5285
Sök

Någon som vet ett bra slutsteg som pallar driva 2 st 10" basar på 1200W styck till bra pris?

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
#1
Som topic lyder:

Någon som vet ett bra slutsteg som pallar driva 2 st 10" basar på 1200W styck fullt till bra pris?


1 400 Inlägg
6 februari 2009
#2
Vad är bra pris ????

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

653 Inlägg
6 februari 2009
#3
Vad är det för basar?


Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
#4
Bra pris = hellst inte 5 siffrigt.

Rockford Fosgate basar är det.


1 400 Inlägg
7 februari 2009
#5
kanske Kole Audio QX1-3000D.
Mycket kraft och kontroll för pengarna.  4000:-
Det finns lite bilder på det i mitt galleri. Mycket välbyggt
Senast redigerat av micke7406 (7 februari 2009)

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
#6
micke7406 skrev:
kanske Kole Audio QX1-3000D.
Mycket kraft och kontroll för pengarna.  4000:-
Det finns lite bilder på det i mitt galleri. Mycket välbyggt

Såg kanske trevligt, var finns det att köpa och lite mer info om det kanske?


497 Inlägg
7 februari 2009
#7
hur kan du koppla dina basar alltså namnet på modellen och impedansen på spolen/spolarna tack


344 Inlägg
7 februari 2009
#8
de här steget har jag i min bil , och den driver ut mina 12 or iallafall . riktigt bra steg för de pengarna .
jag rekomenderar det varmt .

http://shop.textalk.se/se/article.php?i … rt=1325832

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
7 februari 2009
#9
Rooth07 skrev:
Bra pris = hellst inte 5 siffrigt.

Rockford Fosgate basar är det.

Ha ha det kanske e en fördel =P


Inga konstigheter
2 064 Inlägg
7 februari 2009
#10
Ett rockford-steg hade ju nog inte suttit helt fel, nu hittar jag inte så bra på BRL's sida. Men monoblocksteget som följer med det här paketet är fläskigt: http://www.brl.se/default.aspx?p=5700


Team dBakuten
3 453 Inlägg
7 februari 2009
#11
Vilken modell på RF basar.. T1?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
#12
Tokken skrev:
Vilken modell på RF basar.. T1?

Bra fråga. TROR det är T1. det är inte dom nya svarta, utan dom silveriga.


1 400 Inlägg
7 februari 2009
#13
Rooth07 skrev:
micke7406 skrev:
kanske Kole Audio QX1-3000D.
Mycket kraft och kontroll för pengarna.  4000:-
Det finns lite bilder på det i mitt galleri. Mycket välbyggt

Såg kanske trevligt, var finns det att köpa och lite mer info om det kanske?

Jimmy på Blekingebillager har den.

Info: 4 ohms rms 1100
        2 ohms rms 1800
        1 ohms rms 2300
Max power          3000
THD                   0.50%
Frekvens response  15Hz-150Hz
  Lågpass                50Hz-150Hz
   subsonic              15Hz-40Hz
  phase control        0-180 grader
  input sens             200mV-8V

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
7 februari 2009
#14
FL3JM skrev:
Ett rockford-steg hade ju nog inte suttit helt fel, nu hittar jag inte så bra på BRL's sida. Men monoblocksteget som följer med det här paketet är fläskigt: http://www.brl.se/default.aspx?p=5700

Jag hade ju inte skaffat rockford produkter idag. Bara skit kopior på vad dem gjorde för 10-15 år sedan.


D-rex stegen är prisvärda, Kole-audio steget skall leverera vad det lovar.


Mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Fri fart för ett fritt folk!
15 200 Inlägg
7 februari 2009
#15
Dls cad11 helt klart massor av kraft kör själv förra generationens cad11 steg i min bil trots att jag endast lastar ner det i 2ohm finns det kraft så det räcker till

finns på www.nardik.se under dls/slutsteg/performance kostar 4500:-
Senast redigerat av Growe (7 februari 2009)

Kör fort så hinner inget hända...

5 852 Inlägg
7 februari 2009
#16
Finns ju DD , Soundstream , Impact , Dragster , Hertz , DLS m.m. Kostar som dem billgare märkena med i vissa fall och funkar SÅÅ mycket bättre smile
Senast redigerat av tujbo (7 februari 2009)

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

1 534 Inlägg
7 februari 2009
#17
kicker zx.1000
kanske inte det mest optimala


1 400 Inlägg
7 februari 2009
#18
tumbo skrev:
Finns ju DD , Soundstream , Impact , Dragster , Hertz , DLS m.m. Kostar som dem billigare märkena med i vissa fall och funkar SÅÅ mycket bättre smile

Då kan du visa vilket DD steg eller Hertz som kosstar lika mycket som kole audio steget och funkar SÅ MYCKET BÄTTRE.
Senast redigerat av micke7406 (7 februari 2009)

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
#19
Ni får ju jätte gärna skicka lite länkar där dom säljer stegen:P


329 Inlägg
7 februari 2009
#20
Rooth07 skrev:
Ni får ju jätte gärna skicka lite länkar där dom säljer stegen:P

har ett beg Impact HC 550.2 och det spelar mycket bra går inte att jämföra med dom andra stegen då det inte är ett digitalt och låter så mycket bättre...

här är en länk till lite info http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … rodID=5775

så det är bara att skicka om du är intresserad...

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu


Sök