2533
Sök

Ang hur bilar påverkar miljön

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
8 februari 2009
säger som så mer bensin slukande bilar åt folket=D vem bryr sig vad som händer om 500 år när man e död nångång inom 100 kan ju lova att de på 1700 talet sket fulständingt hur de skulle va nu förtiden för who cares

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 februari 2009
volvo_dude skrev:
säger som så mer bensin slukande bilar åt folket=D vem bryr sig vad som händer om 500 år när man e död nångång inom 100 kan ju lova att de på 1700 talet sket fulständingt hur de skulle va nu förtiden för who cares

hmmm du fattar nog när du får barn eller på annat sätt kommer bry dig om nått som kommer vara längre än du själv...

på 1700 hade dom precis slutat bränna häxor så vad dom tänkte har jag inte mycke för

2slow

blacken
8 februari 2009
Ramrod skrev:
rickylicious skrev:
nova383 skrev:
Säker nån som redan nämt men..
Charterresor ? Någon ? Detta nämns sällan i politiken men tänk efter lite, En rörmockare tar knappast en flygresa till tailand för att laga någons skithus ? Han tar sin hemska "miljöbovsbil" till kunden , eller hur, Ändå  är det på just bilen som transportmedel skatten & miljösamvetet läggs. Det där flygplanet han åkte till tailandmen släppte ut mer Co2 bara genom att taxa fram till startbanan än hans hemska bil gjorde på hela förra året.....
En annan ganska skrattretande sak är alla bussar som åker omkring i stan med rekmalen "miljö hit och dit" Skitsamma om bussen drivs av naturgas elller inte det är fortfarande samma jävla Co2. Dessutom så misstänker jag att en 12m & X antal ton tung buss suger i sig en aning mer bränsle än min lilla bil ? För att en buss verkligen ska vara miljöeffektiv krävs ??? passagerare ? Inte sällan med ser bussen med typ 2-3 pers i ?. Tror knappast att en buss med 2 pers i är mer miljövänlig än en liten bil med en pers i faktiskt.

Värna gärna om miljön , men sluta för fan att hyckla !

Tänk efter lite så kommer du snart på varför man kämpar för att folk ska åka kollektivt smile
(Ledtråd: För att en buss ska innehålla mer än 2 pers. För även om en buss drar lite mer bränsle så lönar det sig om 20 pers åker i en buss, än i 20 personbilar)

Spelar ingen roll att bussen drar mindre än 20 bilar om de nu gör det? tveksam! ... Disel trafiken släpper ut så mycket jävla kväljande skit att jag är tvungen att stänga ventilationen så fort jag hamnar i avgasmolnet av ett sånt fordon. & det är inget jag inbillar mig....    Disel skulle vara ett miljöbränsle??   Det  Är det STÖRSTA skämt som accepterats av almänheten som i regel inte kan nått.... hittils i den här dyng debbaten om miljö hycklerin!

Det är välan inte så många bussar idag som dom eldar diesel i idag. I mina krokar så är det etanol eller "bergsdiesel" (RME) som dom eldar med, och etanolbussarna är fasen så mycket djävligare än dieselbussarna på att framkalla kräkreflexer..
Senast redigerat av blacken (8 februari 2009)

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 februari 2009
Någon nämnde det tidigare: flyget.

30 miljoner starter varje år med kommersiell flygtrafik.

Det är 1 start varje sekund...
Nu,
Nu,
Nu,
Nu.....

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

blacken
8 februari 2009
caromania skrev:
Någon nämnde det tidigare: flyget.

30 miljoner starter varje år med kommersiell flygtrafik.

Det är 1 start varje sekund...
Nu,
Nu,
Nu,
Nu.....

Och alla vulkaner, industrin,hushållen som är dom riktigt stora "miljöbovarna". Bilarna är ju inte ens ett "loppspott i Mississippi" i jämförelse..

674 Inlägg
8 februari 2009
blacken skrev:
Ramrod skrev:
rickylicious skrev:

Tänk efter lite så kommer du snart på varför man kämpar för att folk ska åka kollektivt smile
(Ledtråd: För att en buss ska innehålla mer än 2 pers. För även om en buss drar lite mer bränsle så lönar det sig om 20 pers åker i en buss, än i 20 personbilar)

Spelar ingen roll att bussen drar mindre än 20 bilar om de nu gör det? tveksam! ... Disel trafiken släpper ut så mycket jävla kväljande skit att jag är tvungen att stänga ventilationen så fort jag hamnar i avgasmolnet av ett sånt fordon. & det är inget jag inbillar mig....    Disel skulle vara ett miljöbränsle??   Det  Är det STÖRSTA skämt som accepterats av almänheten som i regel inte kan nått.... hittils i den här dyng debbaten om miljö hycklerin!

Det är välan inte så många bussar idag som dom eldar diesel i idag. I mina krokar så är det etanol eller "bergsdiesel" (RME) som dom eldar med, och etanolbussarna är fasen så mycket djävligare än dieselbussarna på att framkalla kräkreflexer..

Etanolen blir bara rent vatten & koldioxid kvar vid FULLSTÄNDIG förbränning.. + att det är förnyelsebart bränsle...    Länsbussar & all lastbilstrafik eldar disel inkl.   stads bussar.. bara en del av stads bussarna går faktiskt på renare bränslen..     Har lite koll på det här  då jag jobbar med läns bussarna i buss garaget

With great freedom comes great responsebility

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
8 februari 2009
volvo_dude skrev:

Vänta bara tills du får något annat än din volvo att bry dig om, då kanske du ändrar uppfattning om vad som faktiskt är viktigt i livet.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
8 februari 2009
rickylicious skrev:
tkd_rille skrev:
rickylicious skrev:

hade de varit billigare att åka tåg än att ta bilen så hade jag åkt tåg mer. Men liksom 29 spänn för 1.5 mil en by till en annan. Då är de billigare att ta bilen. kan till och med köra den vägen 2 gånger.
Svindyrt och de vill att vi ska åka kollektivt till äckliga priser?.

Varför är det dyrt? Dom måste få det att gå ihop med resorna, det gör det inte när 2 personer åker på en buss. I mindre städer är det svårt, men om fler personer i större städer skulle åka kollektivt så skulle bolagen få mer pengar = lägre priser.

Halloj miljökungen!
Om alla nu ska åka buss,varför går då inte staten in och täcker upp "förlusterna" för bussbolagen?
Då hade folk kanske åkt buss om priserna var rimliga,men jag som många andra vet varför detta inte händer. Tänk vad staten förlorade pengar om vi slutade åka bil! Så ge upp ert miljödravel,det är bara pengar det handlar om.....

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
8 februari 2009
babyblue242 skrev:
rickylicious skrev:
tkd_rille skrev:

hade de varit billigare att åka tåg än att ta bilen så hade jag åkt tåg mer. Men liksom 29 spänn för 1.5 mil en by till en annan. Då är de billigare att ta bilen. kan till och med köra den vägen 2 gånger.
Svindyrt och de vill att vi ska åka kollektivt till äckliga priser?.

Varför är det dyrt? Dom måste få det att gå ihop med resorna, det gör det inte när 2 personer åker på en buss. I mindre städer är det svårt, men om fler personer i större städer skulle åka kollektivt så skulle bolagen få mer pengar = lägre priser.

Halloj miljökungen!
Om alla nu ska åka buss,varför går då inte staten in och täcker upp "förlusterna" för bussbolagen?
Då hade folk kanske åkt buss om priserna var rimliga,men jag som många andra vet varför detta inte händer. Tänk vad staten förlorade pengar om vi slutade åka bil! Så ge upp ert miljödravel,det är bara pengar det handlar om.....

Är det bara jag som är så jävla trött på alla som på något sätt alltid ska få allting att handla om pengar? Men jag antar att det är lättare att säga "dom vill bara tjäna pengar", än att faktiskt erkänna att vi nog faktiskt har ett problem?

Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
8 februari 2009
rickylicious skrev:
babyblue242 skrev:
rickylicious skrev:

Halloj miljökungen!

Är det bara jag som är så jävla trött på alla som på något sätt alltid ska få allting att handla om pengar? Men jag antar att det är lättare att säga "dom vill bara tjäna pengar", än att faktiskt erkänna att vi nog faktiskt har ett problem?

Vem är det som inte erkänner??? Om vi har ett problem så borde ju staten vara intresserad av att lösa det? Kom med ett bra motargument istället för i sista änden är det alltid pengar det handlar om.
Och handlar det inte om pengar så skänk din lön till greenpeace,måste ju vara viktigare än dina räkningar om jag förstår ditt resonemang rätt?

1 772 Inlägg
8 februari 2009
rickylicious skrev:
babyblue242 skrev:
rickylicious skrev:

Halloj miljökungen!

Vi har inget problem, du har problem som är såpass insnöad i detta. Tror inte ett skit på det, låt naturen ha sin gång.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
8 februari 2009
babyblue242 skrev:
Om vi har ett problem så borde ju staten vara intresserad av att lösa det? Kom med ett bra motargument istället för i sista änden är det alltid pengar det handlar om.
Och handlar det inte om pengar så skänk din lön till greenpeace,måste ju vara viktigare än dina räkningar om jag förstår ditt resonemang rätt?

Staten ÄR intresserade av att lösa det, bland annat med bensinpriser (vilket jag inte tror på då det mest drabbar pendlare) och miljöbilar och annat. Vad hade du väntat dig, att staten ska låta alla åka buss/tåg gratis runt om i Sverige? För vilka pengar då? Tänk efter lite för fan. Mat är något vi behöver, inte fan står staten utanför Ica och delar ut bröd för det? Staten skiter inte ut pengar. Vill du ta dig någonstans så får du betala vad det kostar, inte konstigare än så? Precis som att du får betala för din mat, där priserna också höjs/sänks till och från.

Tänker inte kommentera din sista fråga för jag hoppas verkligen inte att du var seriös med den....

RE-雨宮
481 Inlägg
8 februari 2009
rickylicious skrev:
Så du tycker att det på sikt är bättre med kärnkraft, vars avfall försvinner direkt (eller grävs ner för nästa generation av människor att ta hand om, minns inte hur det var...) än annan energi?
Vad menar du med hela världens ekonomi? Oljeindustrin? För olja finns det ju såååå gott om så det är ju bara fördelar att ungefär alla bilar i världen drivs av detta underbara ämne, eller?

Med dagens teknik är halveringstiden på kärnavfall ca 20år för slutprodukt..

RE-Amemiya Kitted FD3S

RE-雨宮
481 Inlägg
8 februari 2009
Och hur ska jag kunna erkänna att vi har ett problem när det inte finns något som pekar på att det är så?

RE-Amemiya Kitted FD3S

1 497 Inlägg
8 februari 2009
Jag riktigt rasar över folks tankesätt på detta jävla stället!
volvo_dude skrev:

Argumentet "Sverige har gjort sitt"..
Hur kan ni ens tänka så?

Biltrafiken och Sverige må vara en liten del i världens utsläpp.
Men inte fan skall vi skita i miljötänk för det!

Tyvärr är vi som tänker steget längre i minoritet..
Hade alla verkligen gjort sitt till att minska på miljöpåfrestningarna
så hade vi haft en mycket bättre vardag.

Föredra cykel/kollektivt, konsumera mindre, ät mer ekologiskt/vegetariskt.

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
8 februari 2009
endorfinslaven skrev:
Men sluta nu för fan med detta whitetrash snack...

Vad har avlopp med växthuseffekt och försurning och göra...

Bensinpriset är likadant om inte högre nere i Europa...

Vi Svenskar släpper ut mer växthusgaser per person än Kineser och Indier...
Dom släpper förvisso ut mer totalt i Kina/Indien för att dom tillverkar våra lyxprylar...
De är inte dom som konsumerar det är vi,,,,
Så det är våran lekstuga som skitar ner hos dom...och oss... 
Borde inte vi ta ansvar för det....genom att ta första stegen mot en bättre miljö.. ! 

En vanlig Kines äter kött bara några ggr i månaden och äger ingen bil, han har aldrig åkt på utomlandssemester...
Här gnäller ni som äter kött varje dag,, ni har bilar som ni dessutom leker med...
Hur djävla dum o trångsynt kan man vara...

Fan vad trött jag blir på idioter !

Lite vänligare ton i tråden vore ju bra!

Nu till lite mera god läsning:
-Det är inte enbart EU/Sverige eller vem ni nu vill gnälla på att klimatet är som det är.
Kan de vara en kombination av att bla. Solen är varmare nu än på MÅÅÅÅNGA år?
Angående Kina kontra Västvärlden, visst vi har haft vår uppbyggnad av industrierna,men det är ju inte vi som öppnar 1 nytt kolkraftverk var annan månad!
När det gäller gnäll på bilarna så är det ju så att vi för tillfället kör upp 3:e världens mat för att något snille tror sig veta att etanol är bättre för miljön.
Hybrid bilarna är skräp, men det vet vi ju redan om att en Toyota Prius delar fraktas/flygs och körs via bla. diesellastbilar till sina showrooms runt om i världen.Utdraget per Prius så är den skitigare än om du pendlar 3000 mil i en Land Rover. FAKTA..!

Nej skall vi få bukt på detta klimat elände så måste vi se till att miljönissarna håller andan så blir det mera frisk luft till oss andra....!

Ha det bäst.
Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

431 Inlägg
8 februari 2009
Det skulle vara kul att se lite statistik på hur mycket temperaturen har varierat under 5000år..
Dvs hur varmt det har varit i sverige för 5000år sen

1 497 Inlägg
8 februari 2009
Natural skrev:
Det skulle vara kul att se lite statistik på hur mycket temperaturen har varierat under 5000år..

Samt hur försurade våra sjöar var på stenåldern.
Det var ju då de eldade mest kol och varje person hade ett privat jet.

Miljöfrågan innefattar inte bara den globala uppvärmningen och koldioxidutsläppen.

skalman1 skrev:
du menade väl: tanka mer, gasa hårdare och lägg ner kollektivtrafiken. japp det är framtiden det    lol

För den egoistiske..

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
8 februari 2009
AxlSam skrev:
Natural skrev:

Samt hur försurade våra sjöar var på stenåldern.
Det var ju då de eldade mest kol och varje person hade ett privat jet.

Miljöfrågan innefattar inte bara den globala uppvärmningen och koldioxidutsläppen.

skalman1 skrev:
du menade väl: tanka mer, gasa hårdare och lägg ner kollektivtrafiken. japp det är framtiden det    lol

För den egoistiske..

Ja för det var ju då som vi var 6 miljarder människor med 1200 miljoner + bilar osv.

Tack för att det är fler som kopplar ihop lite mera än "bara" bilar och bränslen

Ha det bäst.
Mvh.Micke
Senast redigerat av MickeMys (8 februari 2009)

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 februari 2009
Natural skrev:

Sannolikt var det ganska varmt. Under bronsåldern var det motsvarande medelhavsklimat i Sverige även om det var kanske 1000 år senare.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök