5139
Sök

Vad tjänar jag högt ljud på?

16 197 Inlägg
23 februari 2009
thulle1 skrev:
evilaudio skrev:
thulle1 skrev:

Han körde inte med kicker middar.. det var bara kenwood högtalare som spela musik, sen 4 st. kicker l7 15" och några slutsteg..

Tyckte du inte det lät högt/fint? :p

Jag gillade så högt som det var. Men kvalitén på ljudet var kanske inte den bästa men det tror jag inte man kan få när man vill spela så högt.

Ja jag ska gärna provlyssna på din bil och se hur 40 gas basar dunkar :p

M.v.h. Emil

hade för mig att allt va kicker i den golfen..  högt lät men den lät fan inte bra..

klart som fan att de går å spela högt å bra om man vet va man håller på me..tongue

men då kostar det säkert som fan, det är billigare att spela högt än att spela snyggt/fint :p

inte om man gör rätt..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

733 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Iam2fast4U skrev:
evilaudio skrev:
thulle1 skrev:

Han körde inte med kicker middar.. det var bara kenwood högtalare som spela musik, sen 4 st. kicker l7 15" och några slutsteg..

Tyckte du inte det lät högt/fint? :p

Jag gillade så högt som det var. Men kvalitén på ljudet var kanske inte den bästa men det tror jag inte man kan få när man vill spela så högt.

Ja jag ska gärna provlyssna på din bil och se hur 40 gas basar dunkar :p

M.v.h. Emil

hade för mig att allt va kicker i den golfen..  högt lät men den lät fan inte bra..

klart som fan att de går å spela högt å bra om man vet va man håller på me..tongue

snackar ni om claes golf 3?
då har jag också för mej det endast var kicker grejer i den

högt lät den som fan, men inte direkt rent

det var fyra st. kicker l7 15" och tror det var 48 st kenwood koaxialer. allt drevs med kicker steg och kenwoof steg, inga högtalare från kicker har jag sett i den bilen ivarjefall :p

M.v.h. Emil

Gladen Audio
2 388 Inlägg
23 februari 2009
thulle1 skrev:
det var fyra st. kicker l7 15" och tror det var 48 st kenwood koaxialer. allt drevs med kicker steg och kenwoof steg, inga högtalare från kicker har jag sett i den bilen ivarjefall :p

52 koaxer
6steg totalt, vet inte vilka han hade men det var kicker till dörrarna med som jag ser det.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/103548/578075_y9r0tx.jpg
Klas Iceled Neander

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

1 534 Inlägg
23 februari 2009
det var visst kenwood
mitt minne sviker mej^^

733 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Frippe_L skrev:
thulle1 skrev:

52 koaxer
6steg totalt, vet inte vilka han hade men det var kicker till dörrarna med som jag ser det.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/103548/578075_y9r0tx.jpg
Klas Iceled Neander

kenwood koaxialer överallt i bilen ja, men både kenwood och kickersteg som han driver högtalarna med

M.v.h. Emil

Gladen Audio
2 388 Inlägg
23 februari 2009
thulle1 skrev:
kenwood koaxialer överallt i bilen ja, men både kenwood och kickersteg som han driver högtalarna med

Ok ja hade ingen bild där man ser andra steg än dem i dörren och det är ju kicker iaf. satt ju steg nere i baslådan som man bara såg om man körde huvet i slotporten.

Sådär värst bra lät det ju inte men högt var det.
Jag kommer bara köra 4st Koaxer/dörr men ja hoppas det kommer låta en del ändå med ~700w/dörr

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

733 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Frippe_L skrev:
thulle1 skrev:

Ok ja hade ingen bild där man ser andra steg än dem i dörren och det är ju kicker iaf. satt ju steg nere i baslådan som man bara såg om man körde huvet i slotporten.

Jag kommer bara köra 4st Koaxer/dörr men ja hoppas det kommer låta en del ändå med ~700w/dörr

700 watt per dörr är grymt smile

nä bra lät det kanske inte men högt, och det är högt det ska spela smile

M.v.h. Emil

865 Inlägg
23 februari 2009
thulle1 skrev:
Frippe_L skrev:
thulle1 skrev:

det e väl inge kul att bara spela högt om det inte låter bra...
bygg så det låter högt och bra ir inge alls...

733 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
no_fake skrev:
thulle1 skrev:
Frippe_L skrev:

jag ska bygga så det låter högt och lagom bra... när jag skriver "högt men inte bra" så menar jag att det inte låter dåligt utan att det är långt ifrån SQ men ändå helt ok enligt mig, för bygga finlir är jobbigt, det ska spela jättehögt och lagom bra men inte megabra för då kommer jag behöva betala det 4 dubbla och det vill jag inte i dagens ekonomi.

Jag blev sjukt inspirerad av iceled när han spela med sina 48 högtalare, det lär ju obehagligt högt och det är trevligt att stå så och spela på stan smile

M.v.h. Emil

Skogsfan
649 Inlägg
23 februari 2009
Sätt in lite häftig snurrande och blinkande lampor på den så kan du ju hyra ut bilen som rullande diskoanläggning smile

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

16 197 Inlägg
23 februari 2009
thulle1 skrev:
no_fake skrev:
thulle1 skrev:

jag ska bygga så det låter högt och lagom bra... när jag skriver "högt men inte bra" så menar jag att det inte låter dåligt utan att det är långt ifrån SQ men ändå helt ok enligt mig, för bygga finlir är jobbigt, det ska spela jättehögt och lagom bra men inte megabra för då kommer jag behöva betala det 4 dubbla och det vill jag inte i dagens ekonomi.

Jag blev sjukt inspirerad av iceled när han spela med sina 48 högtalare, det lär ju obehagligt högt och det är trevligt att stå så och spela på stan smile

den låter ILLA!!!!!

733 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Faniskogen skrev:
Sätt in lite häftig snurrande och blinkande lampor på den så kan du ju hyra ut bilen som rullande diskoanläggning smile

jadet hade vatt fräckt :p möjligtvis disco nere på stranden i sommar smile

M.v.h. Emil

Skogsfan
649 Inlägg
23 februari 2009
evilaudio skrev:
thulle1 skrev:
no_fake skrev:

den låter ILLA!!!!!

Haha big_smile

Han går ju bara efter ditt motto evil.. "hörs man inte så syns man inte,syns man inte så finns man inte."

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!

16 197 Inlägg
23 februari 2009
Faniskogen skrev:
evilaudio skrev:
thulle1 skrev:

den låter ILLA!!!!!

Haha big_smile

Han går ju bara efter ditt motto evil.. "hörs man inte så syns man inte,syns man inte så finns man inte."

ja fast de ska ju låta vettigt oxå.

Skogsfan
649 Inlägg
23 februari 2009
evilaudio skrev:
Faniskogen skrev:
evilaudio skrev:

den låter ILLA!!!!!

Haha big_smile

ja fast de ska ju låta vettigt oxå.

Ja du det håller jag fullständigt med om, men det tycker ju tydligen TS också lite halvt, men ja, är väll själv mer för välljud också men denna installation verkar vara lite mer för att bli lite galen smile

thulle1 skrev:
Faniskogen skrev:

jadet hade vatt fräckt :p möjligtvis disco nere på stranden i sommar smile

Ja fyfasen, ge oss sommar!

Fan i skogen!

733 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
jag testade 4 högtalare på en kanal så de endast fick 80 watt rms totalt(20 watt per element), om jag okrar imorgon ska jag testa brygga steget istället och köra 275 watt rms på 4 st istället. Men jag kan säga att det spelade förvånansvärt högt med bara 80 watt vars, med tanke på att jag har tänkt använda 16 st 6,5" på steget när ljudbygget kommer igång. avgör imorgon om man tjänar på mer effekt med hälften av elementen, men jag tvivlar faktiskt starkt på det, låter kanske renare med mer effekt, men inte högre :p

M.v.h. Emil

Sök