Jag är lite förvånad över att det verkar finnas ett sånt stort volvohat här... Volvo bygger inte de bästa bilarna, men inte fan förtjänar de all denna kritik de får. Vi har ett gäng nya V70 2.4D på jobbet som ja tycker funkar hur bra som helst. Riktigt sköna att åka i och går riktigt mjukt och fint. Jag tror volvo förlorar mycket på att alla sätter "familjestämpeln" på volvo medan en bmw får "statusstämpeln". Visst är Audi, Bme och Mercorna bättre bilar, men volvo är absolut inte så dåliga som många verkar vilja tycka. Det är ju ingen slump att 70% av alla taxibilar i sverige är V70. Vore de så dåliga bilar som jämt går sönder skulle dom inte vara så pass populära inom den branschen.
Varför inte jämföra dom mot Citroen, Ford, peugeot och Toyota istället. Då skulle dom bli mycket mer populära. Visst krocksäkerhet är inte coolt, men den dagen det händer nått så hoppas jag att ja sitter i en volvo iaf.
Volvo tillverkar inte heller "fel" bilar. Det är dagens finansläge som gör att det går dåligt för volvo. Kolla på hela amerikanska bilindustrin, tillverkar dom alla fel bilar? Nu i veckan så hade bilbolaget halva priset på nya Renault här hemma. Tillverkar dom också fel bilar? Vilka tillverkar i sånna fall rätt?
De känns som att det är lite coolt att hacka på volvo. Liksom alla andra svenska saker, för hur många hackar inte på Telia jämt?
Senast redigerat av Ellertz (12 februari 2009)
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!