4747
Sök

Regeringen upphäver förbudet mot nybyggnad av kärnkraft, vad tycker Gorgarna?

892 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Hörde just om denna nyhet. Nu undrar jag vad Gorgarna har för åsikter om detta? smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Försöker iaf
1 998 Inlägg
5 februari 2009
Bra. Är ju miljövänligt å ganska säkert. Bygger man ett nytt så slipper vi ju köpa skitig el. Eller rustar upp de nedlagda å startar dem igen.

Man får forska lite om hur man kan få ner radioaktiviteten eller va de heter på så kort tid som mäjligt.
Detta kan man väl ändå kalla grön el? tongue

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 februari 2009
Om dom bygger det till en bra syfte till framtid så varför inte, det kostar mycket pengar att köpa ström från andra länder.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 571 Inlägg
5 februari 2009
Bygg ut kärnkraften.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 februari 2009
Mer kärnkraft för tusan big_smile Så kan de stänga de asgamla reaktorerna vi har nu.
Bort med vindkraften som förstör naturen :<
Fan snart finns de inte många fina platser kvar när de slänger upp ett par hundra vindsnurror på varje fin plats...och motsvarar typ att driva min xbox i 2 timmar.

12 086 Inlägg
5 februari 2009
Det finns ju bara två alternativ, bygg ny kärnkraft lr köp kärnkraftsproducerad el utomlands.
Sluta våldta svensk natur med förnyelsebar energiproduktion säger jag tongue

Makaronborrare
993 Inlägg
5 februari 2009
Tycker också det är bra.
Miljöpartisterna ser bara en chans i att gnälla men dom har som vanligt inget konkret att komma med själv

892 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Härligt att se att så många är positiva! big_smile

Har själv länge varit förbannad så fort ordet kärnkraft nämnts pga. den där dumma lagen, helt sanslöst att vi haft den i 30 år, eller vad det nu är...? S, MP och V kan bara gå och dra nått gammalt över sig vad gäller det här.

Jag anser att iomed att vi blivit helt beroende av mängder med energi, och den behöver dessutom vara relativt billig och miljövänlig, så är kärnkraft enda vettiga alternativet, där vi dessutom kanske kan exportera till länder med kolkraft eller med sämre reaktorer.

Men man ska ju inte glömma bort att forska kring alternativ, men utveckla kärnkraften tills vi faktiskt har ett alternativ... smile

Det blir iaf en kaffe med bulle i eftermiddag för att fira denna seger! big_smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
5 februari 2009
Ryssland bygger atomubåtar.. varför kan inte vi bygga Atombilar.. så kan man köra hur jävla långt som helst:P
hahah tongue

Team Insane Racing

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
5 februari 2009
JJJJJJJJJJJaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

Äntligen! big_smilebig_smilebig_smile

Wiiiiiiiiiiiihoooooooooooooo!

553 Inlägg
5 februari 2009
Mer kärnkraft åt folket, säkra anläggningar och kunnit folk så blir alla nöjda smile Tänk om man använde spillenergin/värmen som fjärrvärme också...

1 814 Inlägg
5 februari 2009
Mer kärnkraft! Mindre importerad smutsig el

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 februari 2009
Mer kärnkraft. Så länge det inte finns något annat alternativ som är relativt billigt, så spelar det fan ingen
roll hur miljövänligt det än är.

DFFL
9 020 Inlägg
5 februari 2009
Skitbra, förstod aldrig varför Barsebäck stängdes egentligen. (Bor i Löddeköpinge)
Ren kraft (Förutom avfallet som ändå placeras i en gruva sju miljarder mil ner i marken) till skillnad mot t.ex. kol...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 554 Inlägg
5 februari 2009
är inte emot de men det är väldigt långsiktigt tror de sa på radion att det är runt 10års planering innan man ens kan börja bygga ett nytt kraftverk sen tar de några år å bygga de så under den tiden får vi stå ut med skitel från kol å annat importkrafs och de känns som vi under den tiden lär hitta nått effektivare.. sen sånna som fortfarande inte kan släppa tjernobryl så va de 23år sen nu det finns nog aningen bättre övervakningssystem än analoga mätare som slutar på gränsvärdet:P

8 921 Inlägg
5 februari 2009
Vet inte vart det blivit fel men det står klart och tydligt i Forumbeskrivningen.

På förekommen anledning hänvisas politiska diskussioner till för ändamålet bättre lämpade forum (ej Garaget)

Eller har jag missat något då till och med Moderatorer postar i tråden...

Fotograf på Tierp iDag

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
5 februari 2009
Hamilton skrev:
Vet inte vart det blivit fel men det står klart och tydligt i Forumbeskrivningen.

På förekommen anledning hänvisas politiska diskussioner till för ändamålet bättre lämpade forum (ej Garaget)

Inte politik. Energidiskussion...
Och ska man klassa det som politik kan man få allt hänvisat till politik, som vilken bil man ska välja...

892 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:

Detta är väl ändå inte en politisk diskussion? roll
Det var iaf inte tanken...

Meningen med att posta tråden var att informera för de som missat att det kanske fortfarande finns hopp för Sverige och miljön, samt att checka lite vad vi känner för detta här på Gorg. Sen vilka politiker som är för eller mot ger jag blanka f-n i, huvudsaken är att vi äntligen är av med där regeln som satt svensk energi produktion åratal efter liknande länder... smile

Min projekt tråd

3 059 Inlägg
5 februari 2009
Osse slipper vi kolkraft.

Sök