4039
Sök

Täcks fälgkorrosion av nybilsgarantin ?

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Mina originalfälgar har börjat se riktigt skumma ut..

http://i720.photobucket.com/albums/ww206/padpadpadpad/DSCF1425.jpg
http://i720.photobucket.com/albums/ww206/padpadpadpad/DSCF1421.jpg

Bilderna är lånade från ett 300c forum i USA, men mina ser exakt likadana ut. Folk där har fått sina fälgar utbytta, vissa flera gånger då detta tydligen är någon slags tillverkningsfel.

Jag har alltid tagit hand om mina fälgar så att detta är ju riktigt konstigt, jag har ringt en chrysler återförsäljare och förklarat allt.
Jag frågade om detta var något han hade hört talas om innan och han sa nej.
jag frågade även vad han trodde skulle kunna hända nu, då sa han att jag skulle återkomma när deras fälgansvarige var tillbaka men att han skulle tycka att det var konstigt ifall jag fick dom utbytta.

Jag har aldrig sett att detta hänt på några rätt så nya fälgar, dom är inte alls mkt använda då jag har dom som vinterfälgar så drygt ett halvår allt som allt har dom rullat, så vad tror ni ?

Är det så att även här i sverige så gäller garantin på sånt här, för ja menar man borde väll inte behöva rädd för att fälgarna ska bli sånna efter några månader bara ?

Inspiration comes standard

FreddeK
18 februari 2009
Shit så det ser ut! vet inte vad jag tror men får hoppas du få nya fälgar, men ska jag vara ärlig så kommer nog problemet  tillbaka.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Freddeponken skrev:
Shit så det ser ut! vet inte vad jag tror men får hoppas du få nya fälgar, men ska jag vara ärlig så kommer nog problemet  tillbaka.

Joo det är ju det jag är rädd för, grejen är den att dom som jag snackat med har ju fått sina i vissa fall utbytta flertal gånger, tycker att chrysler borde kolla upp detta istället för att bara ersätta med samma problem.

Men det viktiga är att jag får nya sen kanske jag lackar över dom och kör några lager klarlack på det hela, för med dom jag har nu gör att hela bilen ser smutsig ut...

12 086 Inlägg
18 februari 2009
Annars kan de nog hävda att de blir så när man åker på vintern. Inga fälgar pallar vintern särsklit bra =/
Bråkar din återförsäljare kan du ju pröva att gå upp en instans och snacka med generalagenten. Med hänvisning till liknande fall i USA kanske du får nya med lite tjat.. lr så får du nya utan tjat tongue

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
Annars kan de nog hävda att de blir så när man åker på vintern. Inga fälgar pallar vintern särsklit bra =/
Bråkar din återförsäljare kan du ju pröva att gå upp en instans och snacka med generalagenten. Med hänvisning till liknande fall i USA kanske du får nya med lite tjat.. lr så får du nya utan tjat tongue

Jo visst är det så att inte många fälgar klarar vintern så bra, men detta måste ju bara unikt asså.
De som har fått dom utbytta i USA har ju kört de på sommaren bara och ändå hände det.

Jooo vi får hoppas på det sista, har fått ett nummer som jag ska ringa imorgon och se hur det blir.

Men om dom säger att det inte går vad gör jag då ?
Jag kan ju alltid påpeka att detta är ett generellt fel me dessa fälgar och att det händer folk hela tiden.

Jag har så dåligt humör så vill inte skrika bara så vill ha nått vettigt att komma med men de känns som att det ska räcka med att fälgarna ser ut som dom gör för att dom ska fatta att det inte ska vara så.

3 059 Inlägg
18 februari 2009
Ser j ut som lacken släpper och det kommer in fukt/smuts just vid skarpare kanter på fälgarna där det ligger tunnare skickt av lack.
Helt klart krävt nya fälgar.

Står det någonstans i några papper att fälgarna är olämpliga på vintern för att dom kan förstöras? Skulle inte tro att det finns något från leverantören om det.. Bara på dom och få nya.
Har själv alu fälgar till vinterdäcken och dom har bra många fler år på nacken än dina och mina ser ändå inte ut sådär.

Vill dom inte ge dig nya så får dom lämna dom på renovering och då kanske få lite bättre klarlack på dom som håller.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 februari 2009
Klart det inte ska se ut sådär, stå på dig bara!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Ska ringa dom om några timmar och se hur det går, skriver här såfort ja vet hur det blir... håller tummarna !

3 714 Inlägg
19 februari 2009
nu har det gått några timmar...

Hur har det gått med fälgarna?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
bollen1986 skrev:
nu har det gått några timmar...

Hur har det gått med fälgarna?

Ringde idag och snackade med den som är ansvarig för fälgar..
Han bad mig komma in imorgon så att dom kan ta kort och skicka vidare.

Är ingen optimist direkt så ja tror att dom kommer dra ut på det tills det inte blir nått..
Tur att jag är envis så att jag garanterar att inom en månad så ska det sitta nya fälgar på den big_smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Va inne på chrysler i fredags och dom tog lite kort på fälgarna som dom skulle skicka vidare.
Kunde inte direkt avgöra vad dom trodde skulle hända men jag sa att jag inte kan tänka mig att det skulle vara såhär och att jag inte kommer tolerera ett nej.

Håller tummarna !

DFFL
9 020 Inlägg
22 februari 2009
Får du nya så se till att få de klarlackade innan de skruvas på.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Får du nya så se till att få de klarlackade innan de skruvas på.

tänkte faktiskt göra det, slipa ner dom o sen lacka nytt också.
Tänkte kanske svarta, är ju ändå "bara" vinterfälgar.

Jag undrar hur lång tid det tar innan dom hör av sig nu.
Han sa i affären "aaa men vi ringer när vi vet"

Då frågade jag " Men det kommer ju ta mer än en månad "

Då sa han det att det inte "ska" ta så lång tid men med sånna så är ju inget omöjligt, så ringer dom inte inom 2 veckor så lär ju jag ringa till dom.
Vill ju helst att dom lägger på vinterfälgarna medans det är vinter och däcken är på bilen.
Vill helst inte behöva köra fälgarna till dom sen.

Säger dom att det inte blir nått så startar jag en till tråd där ni får följa med mig och demonstrera utanför.

273 Inlägg
23 februari 2009
Ser verkligen inte snyggt ut, detta borde de fixa

Hillbilly
206 Inlägg
23 februari 2009
bara stå på dig.

Living my life sideways!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
Dåså mina damer och herrar..

Vem fan sa att fredagen den 13 är otursdag?!

JAG FICK MINA NYA FÄLGAR MONTERADE IDAG big_smile !

var inne idag och dom slängde på de nya fälgarna..
måste bara säga att jag vet att jag haft dom fälgarna innan men fyfan vilken skillnad när dom är rena o hela !

Sök