Välja rätt chiptrimnings ställe

volvo-s60-t5
18 februari 2009 · 508 Inlägg

Hej

jag ska chiptrimma min volvo s60 t5.

Jag ska skriva några olika företag jag vill att ni hjälper mig vilken företag jag ska välja för att chiptrimma min bil.


V-tech
Bsr
TM Chiptuning
Turbo Center
Chip  center


Vilken av dom är det Bäst. Jag hade tänkt mig att det ska vara BRA chip, bra Hk, bra Nm, Riktigt BRA Kvalite på chipet.

Ni kan skriva till mig också om ni har andra rekomenderingar av företag

Tacksamt för allt Hjälp

MaxR
18 februari 2009 · 98 Inlägg

www.mte.se smile
Där har du kvalitet.

byrhultaren
18 februari 2009 · 26 Inlägg

Autotech

volvo-s60-t5
18 februari 2009 · 508 Inlägg

Finns det flera rekomenderingar?

volvo-s60-t5
18 februari 2009 · 508 Inlägg

byrhultaren skrev:
Autotech

är det www.Autotech.se eller com eller nu .  Jag testade .com men då ligger företaget i usa ska jag åka dit för att chiptrimma bilen heheh

Janneutanb
18 februari 2009 · 7 271 Inlägg
gmmxz
19 februari 2009 · 19 Inlägg

Har haft ettpar polare över viken och laga sina bilar i autotech och dom har nog vari nöjda så ja skulle köra me autotech.

-Dressing sharp and acting cool..
torpis Forummoderator
19 februari 2009 · 10 572 Inlägg

Jag har vänner som jobbar på både Autotech, BSR och Chipcenter. Välj det företag som ligger närmast eller det osm du tycker är trevligast i telefon. Mjukvarorna är snarlika vad gäller funktion så länge man väljer en av de större aktörerna.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
volvo-s60-t5
20 februari 2009 · 508 Inlägg

torpis skrev:
Jag har vänner som jobbar på både Autotech, BSR och Chipcenter. Välj det företag som ligger närmast eller det osm du tycker är trevligast i telefon. Mjukvarorna är snarlika vad gäller funktion så länge man väljer en av de större aktörerna.

och då är dom 3 antenativet?

volvo-s60-t5
20 februari 2009 · 508 Inlägg

finns det fler rekomendéring

Christian S
20 februari 2009 · 4 816 Inlägg

Du bor ju i Stockholm, då skulle jag rekomendera Turbo Center Stockholm och dom ligger i Kumla om jag inte är fel informerad.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Superman
20 februari 2009 · 321 Inlägg

Dom ligger inte i Kumla!
Sist jag pratade med dom så låg dom i södra Sthlm....du kanske tänker på tumba?

Buick Invicta "Victa60" (1960)
Cadillac Fleetwood "Bad Kaad" (1959)
Christian S
20 februari 2009 · 4 816 Inlägg

Superman skrev:
Dom ligger inte i Kumla!
Sist jag pratade med dom så låg dom i södra Sthlm....du kanske tänker på tumba?

Kan vara det,  jag såg det i en tråd för ett tag sen och hade för mig de va där men hade tydligen fel.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
RobZzZz
20 februari 2009 · 116 Inlägg

Jag kör på bsr! Jag tycker det är helt perfekt!

itouch
21 februari 2009 · 1 488 Inlägg

Autotech hade jag valt, de är nog vanligast på t5orna idag. Men som flera skriver så är de större aktörerna snarlika så gå på pris och avstånd. BSR är riktigt bra också.

volvo-s60-t5
21 februari 2009 · 508 Inlägg

itouch skrev:
Autotech hade jag valt, de är nog vanligast på t5orna idag. Men som flera skriver så är de större aktörerna snarlika så gå på pris och avstånd. BSR är riktigt bra också.

men om jag gör steg 1 i autotech så får jag 295hk 395nm och att dom finns inte väl i sthlm men om jag skulle chiptrimma i bsr då får jag ungefär 295 hk och 410nm varför är det så?. vad tycker ni om Tmchip?

volvo-s60-t5
21 februari 2009 · 508 Inlägg

så ljuger dom då i bsr?

volvo-s60-t5
21 februari 2009 · 508 Inlägg

15 nm extra blir det skillnad? asså jag vet inte hur jag ska göra vi säger så här jag har 2 volvo s60 t5 på 250 hästar och båda är 02 i årsmodell ena chippar jag på autotech och andra på bsr med vilken blir det snabbast? vad tycker ni om tmchip? finns det autotech i sthlm? och vad tycker ni om powerchip? och chiptrim?

Fredrik-79
21 februari 2009 · 2 164 Inlägg

Stirra inte dig blind på effekten dom utlovar som hk och Nm. Provkör om dom har bilar som motsvarar de du är ute efter och försök istället få de trimmet med bäst körbarhet.
Eller de trim du gillar mest.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Christian S
21 februari 2009 · 4 816 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:
15 nm extra blir det skillnad? asså jag vet inte hur jag ska göra vi säger så här jag har 2 volvo s60 t5 på 250 hästar och båda är 02 i årsmodell ena chippar jag på autotech och andra på bsr med vilken blir det snabbast? vad tycker ni om tmchip? finns det autotech i sthlm? och vad tycker ni om powerchip? och chiptrim?

Det går inte riktigt att jämföra 2 bilar så för det beror på så mycket mer än så, dom går garanterat inte lika orginal heller för den delen.

Vad är  tmchip, powerchip, chiptrim för företag? har aldig hört talas om dom.
Autotech ligger i Trolhättan och finns bara där.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang