Bästa märke på bilstereo?

kalle_kalle
15 februari 2009 · 2 914 Inlägg

har haft min Pioneer DEH 4000UB i över ett år nu och det enda jag saknar är fler lågnivåutgångar annars så är den helt ok smile tror jag kommer ha den ända till den är helt slut smile bra menyer och jag kommer bra överens med knapp satsen (vilket jag håller jävligt högt om jag ska bli nöjd) kommer nog pröva en Alpine nästa gång jag köper stereo pga det är många som säger att dom är bäst smile

Lonefox Bad music kills good sound
15 februari 2009 · 7 241 Inlägg

kalle_kalle skrev:
har haft min Pioneer DEH 4000UB i över ett år nu och det enda jag saknar är fler lågnivåutgångar annars så är den helt ok smile tror jag kommer ha den ända till den är helt slut smile bra menyer och jag kommer bra överens med knapp satsen (vilket jag håller jävligt högt om jag ska bli nöjd) kommer nog pröva en Alpine nästa gång jag köper stereo pga det är många som säger att dom är bäst smile

Ett par hintar btw.....när du har testat tidskomp och bra eq:s.....you'll never go back big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
kalle_kalle
15 februari 2009 · 2 914 Inlägg

Lonefox skrev:

kalle_kalle skrev:
har haft min Pioneer DEH 4000UB i över ett år nu och det enda jag saknar är fler lågnivåutgångar annars så är den helt ok smile tror jag kommer ha den ända till den är helt slut smile bra menyer och jag kommer bra överens med knapp satsen (vilket jag håller jävligt högt om jag ska bli nöjd) kommer nog pröva en Alpine nästa gång jag köper stereo pga det är många som säger att dom är bäst smile

Ett par hintar btw.....när du har testat tidskomp och bra eq:s.....you'll never go back big_smile

det är den första stereon jag haft så jag ska gämföra och ge dom andra märkena en chans att visa att dom är bäst smile vem vet jag kanske byter tillbaka till pioneer wink har en polare som har en sony och den tkr jag inte är spec. bra men jag har inte prövat den riktigt ordentligt än smile ett MÅSTE är usb utgången big_smile fifan så pefekt big_smile big_smile big_smile

rfranzen
16 februari 2009 · 70 Inlägg

Jag säger bara kenwood helt överlägsen, bra prisklass och ett grymt ljud

Jockessaab
20 april 2009 · 248 Inlägg

Låt säga att man har orginal ljud i bilen. Hur mycket skillnad skiljer det då om man köper en cd-spelare för 1000 kr eller 2000 kr?

kalle_kalle
20 april 2009 · 2 914 Inlägg

dbjanoz skrev:

Decibel skrev:
Det finns inget bästa ljudmärke.

Ljudet blir aldrig bättre än hur ägaren är nöjd med installationen.
Sen om det står biltema eller DD på prylarna kvittar.
(förutom för dem som använder sin bilstereo som förlängning av den svaga manligheten)

Att fråga andra vad de gillar är noll värt, lyssna själv istället för det är Du som ska lyssna på prylarna, inte de på forumet som tipsar om hur deras smak är.

Smaken är som baken, alla har en

Vilket resonemang! "Att fråga andra vad de gillar är noll värt"

han menar nog att det är du som lyssnar och då får dom som åker med dig hålla med smile
har man bara öron så kan världens nybörjare handla skitbra grejjer,
när man handlar ska man LYSSNA OCH ÅKTER LYSSNA

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
21 april 2009 · 2 853 Inlägg

eclipsen har ju väldigt nice ljud, men inställningarna är lite tråkiga. samt så ser dem ut som skit.
pioneer, enkla menyer, ser snygga ut låter väldigt nice.
Alpine: tkr de har krångliga menyer tongue samt utseendet är lite :S

Dock är dessa 3 i en egen klass.

Bäst är dock nakamitchin.

Miro87 Soffliggare
21 april 2009 · 83 Inlägg

Tycker Pioneer har bra stereo enligt mig.
Dom har mycke inställningar plus att dom ser snygga ut.
Har nu en JVC men enda felet att dom har inte alls mycket inställningar plus usb uttaget är sönder nu på stereon.
Men om jag skulle köpa en ny stereo tror jag det blir Pioneer för har vart nöjd med deras stereo.
Fast Pioneer har ett fel och det är deras lågnivå som går lätt sönder tycker jag men alla märken har väl fördelar och nackdelar

Soderqvist
21 april 2009 · 660 Inlägg

Inzanity900SE skrev:
Joo det är sant, men bara överlag. Jag vill ha det bästa märket dvs kvalitet och ljud mässigt.

Antar att du är en beginner och inte vill göra en tabbe som dom flesta andra och köpa en dålig produkt bara för att den kosta mycket pengar?

Jag har i mina dagar testat Pioneer Panasonic Ground zero Eclipse och Clarion av dom lite billigare modellerna alltså upp till 3 000 kr och av dessa så är Eclipse vassast!

Clarion hade mycket inställningar för finljud men det var inte det jag letade efter i en spelare, den hade också väldigt svag singal på sina lågnivåutgångar. Panasonicen var lättanvänd men den hade inga funktioner alls! Ground Zeron var en sjuk spelare, har aldrig varit med om en spelare med så jävla stark singnal helt grymt! Dock åker den spelaren bort då den endast hade en grym BAS-utgång dom andra var i sämsta laget... Pioneerspelaren jag testa behöver jag inte ens nämna så jävla kass var den! Dock väldigt gammal utan MP3 och dyligt. Då kommer vi till Eclipsen! Detta är en spelare dom verkligen har hittat balans i.. Många inställningsmöjligheter för finljud och bra lågnivåutgångar med hyfsat stark singal på alla 3. Snygg är den också! Jag fick den gratis av Blekingebilradio för typ 1 år sedan och jag fullständigt älskar den!

I högtalarväg så är jag grymt imponerad av Mutants högtalare/basar, dessa är väldigt billiga och dom ger ett grymt ljud för pengarna! Har dock bara Mutant basar i min bil men jag har byggt en golf förut som hade 3 6.5" kit med ett DLS-steg och jävlar vad den bilen prestera!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
pontan36 Mekaniker
21 april 2009 · 212 Inlägg

Har haft nån JVC spelare för ett tag sedan men nu kör jag bara Pioneer då jag är grymt nöjd med den då den har lätta menyer och suveränt ljud.

Hoonas Dieselpower!
21 april 2009 · 534 Inlägg

Alpine, Nakamichi och Eclipse ligger något högt upp för mig, pioneer, kenwood, är också bra kandidater wink

Lonefox Bad music kills good sound
21 april 2009 · 7 241 Inlägg

Absolutjonas skrev:
Alpine, Nakamichi och Eclipse ligger något högt upp för mig, pioneer, kenwood, är också bra kandidater wink

Vadå?

Eclipse CD5425E från 2K:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=247349

Nakamichi för runt 3500:- (CD-300...deras instegsmodell)

Sedan för en fullgod spelare med ruskigt bra parametrisk EQ, bra dynamik, bra tidskomp och relativt bra delningsfilter med mkt möjligheter och få begränsningar (för begränsningar hat det) så kostar Eclipse CD8445E 4495:- ......

Dyrt? Kanske det...men inte för vad man får wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
removal PULVERLACKERAR
21 april 2009 · 605 Inlägg

PIONEER Är helt klart det bästa man kan ha....så är det bara....

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
21 april 2009 · 2 853 Inlägg

Soderqvist skrev:

Inzanity900SE skrev:
Joo det är sant, men bara överlag. Jag vill ha det bästa märket dvs kvalitet och ljud mässigt.

Antar att du är en beginner och inte vill göra en tabbe som dom flesta andra och köpa en dålig produkt bara för att den kosta mycket pengar?

Jag har i mina dagar testat Pioneer Panasonic Ground zero Eclipse och Clarion av dom lite billigare modellerna alltså upp till 3 000 kr och av dessa så är Eclipse vassast!

Clarion hade mycket inställningar för finljud men det var inte det jag letade efter i en spelare, den hade också väldigt svag singal på sina lågnivåutgångar. Panasonicen var lättanvänd men den hade inga funktioner alls! Ground Zeron var en sjuk spelare, har aldrig varit med om en spelare med så jävla stark singnal helt grymt! Dock åker den spelaren bort då den endast hade en grym BAS-utgång dom andra var i sämsta laget... Pioneerspelaren jag testa behöver jag inte ens nämna så jävla kass var den! Dock väldigt gammal utan MP3 och dyligt. Då kommer vi till Eclipsen! Detta är en spelare dom verkligen har hittat balans i.. Många inställningsmöjligheter för finljud och bra lågnivåutgångar med hyfsat stark singal på alla 3. Snygg är den också! Jag fick den gratis av Blekingebilradio för typ 1 år sedan och jag fullständigt älskar den!

I högtalarväg så är jag grymt imponerad av Mutants högtalare/basar, dessa är väldigt billiga och dom ger ett grymt ljud för pengarna! Har dock bara Mutant basar i min bil men jag har byggt en golf förut som hade 3 6.5" kit med ett DLS-steg och jävlar vad den bilen prestera!

//Soderqvist

elipsen har vassast lågnivåingångar/utgångar av alla dessa spelare.
5v / 8v..
vilken av dem menar du för den billiga har inte många inställningsmöjligheter,
samt så är lp/hp låsta på ett läge.
Dock är de mkt bätttre än allt annat crap:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang