2953
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
1 585 Inlägg
29 mars 2009
Jag tycker m3 speglarna är riktigt snygga så kör på dem. Dessutom är de speglarna hammarslag tänkt använda på sin 9000 nästan lika dana som M3 speglarna fast de är i kolfiber istället.

BamZe84
29 mars 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Jag tycker m3 speglarna är riktigt snygga så kör på dem. Dessutom är de speglarna hammarslag tänkt använda på sin 9000 nästan lika dana som M3 speglarna fast de är i kolfiber istället.

Ja de var inte jätte stor skillnad. Tänkte allt är snyggare än 9000 orginal smile
Jag sitter o letar lite på nätet nu efter plåtslagare.
Tänkte sätta en plåt runt avgaset på bakkjolen.
Vad tror du om de ?

1 585 Inlägg
30 mars 2009
Ja 9000 original speglar är ruskigt fula enligt mig tongue

Okey ja det kan nog bli snyggt smile Har sätt ett par stycken 9000 med plåt runt avgaset och det har sätt ganska så bra ut smile
Senast redigerat av Jolle87 (30 mars 2009)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
31 mars 2009
går frammåt här! big_smile men hur blev de med aero stolarna för 2k? köpte du inte dom????? tongue värdens kap ju!

Längatar efter o se henne klar o fin! smile

Mvh Patrik

BamZe84
31 mars 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
går frammåt här! big_smile men hur blev de med aero stolarna för 2k? köpte du inte dom????? tongue värdens kap ju!

Längatar efter o se henne klar o fin! smile

Mvh Patrik

Nä de blev inga Aerostolar...just nu känns allt så jävla tungt, funderar på att avboka m3 speglarna och skita i allt sad men ja får väl mer ork någon dag hoppas jag...

670 Inlägg
31 mars 2009
tappat glöden? har hänt mig många gånger senaste tiden pga att jag inte får tag i garage. Känns inte så lönt att lägga tusentals kronor på delar som nu bara ligger och samlar damm i lägenheten.
Ditt projekt är kanonkul att kika på så jag hoppas du hittar orken att bygga färdigt den.

Mvh

Mvh Daaanyy

BamZe84
31 mars 2009
Trådstartare
daaanyy skrev:
tappat glöden? har hänt mig många gånger senaste tiden pga att jag inte får tag i garage. Känns inte så lönt att lägga tusentals kronor på delar som nu bara ligger och samlar damm i lägenheten.
Ditt projekt är kanonkul att kika på så jag hoppas du hittar orken att bygga färdigt den.

Mvh

Ja, jag hoppas de med...känns bara som de är flera 100-timmar tills de är lackering sad

670 Inlägg
31 mars 2009
vill man vara fin får man.....
jo tack jag vet det är inget skoj alls när man inte ser slutet på eländet. Dock brukar en dag på en bilträff göra att suget kommer tillbaka som fan. Ska du till Elmia?

Mvh Daaanyy

BamZe84
31 mars 2009
Trådstartare
daaanyy skrev:
vill man vara fin får man.....
jo tack jag vet det är inget skoj alls när man inte ser slutet på eländet. Dock brukar en dag på en bilträff göra att suget kommer tillbaka som fan. Ska du till Elmia?

Nej någon Elmia blir de aldrig mer...Svettiga gubbar, fyllon och fjortisar...Nätack kollar hellre bilderna dagarna efter smile

1 585 Inlägg
31 mars 2009
BamZe84 skrev:
Nä de blev inga Aerostolar...just nu känns allt så jävla tungt, funderar på att avboka m3 speglarna och skita i allt sad men ja får väl mer ork någon dag hoppas jag...

Vet precis hur du känner dig just nu, känner likadant. Är så jävla tröt på min bil just nu, så jag känner bara för att sälja iväg den. Men förhoppningsvis får man motivationen tillbaka någon dag. Du har ju inte långt kvar innan du kan lägga lack på bilen. Så kämpa på! Kommer bli riktigt snyggt när allt är klart!

BamZe84
31 mars 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
BamZe84 skrev:

Vet precis hur du känner dig just nu, känner likadant. Är så jävla tröt på min bil just nu, så jag känner bara för att sälja iväg den. Men förhoppningsvis får man motivationen tillbaka någon dag. Du har ju inte långt kvar innan du kan lägga lack på bilen. Så kämpa på! Kommer bli riktigt snyggt när allt är klart!

så fruktansvärt drygt o slipa ner all gammal färg på kjolpaketet...tar man för hårt kommer man ner i plasten o man måste spackla sad men ja..jag försöker kämpa på smile

BamZe84
1 april 2009
Trådstartare
Godagens!
Idag har jag varit och hämtat mina m3 speglar med monteringsplattor.
Så de känns riktigt skönt faktiskt. Sen ikväll kommer de mer godis smile

http://linux.bamze.com/saab9000/90.jpg

Nu ska jag ut i solen och slipa på bilen....bilder kommer ikväll smile

Hej hopp

4 663 Inlägg
1 april 2009
nice big_smile  vill se dem på big_smile

BamZe84
1 april 2009
Trådstartare
Tjenare!

Idag har de blivit en massa saker till bilen faktiskt. Först blev de M3 speglar, sen kom paketet från Xenonkungen idag med mina lampor till regplåten bak och diodremsan till "dim" ljus fram. Kommer nog bli riktigt nice faktiskt. Sen var jag även iväg och köpte 2 nya antenner som ska sitta där bak. Och när jag kom hem så låg ett brev från vv. Då hade min nya regplåtar anlänt. Så ska åka och hämta dom imorgon. Och sen som grädde på allt, så skickade en vän från garaget ett pm och sa att talladega vingen skickas imorgon. Så med lite tur så har jag den på Fredag.  Här nedan kommer lite bilder från idag...

Då är märket igen lagt på motorhuven och fixat lite stenskott och så. Ni ser även min mousepad, en riktigt bra slipmaskin. Den är min älskling i detta projektet. smile

http://linux.bamze.com/saab9000/91.jpg

Ja då är jag inne på andra spacklingen av dörrarna. Kompisen som svetsade till mig missade
att kyla ner dörren, så plåten slog sig som fan bak. så då får man laga med spackel smile

http://linux.bamze.com/saab9000/92.jpg

M3 speglar, monterinsfäste till speglarna, regskylts belysning (6 white dioder) och två paket diodremsor. Och två nya antenner.

http://linux.bamze.com/saab9000/93.jpg

Exakt så här kommer mina diodremsor fram bli, och även belysningen på regplåten.

http://linux.bamze.com/saab9000/94.jpg

Ja de får vara allt för idag tycker jag smile nu ska jag fortsätta att slipa på kjolen bak...så den också blir klar någon gång smile

// BamZe

11 Inlägg
2 april 2009
det e bara till att kämpa vill fan se hur detta blir i slut ändan:D spec när man följt bilen live då och då ända sedan början:P
Senast redigerat av libzo (6 april 2009)

560 Inlägg
2 april 2009
BamZe84 skrev:
Jolle87 skrev:
BamZe84 skrev:

så fruktansvärt drygt o slipa ner all gammal färg på kjolpaketet...tar man för hårt kommer man ner i plasten o man måste spackla sad men ja..jag försöker kämpa på smile

att du bara vågar säga att du har mycke o göra :p  det är vårmönstring på mobilia om en månad. min camaro får nog stå i stallet ett år till verkar de som tongue

BamZe84
2 april 2009
Trådstartare
The__Saint skrev:
BamZe84 skrev:
Jolle87 skrev:

att du bara vågar säga att du har mycke o göra :p  det är vårmönstring på mobilia om en månad. min camaro får nog stå i stallet ett år till verkar de som tongue

haha 1år TILL sad Tänkte på den historian om en invandrare som föds i sverige blir svensk, men  en råtta som föds i stallet blir inte en häst... men du är kanske inte rädd för din camaro ska bli en häst ? smile

BamZe84
2 april 2009
Trådstartare
Godagens!
Det är ju helt underbart vilket nice väder vi har fått. Idag hade vi 17grader i solen. Satt i tshirt och slipade på bilen. Ja de är nice. Idag tog jag av skruvarna som höll skärmbreddarna och dom ramlade av med lite våld. Så nu har jag tagit ner dom och slipat av all gammal färg och så ska jag köpa något annat lim som håller. Dom snackar om PL400 eller något sånt, kommer inte ihåg exakt.  Men idag har de mest blivit massa extra jobb. Men de kommer lite bilder på de ifall. Imorgon ska ja försöka limma dit skiten igen, dock inte i garaget smile (hade 4grader i garaget sist jag limmade skärmbreddarna, kanske inte ultimat smile

Inga skärmbreddare sad

http://linux.bamze.com/saab9000/95.jpg

Skärmbreddarna rengjorda och nedslipade smile

http://linux.bamze.com/saab9000/96.jpg

Bakkjolen börjar snart bli färdig smile

http://linux.bamze.com/saab9000/97.jpg

Maaassssa sol! Fan vad nice big_smile

http://linux.bamze.com/saab9000/98.jpg

Allt för idag, ikväll blir de bilträff i Lödde!

// BamZe
Senast redigerat av BamZe84 (2 april 2009)

170 Inlägg
2 april 2009
PL400 är ng limmet dom snackar om

V8 Power

BamZe84
2 april 2009
Trådstartare
Tunderbird skrev:
PL400 är ng limmet dom snackar om

jies, erfarenhet av de ?

Sök