1656
Sök

Volvo kan bli Kinesiskt

2 751 Inlägg
12 februari 2009
En toyota är minst lika säker, så de kortet är inte värt att dra... Volvo är bra bil men dyr..

Who Djaa bless no man curse

Teddan
2 495 Inlägg
12 februari 2009
C70 skrev:
V10 skrev:
Enligt dom flesta tester världen över så gör tyskarna bäst bilar,  och jag tycker att det stämmer. BMW:n i testet här vann på mycket, inte bara i körglädje, det står faktiskt i allt den vann och varför den vann testet.

Jag la inte upp testet för att visa vem som vann, jag la upp det för att visa att även i Sverige så förklarar dom vad Volvon inte når upp till, så kan ingen åtminstone skylla på att testet är gjort i Tyskland eller USA osv.

Det märks att du inte har kört en välbalanserad bakhjulsdriven bil, så som BMW ändå är och som alltid får toppbetyg för, körglädjen och vägegenskaperna säger sitt. Audi för sin stabilitet pga Awd:n och Mercedes som alltid är med i toppen.

Vi får väl se hur det blir, men det ser inte ljust ut för Volvo, man får hoppas att någon annan köper dom och kanske fixar märket uppåt.

Som sagt, alla bilar är bra på olika saker och alla personer har olika prioriteringar! Volvo S80 passar mig bäst, så för mig är det vinnaren.

Jag har kört BMW M5! wink Men även andra (nya) BMW-modeller. Har även kört MB, Audi, VW osv. Nya modeller alltså! Att Volvo är mer neutrala och trygga är ingen nyhet. Det ingår i Volvomärket. Jag gillar det! Kör annat än S80 om jag känner för annan typ av körning!

Vad ser inte ljust ut? Volvo eller bilmarknaden? Alla (utom Audi) minskade sin försäljning 2008. T.o.m världens största biltillverkare Toyota minskade kraftigt. Förhoppningsvis vänder det snart! Det finns VolvoÅF som har haft försäljningsrekord i januari månad t.o.m! smile

att volvo återförsäljare har sålt bra i jauarieror ju på att dom kan lämna så många % på priset.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 688 Inlägg
12 februari 2009
C70 skrev:
Läs dit länkade AMS test för att läsa om motorproblemen på Audin.

Kollade på Euroncap.com. BMW 5-serie har fortfarande 4 stjärnor. Oavsett om det går att välja till sånna stolar så fick dom jävligt dålig betyg. Men Volvo var absolut bäst. Ang "riktiga" olyckor så gäller det folksam. Hur många Volvoägare har folksam? Typ inga! Volvia har man som Volvoägare....

Volvo åker runt och undersöker olyckor där Volvobilar har varit inblandade för att utvärdera och utveckla skyddet.

Volvo fick HUD på S80.

Jag påstår inte att Volvo gör världens bästa bilar. Men jag påstår däremot att BMW, Audi m.fl inte gör det heller! Alla är bra på olika grejer.

I ren körglädje vinner BMW 550i. Men jag föredar den mer lugna stilen i S80 V8. Volvo uppträder alltid neutralt. En bakhjulsdriven bil gör inte det.....

Jag har gjort mitt val. Andra får göra sina val!

Efter att ha både åkt och kört en väns bmw 535d med nya karossen så måste jag säga att den är väldigt snäll och neutral i körstilen, under förutsättning att man inte kopplar ur hjälpsystemen.

En s80 v8 går ju att få med fyrhjulsdrift vad jag vet, men om vi skall diskutera den framhjulsdrivna versionen så tycker jag nog att framhjulsdrivet inte är så neutralt när man kör lite hårdare med bilen.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

424 Inlägg
12 februari 2009
Losgard skrev:
Efter att ha både åkt och kört en väns bmw 535d med nya karossen så måste jag säga att den är väldigt snäll och neutral i körstilen, under förutsättning att man inte kopplar ur hjälpsystemen.

En s80 v8 går ju att få med fyrhjulsdrift vad jag vet, men om vi skall diskutera den framhjulsdrivna versionen så tycker jag nog att framhjulsdrivet inte är så neutralt när man kör lite hårdare med bilen.

Men säg att du kör i 80 och ut springer en älg. En snabb undanmanöver. På dieseln när du har bra bottenvrid vill gärna baken dra ut, och det får den till en viss del innan antisladddysystemet griper in. Inget jag har hittat på, utan varit med om. Det blir inte en farlig situation, men snällt och neutralt skulle jag inte kalla det.

Du får läsa på, S80 V8 finns bara med awd!
Senast redigerat av C70 (12 februari 2009)

1 688 Inlägg
12 februari 2009
C70 skrev:
Losgard skrev:

Men säg att du kör i 80 och ut springer en älg. En snabb undanmanöver. På dieseln när du har bra bottenvrid vill gärna baken dra ut, och det får den till en viss del innan antisladddysystemet griper in. Inget jag har hittat på, utan varit med om. Det blir inte en farlig situation, men snällt och neutralt skulle jag inte kalla det.

Du får läsa på, S80 V8 finns bara med awd!

Jag behöver inte läsa på, vid en undanmanöver spelar det ingen roll om man har fwd, awd eller rwd. För inte petar du väll ner en växel, ger maxgas och fullt rattutslag vid en akut undanmanöver?

Jag har inte märkt något av att bilen först spinner till och att antispinnet sedan skulle gå in på dom nya bilarna, det fenomenet har jag dock märkt av på gamla serien, dvs e39.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Avstängd
512 Inlägg
12 februari 2009
Volvo är premium i Usa, men i Sverige är det Svensson! Köper hellre V70 än Bmw kombi, billigare, snyggare och rymligare, och slipper bakhjulsdriften! Och går tystare än Bmw! Läs vibilägare..

DFFL
9 020 Inlägg
12 februari 2009
Crozzfire skrev:
Volvo är premium i Usa, men i Sverige är det Svensson! Köper hellre V70 än Bmw kombi, billigare, snyggare och rymligare, och slipper bakhjulsdriften! Och går tystare än Bmw! Läs vibilägare..

Volvo är säkra bilar för fattiga familjer (Läs 240) och töntbilar för gubbar i usa.
Senast redigerat av FireTraXX (12 februari 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 februari 2009
FireTraXX skrev:
Crozzfire skrev:

Volvo är säkra bilar för fattiga familjer (Läs 240) och töntbilar för gubbar i usa.

hahahahahahah, stämmer ju fan bra FireTraXX!!! big_smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 februari 2009
Ellertz skrev:
Det är ju ingen slump att 70% av alla taxibilar i sverige är V70.

Ganska kul då, att taxibolagen börjar gå över till saab då, hur förklarar du det?? lol

Reservdansk
6 271 Inlägg
12 februari 2009
Funkiee skrev:
Ellertz skrev:
Det är ju ingen slump att 70% av alla taxibilar i sverige är V70.

Ganska kul då, att taxibolagen börjar gå över till saab då, hur förklarar du det?? lol

I nyare amerikanska filmer har V70 börjat dyka upp som taxi-bilar även där med, hur förklarar du det? wink
Måhända att Saab har en del taxi-bilar, men det skulle jag tro är marginellt.
Dom har ju trots allt gått med förlust i 14 år nu... tongue
Så dom är väl tvungna att ge oerhört bra priser på sina bilar för att kunna sälja dom. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Avstängd
512 Inlägg
12 februari 2009
Har då inte sett en enda taxibil som Saab, tala om ekonomisk själmord som taxiåkare! Och törstiga Izuzu dieslar som låter som en Vabis motor...huvva!

Avstängd
512 Inlägg
12 februari 2009
Taxi är mest Volvo och Merca, samt japsar.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 februari 2009
Crozzfire skrev:
Har då inte sett en enda taxibil som Saab, tala om ekonomisk själmord som taxiåkare! Och törstiga Izuzu dieslar som låter som en Vabis motor...huvva!

Vart bor du? inne i smålands skogar? Här i sthlm ex. är de nästan bara saab o merca nu mera.. ett fåtal volvo syns här.

TurbOla skrev:
I nyare amerikanska filmer har V70 börjat dyka upp som taxi-bilar även där med, hur förklarar du det?
Dom har ju trots allt gått med förlust i 14 år nu...
Så dom är väl tvungna att ge oerhört bra priser på sina bilar för att kunna sälja dom.

Är flera amerikanska serier där de är saab dom har som huvudbil, alltså typ Knight rider, en enda bil dom kör. Samma där, fast saab då tongue tycker det hur som är kul att de är "svenska" bilar man får se i filmer o serier smile

Avstängd
103 Inlägg
12 februari 2009
C70 skrev:
Rquired skrev:
Menar inget illa mot S80 executive, det är väldigt mycket bil och volvo är bra bilar. smile
Det jag pratar om är kanske lite svårt att sätta fingret på, det är mer en fråga om material, detaljer, detaljlösningar osv. Plus:
Nu är jag inte så insatt i Audi, men de har ju tex MMI. Och går man till bmw finns nightvision, head up display osv osv Kanske onödigt rent praktiskt men guld värt när man väl slängt upp lite extra.

Står bland annat såhär i AMS; "Att skapa en testvinnande lyxbil är inte lätt. Som det första riktiga försöket är nya Volvo S80 inget annat än imponerande"

Då är det en S80 V8 Summum. En Executive känns betydligt bättre. Skinn, aluminium och äkta valnötsträ så långt ögat når.

Jag tror att du får kika närmre på det. Du blir förvånad hur lite det skiljer! MEN, då får det vara en ny S80 Executive och ingen S80 2.0F kinetic för 250'.....

Hur "premium" känns det att dom fick byta ut A6an eftersom det saknades typ 20% av hk i motorn!?rollwink

ps. Har HeadUpDisplay jag med! ds.

ps 2. BMW gör inte tillräckligt säkra bilar. Vem vill köpa en BMW 550i för 950' som inte ens har 5 stj i euro ncap (fick först knappt 3, efter ombyggnad och omtest fick den med nöd och näppe 4) och som inte ens har godkänt skydd mot wiplash! ds2.

På tal om effeekt förlust så säger ju BMW att e46 M3 ska ha 343 hk men på bänken lyckades dom bänka en till 309hk och det skulle vara väldigt mycket jämfört med va dom andra m3orna hade som dom testa... os inte här för att göra folk sur jag hoppar bara in lite ibland:D Är det någon mer som har hört detta? jag kan försöka hitta det igen om nån vill...
Senast redigerat av FYeah (12 februari 2009)

Avstängd
103 Inlägg
12 februari 2009
Funkiee skrev:
Crozzfire skrev:

Vart bor du? inne i smålands skogar? Här i sthlm ex. är de nästan bara saab o merca nu mera.. ett fåtal volvo syns här.

TurbOla skrev:
I nyare amerikanska filmer har V70 börjat dyka upp som taxi-bilar även där med, hur förklarar du det?
Så dom är väl tvungna att ge oerhört bra priser på sina bilar för att kunna sälja dom.

Är flera amerikanska serier där de är saab dom har som huvudbil, alltså typ Knight rider, en enda bil dom kör. Samma där, fast saab då tongue tycker det hur som är kul att de är "svenska" bilar man får se i filmer o serier smile

Okej jag bor i göteborg här finns det INGA saab taxi bilar kanske 1 eller 2 men man får hålla ögonen skarpt för att hitta

4 663 Inlägg
12 februari 2009
FYeah skrev:
Funkiee skrev:
Crozzfire skrev:

TurbOla skrev:

Okej jag bor i göteborg här finns det INGA saab taxi bilar kanske 1 eller 2 men man får hålla ögonen skarpt för att hitta

konstigt  att det är en sådan skilnad mellan städerna.     finns skit mycket saab taxi bilar  i stockholm.  visst de finns  volvo ocg  merca m.m. men saab har ökat mest i mina ögon de senaste tiden.

Reservdansk
6 271 Inlägg
12 februari 2009
Funkiee skrev:

Har du inte tittat på Dukes of Hazzard?
I början på nån film/avsnitt vrålar dom runt med en 145 eller 245 som körskolebil, och precis när han ska hoppa med bilen över en grusramp, så krockar han med en polisbil. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

424 Inlägg
12 februari 2009
Losgard skrev:
Jag behöver inte läsa på, vid en undanmanöver spelar det ingen roll om man har fwd, awd eller rwd. För inte petar du väll ner en växel, ger maxgas och fullt rattutslag vid en akut undanmanöver?

Jag har inte märkt något av att bilen först spinner till och att antispinnet sedan skulle gå in på dom nya bilarna, det fenomenet har jag dock märkt av på gamla serien, dvs e39.

Men läs lite tester....

BMW är alltid överstyrda. Det är fakta! Det är ju en anledning till att många tycker att det är en rolig bil att köra.

Hur många nya har du kört? Kör du en 316i lär du inte märka det. I en 120d gör man det definitivt. Med M5:an gick jag på lite för tidigt på gasen ut på motorvägen. Det resulterade i en fin "powerslide" ut på motorvägen. Inget jag är stolt över, men så är det! tongue

8 894 Inlägg
12 februari 2009
Crozzfire skrev:

Ta en titt på Taxi STHLMS drygt 1400 bilar så ska du se att merparten av dom är just Volvo och SAAB...
Senast redigerat av Hamilton (12 februari 2009)

Fotograf på tierpidag.se

V10
12 februari 2009
C70 skrev:
Losgard skrev:

Men läs lite tester....

BMW är alltid överstyrda. Det är fakta! Det är ju en anledning till att många tycker att det är en rolig bil att köra.

Hur många nya har du kört? Kör du en 316i lär du inte märka det. I en 120d gör man det definitivt. Med M5:an gick jag på lite för tidigt på gasen ut på motorvägen. Det resulterade i en fin "powerslide" ut på motorvägen. Inget jag är stolt över, men så är det! tongue

Haha, ja men oavsett om bilen har 150 hk eller 500+ hk så är bakhjulsdrift så när man gasar fullt i en kurva. Du pratar väldigt mycket om vad du personligen tycker, men bara för att en bil bryter ut i sladd gör den inte överstyrd i chassiet som du menar, det vore väl bra konstigt om en bakhjulsdriven bil INTe bröt ut i sladd med gaspådrag och med taskigt fäste.

Kör man på gränsen av vad som är tillåtet fysiskt så uppför sig BMW bilarna neutrala, med faktiskt, liiite understyrning för att sen med lite gas göra bilen neutral till gränsen på överstyrd.

Jag vet inte riktigt vad för uppförande du väntat dig med 500+ hk och bakhjulsdrift och kraftiga gaspådrag?

Sök