4526
Sök

Köpråd: Alternativ med samma egenskaper som Honda CRX

2 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Jag har länge velat köpa en snygg, liten och BENSINSNÅL bil men snabb som satan!:)
Honda crx är den enda alternativet som har uppfyllt alla mina krav.
Någon som kan tipsa om en annan bil i samma prisklass med samma egenskaper?
Tack på förhand!

A man got to do what a man got to do!

2 118 Inlägg
19 februari 2009
hm, vet inte riktigt... men civic kanske ?

D.i.l.l.i.g.a.f

Saabifierad
2 031 Inlägg
19 februari 2009
En Fiat X1/9 eller Toyota MR2 borde teoretiskt sätt dra ungefär som CRX:en. Där får du inte riktigt samma egenskaper då de är bakhjulsdrivna och har motorn i mitten men tror att dom är klart roligare när det böjar svänga cool Fast ruskigt snabbt är nog att ta i tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

2 118 Inlägg
19 februari 2009
Slash skrev:
En Fiat X1/9 eller Toyota MR2 borde teoretiskt sätt dra ungefär som CRX:en. Där får du inte riktigt samma egenskaper då de är bakhjulsdrivna och har motorn i mitten men tror att dom är klart roligare när det böjar svänga cool Fast ruskigt snabbt är nog att ta i tongue

Men en Mr2a är ju inte riktigt samma prisklass? roll cool

D.i.l.l.i.g.a.f

Forummoderator
9 299 Inlägg
19 februari 2009
Jag vet inte om en crx är snabb som satan direkt, men en MGZR kanske kan vara nåt? I princip samma teknik, men annan motor förstås. Iofs 50k men en betydligt nyare bil.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
19 februari 2009
menar du del sol?
Om du menar den gamla, köp en 205 gti sen så slänger du i mi16 motor.

Går lika med en 850 t5r steg 3 chip runt 280 hk. Detta va ifs på lite lätt vått underlägg med blanka sommar fälgar och han satt på vinterpjuks.

Peder DailyFresh

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
19 februari 2009
Opel Astra GSI kanske?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

2 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
caromania skrev:
Jag vet inte om en crx är snabb som satan direkt, men en MGZR kanske kan vara nåt? I princip samma teknik, men annan motor förstås. Iofs 50k men en betydligt nyare bil.

Jag har letat länge efter en crx som e i bra skick och har inte gått så mkt.
Under tiden har jag läst mkt om bilen i olika forum och annonser fast aldrig provkört en.
alla tycker att det är en riktigt snabb bil med mkt körglädge som upplevs som en gokart.
dessutom drar den väldigt lite.. Det är just de egenskaperna som fångat mitt intresse.

A man got to do what a man got to do!

8 Inlägg
19 februari 2009
Kan gå i god för att Honda är rätt val big_smile
Har en själv som rullat 14,000 mil, det är svin rolig att köra med på sommar halvåret:lol:
Den ska säljas denna sommar förresten när den är klar till förmån för annat projekt wink

Forummoderator
9 299 Inlägg
19 februari 2009
oZen skrev:
caromania skrev:

Jag har letat länge efter en crx som e i bra skick och har inte gått så mkt.
Under tiden har jag läst mkt om bilen i olika forum och annonser fast aldrig provkört en.
alla tycker att det är en riktigt snabb bil med mkt körglädge som upplevs som en gokart.
dessutom drar den väldigt lite.. Det är just de egenskaperna som fångat mitt intresse.

Ja, de har grym potential. Finns massor, massor med delar som är hyfsat billiga.

Random Hero
4 047 Inlägg
19 februari 2009
kadett gsi 16v, kanske inte riktigt samma väghållning, men likare än så blir de inte smile

Dog food lid. Backwards

Forummoderator
9 299 Inlägg
19 februari 2009
DusanMandick skrev:
kadett gsi 16v, kanske inte riktigt samma väghållning, men likare än så blir de inte smile

Jo en Rover 216 gti eller Coupe är mer lik. smile Om du hittar en wink

1 963 Inlägg
21 februari 2009
civic vti elller vt.. sen är de ju rpm som är wow ! kommr inte i samma i någon bil nästan i den prisklassen?

Men are not born - Men are made

Sök