Hål och ojämnheter i vägarna

okkar
22 mars 2006 · 694 Inlägg

hogdalracing skrev:
vi skall inte klaga ,, åk till Norge ni ,, då kommer ni älska dom svenska vägarna

jag tycker norge har skit fina vägar? ffs.. dom är ialf hela sen att dom är krokiga och jävliga är en annan sak:D

carnageman Rallyförare
23 mars 2006 · 1 075 Inlägg

Du får nog ingen ersättning bara för att du stämmer dom i och med nedslag på bilprovningen eller dylikt.
Om du däremot kör i en grop så att bilen skadas synligt och du har vittnen på plats, t.ex medpassagerare så kan du stämma vägverket.
Förra året beslutades det att VV skulle spara in på 500miljoner kronor på vägunderhållet samtidigt som PersonBilar & LättLastBilars skatt skulle höjas med i snitt 30%.
På min bil blev den första höjningen från 2000:- jämt till 3500:- (Nästan dubbelt så mycket...)
Tyvärr så tror jag inte att dessa pengar läggs på vägarna utan dom kommer istället gå till att täcka upp socialdemokraternas misstag som dom gjort under dom senaste 12 åren vid makten.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
sierra_v6
23 mars 2006 · 32 Inlägg

Susanne skrev:
jag tror inte ni där nere i södern ska klaga:) förstå vilka ko-stigar vi har härwink

hehe vart e här då??

blir man stoppad för fortkörning så körde man för sakta.
BMW 325 e36 (1991)
sveddan
23 mars 2006 · 1 453 Inlägg

Susanne skrev:
jag tror inte ni där nere i södern ska klaga:) förstå vilka ko-stigar vi har härwink

Ja men det är ju bara för att ni oxå har fler kossor än bilar wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang