6216
Sök

Dodge Magnum, Motorlampa

3 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
Hejsan, jag har införskaffat mig en Dodge magnum SXT -07,
hämtade den från Borlänge i augusti 2008, har snurrat ca 39000 miles ~ 6240 svenska mil.
det problem jag har var att när jag kört ca 120 mil så började motorlampan att lysa.. men sen slocknade den,
efter de har den tänts och släkts kontinuerligt, tills nu så lyser den konstant.
Har haft in den på bil verkstad som har BOSCH felkods grej som man kopplar in å läser av felkoder, den sa att felet var okänt. men dom raderade bort felmedelandet och testkörde osv och den kom inte tillbaka, fören jag kom för att hämta bilen senare på eftermiddagen, då hade den stått ute i kylan halva dagen, direkt jag startade bilen så kom felmeddelandet fram igen. det är en orange lampa som ser ut som en motor som lyser.
Ska lämna in den igen den 17e så ska dom kolla temp givare osv, ingen större felsök dock.. hittar dom inget då måste jag åka 40 mil till Luleå som har en bättre PLC eller vad det är dom kopplar in för att kunna läsa av felkoden.. men för att komma till saken, är det någon här som har haft problem med att den visar nån skum felkod eller någon som känner nån som de har hänt med? för bilen går hur bra som helst och allt fungerar korrekt. roll

har nu fått fram felkoden : P1004 efter ett nytt försök på samma verkstad, dock så var dom inte säker på vad den betydde.
Senast redigerat av hyrre (17 februari 2009)

3 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
bump.. tongue

rb26dett
136 Inlägg
28 februari 2009
jenkarna verkar ha problem med det med.
http://www.chargerforums.com/forums/sho … ?p=1372106
kolla denna tråd, hoppas det hjälper!
mvh/Eric

"anti antispinn"