning om 2 månader och upptäcka att biljäveln är helt slutkörd och håller på att gå av...

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

177 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
snoddas skrev:
hade ja ägt den där volvon så hade ja kört slut på den... precis som ja tror äger av den gjort me... hur mycket vill du lägga ut på en bil?

ja du inte mkt hade bara tänkt bara ha en skit bil till sommaren då ja skaffar en "riktig" bil.

Mortalis:Svarta SAABen pga regnumret wink

haha titt på fan såg de inte förns nu smile

TenZer: Säger som bmx, köp en og900 eller 9000 istället. Fina bilar som går som själve f*n med rätt motor wink Volvon och en og900 är ungefär lika lättmeckade, kolla försäkringarna innan du köper någon för de kan dra iväg REJÄLT om man är under 24

vilken motor syfta du på som går så bra ? om vi säger att ja skaffar en turbo bil och ställer den på pappa så kommer man väll undan lite eller?

Android: Jag är inte nått speciellt het för Volvo, men jag tycker nog att Volvon känns bäst av de 4 bilarna. Men va 17 ska du nödvändigtvis har turbo på din första bil för? Känns lite som att slänga pengar i sjön.
Bättre hitta en sugis i bra skick som är nybesiktigad, så kan du iaf förhoppningsvis köra den 1 år, kanske längre. Du vill inte köpa en bil som har besiktning om 2 månader och upptäcka att biljäveln är helt slutkörd och håller på att gå av..

det är väll klart man test kör den innan eller hur? ja kanske inte är nån hejare på bilar men far min är däremot de smile.. Vilken typ av sugis tänkte du på? hondor ligger ganska högt i mitt intresse smile

587 Inlägg
4 februari 2009
billig men pigg slit å släng:

kadett gt 2.0    115hk med rätt tätstegad låda som gör att den blir pigg , går på 0.6 liter/mil ca ( gjorde den jag hade iaf ) billig skatt å billiga delar. även lättmekad.ett plus med för rätt stort bagage och man kan fälla ryggstödet så man får in mkt bråte.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 februari 2009
WolFMaN_16 skrev:
TenZer skrev:
Säger som bmx, köp en og900 eller 9000 istället. Fina bilar som går som själve f*n med rätt motor wink Volvon och en og900 är ungefär lika lättmeckade, kolla försäkringarna innan du köper någon för de kan dra iväg REJÄLT om man är under 24

vilken motor syfta du på som går så bra ? om vi säger att ja skaffar en turbo bil och ställer den på pappa så kommer man väll undan lite eller?

Rätt och rätt men turbo ska det vara i alla fall. Sen är ju T16 snurran det bättre valet i en og900 och en 2.3t med troniq i en 9000 (dvs röd tändkasett och ingen LMM), jo försäkringarna blir lite dyrare med de större motorerna men det är mkt roligare. Ställer du bilen på farsan så kan du spara ca 10 000/år i försäkring så det är att föredera förutsatt att du bor hemma.

Android: Varför ska man ha en tråkig bil när man kan få en turbobil? Har inte ångrat mitt val så lite som en sekund!

Rock'n Roll

Sök