4975
Sök

Försäkringsfråga.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Om jag krockar å jag har min bil enbart på trafik, å allt är hans fel. Vad händer då egentligen, får jag ny bil i samma klass eller vad? För egentligen så måste de bli så om det inte är mitt fel ju!smile
Senast redigerat av emijl (9 februari 2009)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Darth Vader
1 644 Inlägg
9 februari 2009
Är allt hans fel blandas inte din försäkring in överhuvudtaget. Alla skador på din bil går på den vållande personens trafikförsäkring.

Huruvida du får en ny bil eller inte beror ju helt på skador, bilens värde etc. så det kan jag ej svara på. Men det blir väl isf. inlösen om bilens reparationskostnader uppskattas till mer än bilens värde.
Senast redigerat av DoWahDiddy (9 februari 2009)

Braaaaap?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Jo men säg att min bil är en bil i 8000kronorsklassen. Då ska jag ju ha pengar i den klassen tillbaka ju, fast att jag bara har trafik, för i det fallet är det ju allt hans fel tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Aktad Medlem
301 Inlägg
9 februari 2009
Det är hans försäkringsbolag som ersätter dig för hans misstag.. så det är lugnt... du får din bil reparerad eller ersätts med pengar som motsvarar värdet på din bil.. Den sista punkten KAN bli ett problem då de kan värdera din bil både högt och lågt.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 februari 2009
Här har du en klart och tydligt tråd om försäkringsfrågor där du kan skriva dina frågor och får svaret över dina funderingar
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=86333
Mvh.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 februari 2009
Låt nu inte din kompis köra in i din bil så du får 8000kr i handen tongue

Administratör
11 968 Inlägg
9 februari 2009
Det finns en klistrad tråd i detta forum om försäkringar. Har du kollat den?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök