2111
Sök

Volvo kan bli Kinesiskt

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 februari 2009
C70 skrev:
Rquired skrev:
C70 skrev:
Kan vara intressant att höra varför. För jag utgår från att du har kollat på båda i det utförandet?

Nu citerar du inte riktigt rättvist. Så här stod det:
Rquired skrev:
Det du skriver är mkt en prioriteringsfråga, om prisuppgifterna stämmer vet jag inte men jag tycker personligen att det är ett rimligt merpris för att få köra Audi istället för volvo. Dvs i den mån det är rimligt att betala 750k till en mille för en bil i mellanklassen tongue

Jag har aldrig känt på just S80 V8, men jag utgår från skillnaden mellan Volvo och Audi i övrigt och antar att just S80 V8 inte är något undantag. Ska man ändå slänga upp dessa pengarna för en bil så spelar inte 200k så mkt roll. Och då är Audin väldigt mycket mer bil.

Om inte annat så är "Status" värt en hel del pengar för många människor, och jag kan nog tänka mig att prestigeskillnaden mellan en Audi och en volvo är värd dessa % extra.

Du får ursäkta mig. Men hur i helvete kan man säga att "och då är Audi mycket mer bil". Jag skulle säga absolut tvärt om. En S80 Executive är betydligt mer bil om man ser till vad man betalar. Skulle inte 250 000kr vara mycket pengar bara för att bilen redan kostar 800? Det är ju fasen en tredjedel av priset! Tänker man så kan man lika gärna köpa en Bentley för 3,5 mille direkt!

"Status" kan vara mycket dåligt. Speciellt i lite sämre tider. Därför är det bra att prislappen inte står skriven i rutan, som den tydligen gör på "tyskarna".

Du är ursäktad tongue

Jo rent procentuellt är det mycket, men tänk på tex iPhone. Där handlar det om kanske dubbla priset jämfört med många motsvarande lurar när Telia fått säga sitt. I början under releasen handlade det om 18k för en lur med de första "iNånting" abbonemangen. Det vill säga en eller flera gånger dyrare.

Vad ger iPhone utöver konkurrenterna? Rent praktiskt ingenting, tvärt om saknar den mycket konkurrenterna har. Men den innebär status och detaljer+gränssnitt är i toppklass. Detta ensamt säljer hela luren trots priset.

Om man då tar Audi som ett exempel ger den, utöver detaljer och status, en hel del mer jämfört med en Volvo till skillnad från iPhone vs. konkurrenterna. Det finns väldigt många som mer än gärna slänger upp mellanskillnaden.
Senast redigerat av Rquired (11 februari 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

424 Inlägg
12 februari 2009
Rquired skrev:
Du är ursäktad tongue

Jo rent procentuellt är det mycket, men tänk på tex iPhone. Där handlar det om kanske dubbla priset jämfört med många motsvarande lurar när Telia fått säga sitt. I början under releasen handlade det om 18k för en lur med de första "iNånting" abbonemangen. Det vill säga en eller flera gånger dyrare.

Vad ger iPhone utöver konkurrenterna? Rent praktiskt ingenting, tvärt om saknar den mycket konkurrenterna har. Men den innebär status och detaljer+gränssnitt är i toppklass. Detta ensamt säljer hela luren trots priset.

Om man då tar Audi som ett exempel ger den, utöver detaljer och status, en hel del mer jämfört med en Volvo till skillnad från iPhone vs. konkurrenterna. Det finns väldigt många som mer än gärna slänger upp mellanskillnaden.

Vet inte riktigt om iPhone 3G var en bra liknelse tongue eftersom den måste köpas med abonemang. Jag köpte för övrigt en den 11 juli samma dag som den släptes. Betalar ca 10 000 kr på 18 månader. Men för det får jag surfa obegränsat plus att jag får många fria minuter att ringa upp. Summan blir att iPhonen konstigt nog blev billigare än förra luren (Nokia N95) som jag hade kontantkort till. DÄr betalade jag 7000 för telefonen och sedan ca 300 per månad att ringa får. Men det räknade jag inte på förren några månader senare. Jag skulle ha en iPhone 3G oavsett pris...

Tillbaka till Audi. Du skriver "Om man då tar Audi som ett exempel ger den, utöver detaljer och status, en hel del mer jämfört med en Volvo till skillnad från iPhone vs. konkurrenterna." Vad ger den som inte S80 Executive har. Jag har aktiv farhållare med autobroms och kollisionsvarnare. Handpolerad valnöt (äkta givetvis) på hela mittkonsollen, ratten, växelspaksknoppen, dörrarna osv. LCD-skärmar i nackstöden och dvd-spelare med möjlighet att koppla in externa grejer. Premium sound med Dolby prologic II. Navigator, backkamera, telefon, BLIS (döda vinkel varnare). Specialsydda säten i finaste skinn med vita sömmar och piping. Tjocka lugg-mattor på golvet. Kylskåp i mitten bak med tillhörande handblåsta glas och specialdesignad öppnare osv osv osv Jag kan fortsätta här hela natten.....smile
Senast redigerat av C70 (12 februari 2009)

V10
12 februari 2009
C70 skrev:
Rquired skrev:
Du är ursäktad tongue

Vet inte riktigt om iPhone 3G var en bra liknelse tongue eftersom den måste köpas med abonemang. Jag köpte för övrigt en den 11 juli samma dag som den släptes. Betalar ca 10 000 kr på 18 månader. Men för det får jag surfa obegränsat plus att jag får många fria minuter att ringa upp. Summan blir att iPhonen konstigt nog blev billigare än förra luren (Nokia N95) som jag hade kontantkort till. DÄr betalade jag 7000 för telefonen och sedan ca 300 per månad att ringa får. Men det räknade jag inte på förren några månader senare. Jag skulle ha en iPhone 3G oavsett pris...

Tillbaka till Audi. Du skriver "Om man då tar Audi som ett exempel ger den, utöver detaljer och status, en hel del mer jämfört med en Volvo till skillnad från iPhone vs. konkurrenterna." Vad ger den som inte S80 Executive har. Jag har aktiv farhållare med autobroms och kollisionsvarnare. Handpolerad valnöt (äkta givetvis) på hela mittkonsollen, ratten, växelspaksknoppen, dörrarna osv. LCD-skärmar i nackstöden och dvd-spelare med möjlighet att koppla in externa grejer. Premium sound med Dolby prologic II. Navigator, backkamera, telefon, BLIS (döda vinkel varnare). Specialsydda säten i finaste skinn med vita sömmar och piping. Tjocka lugg-mattor på golvet. Kylskåp i mitten bak med tillhörande handblåsta glas och specialdesignad öppnare osv osv osv Jag kan fortsätta här hela natten.....smile

http://www.automotorsport.se/biltester/ … 061302.pdf

Här har du saker dom nämner som inte Volvon når upp till.
Senast redigerat av V10 (12 februari 2009)

499 Inlägg
12 februari 2009
Jag orkade inte läsa men Auto motor & sport är ingen objektiv tidning, den är köpt av BMW. De har ju fått hur många insändare som helst om det. Jag gillar inte den tidningen.

Hehe, vann BMW, så märkligt..

De sågar inte Volvon totalt ändå?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 februari 2009
C70 skrev:
Rquired skrev:
Du är ursäktad tongue

Avslöjad, du kör en S80 wink Köpte förövrigt också en iPhone 3G, kommer väl betala en 12k men då ingår även fritt surf och så. Om du jämför vad man får betala för en HTC lur tex så är iPhone rätt så mkt dyrare.

Menar inget illa mot S80 executive, det är väldigt mycket bil och volvo är bra bilar. smile
Det jag pratar om är kanske lite svårt att sätta fingret på, det är mer en fråga om material, detaljer, detaljlösningar osv. Plus:
Nu är jag inte så insatt i Audi, men de har ju tex MMI. Och går man till bmw finns nightvision, head up display osv osv Kanske onödigt rent praktiskt men guld värt när man väl slängt upp lite extra.

V10
12 februari 2009
Hellquist skrev:
Jag orkade inte läsa men Auto motor & sport är ingen objektiv tidning, den är köpt av BMW. De har ju fått hur många insändare som helst om det. Jag gillar inte den tidningen.

Automotorsport är så objektiv som den kan bli, men man drar till med kommentarer som "uppköpt" fram och tillbaka när man kanske inte vill se ett visst märke vinna mycket, men kanske för att dom gör bilar som förtjänar platsen?

Jag la inte upp det för att visa att BMW vann, jag visade att Volvo har, precis som Audis VD sa, långt kvar. Läs så ser du att Volvon inte alls sågas så hårt som en del förväntar sig.

424 Inlägg
12 februari 2009
Rquired skrev:
Menar inget illa mot S80 executive, det är väldigt mycket bil och volvo är bra bilar. smile
Det jag pratar om är kanske lite svårt att sätta fingret på, det är mer en fråga om material, detaljer, detaljlösningar osv. Plus:
Nu är jag inte så insatt i Audi, men de har ju tex MMI. Och går man till bmw finns nightvision, head up display osv osv Kanske onödigt rent praktiskt men guld värt när man väl slängt upp lite extra.

Står bland annat såhär i AMS; "Att skapa en testvinnande lyxbil är inte lätt. Som det första riktiga försöket är nya Volvo S80 inget annat än imponerande"

Då är det en S80 V8 Summum. En Executive känns betydligt bättre. Skinn, aluminium och äkta valnötsträ så långt ögat når.

Jag tror att du får kika närmre på det. Du blir förvånad hur lite det skiljer! MEN, då får det vara en ny S80 Executive och ingen S80 2.0F kinetic för 250'.....

Hur "premium" känns det att dom fick byta ut A6an eftersom det saknades typ 20% av hk i motorn!?rollwink

ps. Har HeadUpDisplay jag med! ds.

ps 2. BMW gör inte tillräckligt säkra bilar. Vem vill köpa en BMW 550i för 950' som inte ens har 5 stj i euro ncap (fick först knappt 3, efter ombyggnad och omtest fick den med nöd och näppe 4) och som inte ens har godkänt skydd mot wiplash! ds2.

499 Inlägg
12 februari 2009
V10 skrev:
Hellquist skrev:

Automotorsport är så objektiv som den kan bli, men man drar till med kommentarer som "uppköpt" fram och tillbaka när man kanske inte vill se ett visst märke vinna mycket, men kanske för att dom gör bilar som förtjänar platsen?

Jag la inte upp det för att visa att BMW vann, jag visade att Volvo har, precis som Audis VD sa, långt kvar. Läs så ser du att Volvon inte alls sågas så hårt som en del förväntar sig.

Nej, det är helt rätt. Jag var inte allvarlig. Det är en seriös tidning fast man får ändå känslan av att många av journalisterna inte har riktig koll på hur en bil fungerar, vad som skiljer vridmoment och effekt och liknande saker. Man skriver inte att vridmoment gör säkra omkörningar då det är irrelevant i det sammanhanget. Sedan har de med mycket subjektiva bedömningar i slutresultatet vilket retar mig lite. Jag prenumererade på den tidningen för ett par år sedan och då kändes det ibland lite uppgjort. Tror de hade med killen som körde BMW i STCC i ett test mellan Evo IV och M3. Oväntat att han skulle välja M3. *Ironi*

Att Volvo har en bit kvar innan de är vid tyskarna har vi redan konstaterat. Nej, jag läste sammanfattningen, de tyckte ju att Volvon var imponerande till och med. Jag hoppas Volvo återfår sina storhetsdagar.

499 Inlägg
12 februari 2009
C70 skrev:
Rquired skrev:

Står bland annat såhär i AMS; "Att skapa en testvinnande lyxbil är inte lätt. Som det första riktiga försöket är nya Volvo S80 inget annat än imponerande"

Då är det en S80 V8 Summum. En Executive känns betydligt bättre. Skinn, aluminium och äkta valnötsträ så långt ögat når.

Jag tror att du får kika närmre på det. Du blir förvånad hur lite det skiljer! MEN, då får det vara en ny S80 Executive och ingen S80 2.0F kinetic för 250'.....

Hur "premium" känns det att dom fick byta ut A6an eftersom det saknades typ 20% av hk i motorn!?rollwink

ps 2. BMW gör inte tillräckligt säkra bilar. Vem vill köpa en BMW 550i för 950' som inte ens har 5 stj i euro ncap (fick först knappt 3, efter ombyggnad och omtest fick den med nöd och näppe 4) och som inte ens har godkänt skydd mot wiplash! ds2.

Man kan ju fråga sig hur bra det är att gå på Euroncap när en bil kan gå från 3 stjärnor till 5 genom att montera bältespåminnare. Detta är naturligtvis överdrivet men det är ju lite så. Mercedes gjorde det och fick 5 stjärnor istället för fyra för ett par år sedan.

Det är ju dessutom påhittade krockar och inte från verkligheten. De lägger stor vikt på påkörning av fotgängare mm

424 Inlägg
12 februari 2009
Fast AMS gillar fortfarande Tyska bilar bäst. Inte konstigt att alla tror att Volvo drar mycet när det är det enda dom skriver om i AMS.  T.ex Såg ett test av BMW 123d. Den förbrukade 42% mer än vad BMW anger. Inte ett ord om det i texten.....

424 Inlägg
12 februari 2009
Hellquist skrev:
Man kan ju fråga sig hur bra det är att gå på Euroncap när en bil kan gå från 3 stjärnor till 5 genom att montera bältespåminnare. Detta är naturligtvis överdrivet men det är ju lite så. Mercedes gjorde det och fick 5 stjärnor istället för fyra för ett par år sedan.

Det är ju dessutom påhittade krockar och inte från verkligheten. De lägger stor vikt på påkörning av fotgängare mm

Det var ett exempel. På BMWn gällde det inte bältespåminnare! Wiplashskyddet kommer inte därifrån heller. 5-serien fick för övrigt uselt resultat i IIHS test också. Nya 3-serie cab med. Uruselt resultat. Samtidigt som Saab 9-3 cab och nya C70 fick full pott och fick utmärkelserna "topp pick safety award".

V10
12 februari 2009
C70 skrev:
Rquired skrev:

Den har 5 stjärnor med komfortstolarna, vilket finns som tillval. BMW:s tabbe var just det att man var tvungen att ha komfortstolarna för att få whiplasskyddet. Så nej, dom gick inte från 3 till 5 utan från 4 till 5 och detta ENBART pga stolarna, inte att bilarna i sig inte är säkra.

Dock som jag sa förut, att ha säkerheten som ett resonemang köper inte folk, Volvo får hitta på andra saker för att komma upp sig. Ford leder dom inte på rätt väg iaf.

Sen när fick Volvo Head Up display? hmm

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 februari 2009
C70 skrev:
Rquired skrev:

Hur "premium" känns det att dom fick byta ut A6an eftersom det saknades typ 20% av hk i motorn!? roll wink

Dels som V10 skrev lite längre ner, dels det att med "ombyggnad" menar du att de pillade lite i databoxarna till Airbagsen wink Men visst, E60s krockbetyg var ett riktigt misslyckande även om 4 stjärnor inte är fy skam. Var visst för klen vid sidokollision om jag inte minns fel, Sen är E60 lite äldre också.

Vad du menar med att A6 saknade 20% i motorn vet jag inte, inte så inne på Audi. Men volvo har ju knappast varit felfria de heller. 2.0F är ingen höjdare fyfan vad jag hatade skiten när jag hade en V70 som hyrbil mad

Om executive är så mycket bättre än vanliga S80 får man väl försöka kika på en sån nån gång då, frågan är om volvo-handlaren har en sån specialare inne.

Angående 550i så hade det varit mitt val utan tvivel, vad några gubbar kommit fram till i labtester lägger jag inte så mycket vikt vid. Dels är det så otroligt många andra faktorer som spelar roll vid en krock. Och dels är den säkraste bilen den som inte krockar alls. (Jag anser att Bmws vägegenskaper är betydligt säkrare vid en situation, men går vi in på den diskutionen kommer snart Volvo-fanboys och då spårar det ur)

Men jag tror fortfarande att "tyskarnas" (dvs Bmw, Audi och Mercedes) högre kvalitet osv kommer hålla dem på ett plan högre än Volvo (S80 executive undantaget så länge) i både pris och klass ett bra tag framöver.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 februari 2009
V10 skrev:
C70 skrev:
Rquired skrev:

Den har 5 stjärnor med komfortstolarna, vilket finns som tillval. BMW:s tabbe var just det att man var tvungen att ha komfortstolarna för att få whiplasskyddet. Så nej, dom gick inte från 3 till 5 utan från 4 till 5 och detta ENBART pga stolarna, inte att bilarna i sig inte är säkra.

Dock som jag sa förut, att ha säkerheten som ett resonemang köper inte folk, Volvo får hitta på andra saker för att komma upp sig. Ford leder dom inte på rätt väg iaf.

Ifs, vid det första testet gjordes aldrig resultatet offentligt pga fel vid själva testet. Dvs här kan bilen fått allt från 1-5 stjärnor.

V10
12 februari 2009
Rquired skrev:
V10 skrev:
C70 skrev:

Ifs, vid det första testet gjordes aldrig resultatet offentligt pga fel vid själva testet. Dvs här kan bilen fått allt från 1-5 stjärnor.

Jag tycker att "krocktester" är lite överskattade, för i en riktig olycka så kommer det hända helt andra saker. Dock visar väl tester en aning om bilens säkerhet. I BMW:s fall så tycker jag faktiskt att det var hemskt dåligt av dom att erbjuda whiplashskydd enbart med komfortstolarna, hade det varit standard så hade bilen varit 5-stjärnig. Men åter igen...dom får ju 1 stjärna bara för bältesvarnare, är ju så löjligt som det kan bli.

Saab 9-5 räknas som en minst lika säker bil som Volvo, om inte bättre enligt RIKTIGA krockar och olyckor, sammanställd av försäkringsbolag, det väger mer hos mig iaf.

Krocksäkerhet är en liten del i bilbyggandet, en bil vinner genom att vara komplett och inte med bara en grej. Tyskarna är dom som klarar att bygga ihop en bil som har allt.

4 637 Inlägg
12 februari 2009
V10 skrev:
får ju 1 stjärna bara för bältesvarnare, är ju så löjligt som det kan bli.

Bilbälte är den absolut vikigaste säkerhetsdetaljen och bältesvarnare gör att folk oftast sätter på sig bältet istället för att höra ljudet eller koppla ur det. Och ju högre det låter desto bättre. Jag tror t o m att jag hade bältespåminnare i min Volvo 142 -73...

424 Inlägg
12 februari 2009
Läs dit länkade AMS test för att läsa om motorproblemen på Audin.

Kollade på Euroncap.com. BMW 5-serie har fortfarande 4 stjärnor. Oavsett om det går att välja till sånna stolar så fick dom jävligt dålig betyg. Men Volvo var absolut bäst. Ang "riktiga" olyckor så gäller det folksam. Hur många Volvoägare har folksam? Typ inga! Volvia har man som Volvoägare....

Volvo åker runt och undersöker olyckor där Volvobilar har varit inblandade för att utvärdera och utveckla skyddet.

Volvo fick HUD på S80.

Jag påstår inte att Volvo gör världens bästa bilar. Men jag påstår däremot att BMW, Audi m.fl inte gör det heller! Alla är bra på olika grejer.

I ren körglädje vinner BMW 550i. Men jag föredar den mer lugna stilen i S80 V8. Volvo uppträder alltid neutralt. En bakhjulsdriven bil gör inte det.....

Jag har gjort mitt val. Andra får göra sina val!

V10
12 februari 2009
EmilHammarlund skrev:
V10 skrev:
får ju 1 stjärna bara för bältesvarnare, är ju så löjligt som det kan bli.

Bilbälte är den absolut vikigaste säkerhetsdetaljen och bältesvarnare gör att folk oftast sätter på sig bältet istället för att höra ljudet eller koppla ur det. Och ju högre det låter desto bättre. Jag tror t o m att jag hade bältespåminnare i min Volvo 142 -73...

Är man så jävla korkad att man behöver påminnas om bältet så vet jag väl inte om det säger mer om personen ifråga än bilen?

C70 skrev:
Läs dit länkade AMS test för att läsa om motorproblemen på Audin.

Kollade på Euroncap.com. BMW 5-serie har fortfarande 4 stjärnor. Oavsett om det går att välja till sånna stolar så fick dom jävligt dålig betyg. Men Volvo var absolut bäst. Ang "riktiga" olyckor så gäller det folksam. Hur många Volvoägare har folksam? Typ inga! Volvia har man som Volvoägare....

Volvo åker runt och undersöker olyckor där Volvobilar har varit inblandade för att utvärdera och utveckla skyddet.

Volvo fick HUD på S80.

Jag påstår inte att Volvo gör världens bästa bilar. Men jag påstår däremot att BMW, Audi m.fl inte gör det heller! Alla är bra på olika grejer.

I ren körglädje vinner BMW 550i. Men jag föredar den mer lugna stilen i S80 V8. Volvo uppträder alltid neutralt. En bakhjulsdriven bil gör inte det.....

Jag har gjort mitt val. Andra får göra sina val!

Enligt dom flesta tester världen över så gör tyskarna bäst bilar,  och jag tycker att det stämmer. BMW:n i testet här vann på mycket, inte bara i körglädje, det står faktiskt i allt den vann och varför den vann testet.

Jag la inte upp testet för att visa vem som vann, jag la upp det för att visa att även i Sverige så förklarar dom vad Volvon inte når upp till, så kan ingen åtminstone skylla på att testet är gjort i Tyskland eller USA osv.

Det märks att du inte har kört en välbalanserad bakhjulsdriven bil, så som BMW ändå är och som alltid får toppbetyg för, körglädjen och vägegenskaperna säger sitt. Audi för sin stabilitet pga Awd:n och Mercedes som alltid är med i toppen.

Vi får väl se hur det blir, men det ser inte ljust ut för Volvo, man får hoppas att någon annan köper dom och kanske fixar märket uppåt.

424 Inlägg
12 februari 2009
V10 skrev:
Enligt dom flesta tester världen över så gör tyskarna bäst bilar,  och jag tycker att det stämmer. BMW:n i testet här vann på mycket, inte bara i körglädje, det står faktiskt i allt den vann och varför den vann testet.

Jag la inte upp testet för att visa vem som vann, jag la upp det för att visa att även i Sverige så förklarar dom vad Volvon inte når upp till, så kan ingen åtminstone skylla på att testet är gjort i Tyskland eller USA osv.

Det märks att du inte har kört en välbalanserad bakhjulsdriven bil, så som BMW ändå är och som alltid får toppbetyg för, körglädjen och vägegenskaperna säger sitt. Audi för sin stabilitet pga Awd:n och Mercedes som alltid är med i toppen.

Vi får väl se hur det blir, men det ser inte ljust ut för Volvo, man får hoppas att någon annan köper dom och kanske fixar märket uppåt.

Som sagt, alla bilar är bra på olika saker och alla personer har olika prioriteringar! Volvo S80 passar mig bäst, så för mig är det vinnaren.

Jag har kört BMW M5! wink Men även andra (nya) BMW-modeller. Har även kört MB, Audi, VW osv. Nya modeller alltså! Att Volvo är mer neutrala och trygga är ingen nyhet. Det ingår i Volvomärket. Jag gillar det! Kör annat än S80 om jag känner för annan typ av körning!

Vad ser inte ljust ut? Volvo eller bilmarknaden? Alla (utom Audi) minskade sin försäljning 2008. T.o.m världens största biltillverkare Toyota minskade kraftigt. Förhoppningsvis vänder det snart! Det finns VolvoÅF som har haft försäljningsrekord i januari månad t.o.m! smile

Norrlänning
1 453 Inlägg
12 februari 2009
Jag är lite förvånad över att det verkar finnas ett sånt stort volvohat här... Volvo bygger inte de bästa bilarna, men inte fan förtjänar de all denna kritik de får. Vi har ett gäng nya V70 2.4D på jobbet som ja tycker funkar hur bra som helst. Riktigt sköna att åka i och går riktigt mjukt och fint. Jag tror volvo förlorar mycket på att alla sätter "familjestämpeln" på volvo medan en bmw får "statusstämpeln". Visst är Audi, Bme och Mercorna bättre bilar, men volvo är absolut inte så dåliga som många verkar vilja tycka. Det är ju ingen slump att 70% av alla taxibilar i sverige är V70. Vore de så dåliga bilar som jämt går sönder skulle dom inte vara så pass populära inom den branschen.

Varför inte jämföra dom mot Citroen, Ford, peugeot och Toyota istället. Då skulle dom bli mycket mer populära. Visst krocksäkerhet är inte coolt, men den dagen det händer nått så hoppas jag att ja sitter i en volvo iaf.

Volvo tillverkar inte heller "fel" bilar. Det är dagens finansläge som gör att det går dåligt för volvo. Kolla på hela amerikanska bilindustrin, tillverkar dom alla fel bilar? Nu i veckan så hade bilbolaget halva priset på nya Renault här hemma. Tillverkar dom också fel bilar? Vilka tillverkar i sånna fall rätt?

De känns som att det är lite coolt att hacka på volvo. Liksom alla andra svenska saker, för hur många hackar inte på Telia jämt?
Senast redigerat av Ellertz (12 februari 2009)

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök