Laguna års 97 ang RXE motor

Glansen
22 februari 2009 · 1 310 Inlägg

tjenare!!

Har en i min klass som vill sälja en laguna års 97 och hon säger att det är en RXE motor i den?

http://www.blocket.se/vi/20328794.htm?ca=15_s

här har du ett exempel men inte hennes bil men står inget om motorn.

Vad är det för motor? någon spec?

För mamma har me laguna men har aldrig hört talas om den motorn.

Någon som vet vad RXE står för?

fredde85
22 februari 2009 · 1 798 Inlägg

RXE är väl bara ett utrustnings paket.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Glansen
22 februari 2009 · 1 310 Inlägg

fredde85 skrev:
RXE är väl bara ett utrustnings paket.

okaj men hon sa att dom hade satt in den motorn och ville ha lite mer för bilen...något att köpa? för annars skulle dom ta den till skroten..dom ville ha 5 tusen och på skroten vet jag inte

fredde85
22 februari 2009 · 1 798 Inlägg

jadu kan ju va att rxe va lite lyxigare o större starkare motor. Inte insatt på renault håller på me bmw mest. Men på skroten lär de ju inte få en spänn. Ja om du tycker bilen är värd de i övrigt så köp den. Vet ju ej hur skick eller så är. Men om den ändå skulle skrotas annars borde du kunna få den billigare tkr jag.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Glansen
22 februari 2009 · 1 310 Inlägg

fredde85 skrev:
jadu kan ju va att rxe va lite lyxigare o större starkare motor. Inte insatt på renault håller på me bmw mest. Men på skroten lär de ju inte få en spänn. Ja om du tycker bilen är värd de i övrigt så köp den. Vet ju ej hur skick eller så är. Men om den ändå skulle skrotas annars borde du kunna få den billigare tkr jag.

det blir ett litet bygge som första bil och lära sig lite och när man får det billigt så hoppas jag roll

den är vit och ganska mkt rost tror jag hon sa, sedan är ljuddämparen sönder på den...

hon kommer inte få något på skroten eller? någon stanns där man kan kolla upp det på internet?

Senast redigerat av Glansen (22 februari 2009)

uhlin
22 februari 2009 · 2 834 Inlägg

Hej.

Kika in på forumet för renault, där finns det många Renaultfantaster som kan svara på din fråga.
Här kommer länken.

http://forum.clubrenaultsverige.com/

fredde85
22 februari 2009 · 1 798 Inlägg

Då skrotnings premien är borttagen så har ja svårt att tro att någon skrot betalar något i dagens läge. Kanke någon betalar något för en nyare bil men inga större summor inte. Så de där 5000 de kan de ju drömma om. Kollar man på blocket finns de rätt många lagunor för allt från 3900 o uppåt. Finns många billiga om man säger så. Som verkar vara rätt ok ändå

Kan ju inte finnas så många skrotar där uppe i partille bara ringa o fråga där den ska skrotas isåfall o fråga va de ger för en sån laguna på skroten

Senast redigerat av fredde85 (22 februari 2009)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Glansen
22 februari 2009 · 1 310 Inlägg

fredde85 skrev:
Då skrotnings premien är borttagen så har ja svårt att tro att någon skrot betalar något i dagens läge. Kanke någon betalar något för en nyare bil men inga större summor inte. Så de där 5000 de kan de ju drömma om. Kollar man på blocket finns de rätt många lagunor för allt från 3900 o uppåt. Finns många billiga om man säger så. Som verkar vara rätt ok ändå

Kan ju inte finnas så många skrotar där uppe i partille bara ringa o fråga där den ska skrotas isåfall o fråga va de ger för en sån laguna på skroten

det var hon som ville sälja den för 5 tusen till mig men tyckte det var ganska mkt för den nya motorn hade kostat 2 tusen cool men jag ger max 1- 2 tusen sa ja roll

Glansen
23 februari 2009 · 1 310 Inlägg

fick nyss reda på att jag fick den för 2 tusen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang