V10 skrev:
Jag förstår inte vad du försöker hålla uppe vid liv? Inte tömt på pengar? Tycker du inte att det räcker med otaliga miljoner i förlust varje dag som Volvo ändå gör nu? Och alla dom anställda som dom skickat hem?
Och nej, jag ser inga bevis, jag vet inte riktigt hur du läser och hur du uppfattar det, det står ju klart och tydligt:
"Men osäkerheten är stor hur stor nedgången egentligen kan bli under 2009, vilket innebär att det är svårt att se någon stor fortsatt uppgång för Volvo. I stället kommer nog de stora svängningarna att fortsätta, vilket ger utrymme för bra – eller mycket dåliga korta affärer"
Volvo har varken tid eller pengar för att satsa på en "R" modell, tacka Ford för det!
Nu pratas det ju om att Ford inte alls har sugit ut Volvo på pengar, utan att alla miljarder har gått ner i aktieägarnas fickor, men jag vet inte vad jag ska tro om det.
Volvo delar ut 4 miljarder i vinst, och skickar ändå hem tusentals anställda?
Lider då företaget brist på pengar, eller vad är problemet?
VDn fick en bonus på 15 miljoner, tyder det på brist på pengar?
Sanningen är väl snarare att man hellre kickar folk än använder vinsten till att betala folk som tyvärr inte kan jobba p.g.a lägre orderingång, och hellre gör aktieägarna lite gladare.
Nej, pengarna finns nog där, men det är lättare att nyanställa folk igen, än att få tillbaka miljarderna som skulle gått åt att avlöna dom, även om de inte skulle ha något att göra på fabrikerna.
Jag gillar kanske inte heller Volvos tankegång, men det betyder fortfarande inte att pengarna inte finns där.
Ford tackade ju nej till USAs stora bilindustrilån, medan GM och Chrysler grep efter det, eftersom det var deras enda räddning från konkurs.
Tittar man sen på Dagens Industris hemsida, så höjer Volvo och bankerna Volvos aktier, tyder det på att företaget håller på att gå omkull?