babyblue242 skrev:
rickylicious skrev:
tkd_rille skrev:
hade de varit billigare att åka tåg än att ta bilen så hade jag åkt tåg mer. Men liksom 29 spänn för 1.5 mil en by till en annan. Då är de billigare att ta bilen. kan till och med köra den vägen 2 gånger.
Svindyrt och de vill att vi ska åka kollektivt till äckliga priser?.
Varför är det dyrt? Dom måste få det att gå ihop med resorna, det gör det inte när 2 personer åker på en buss. I mindre städer är det svårt, men om fler personer i större städer skulle åka kollektivt så skulle bolagen få mer pengar = lägre priser.
Halloj miljökungen!
Om alla nu ska åka buss,varför går då inte staten in och täcker upp "förlusterna" för bussbolagen?
Då hade folk kanske åkt buss om priserna var rimliga,men jag som många andra vet varför detta inte händer. Tänk vad staten förlorade pengar om vi slutade åka bil! Så ge upp ert miljödravel,det är bara pengar det handlar om.....
Du har en punkt i det att det handlar om skatteintäkter i fråga om drivmedlen..
För annars hade E85 vart billigt !
I staten och skatten är vi alla involverade !
Det är skolor sjukhus vägar osv. m a o det vi behöver för att överleva..
Men gillar man inte Sverige och skattepolitiken (att betala skatt) så är det bara att flytta...
Det finns massor med länder att flytta till...
JAG ÖNSKAR ATT ALLA SOM INTE BETALAR SKATT OCH GÖR RÄTT FÖR SIG KUNDE FLYTTA UTOMLANDS..
Miljöproblemen är gigantiska !
Det finns massor med folk i detta land som jobbar aktivt för att rädda något som enligt många här inte existerar.
Då måste jag ha missförstått en del ..
Försurning existerar ej
Övergödning exixterar ej
Temperaturökningen existerar ej
Tungmetallers ökade omfattning i grundvatten och i naturen ?
Kvicksilver PCB, tungmetaller är naturliga ämnen som återfinnes i naturen ?
Eutrofiering är bara bullshit(slå upp det i en ordbok) !
Fan vad enkel värld vissa människor lever i.......
Får jag flytta in i eran bubbla,,
Hur gör man,,, begär man lobotomering för att nå optimal lycka....
Kanske ska man läsa nån religiös skrift och inte bry sig i vetenskap....