eriico skrev:
Min tjejs föräldrar har en ford mondeo som de brukar låna ut till ungarna, eller ja ungar de är 20 och 22, men iaf.
Tjejen lånade denna, skulle backa ut från parkeringen, svängde lite för tidigt och klippte en lyktstolpe, frontspoilern fick en rejäl omgång på vänster sida. så vem fick slava och fixa till denna, jo jag.. plasta ihop den och spackla den och på med ny lack.
kanske tre månader senare skulle hennes yngre syster övningsköra och stod parkerad framför garaget, hon vred om nyckeln och skulle starta. problemet var att växeln var i, pang! in i garagets ena knut då bilen var lite sne-parkerad, och vad hände med frontspoilern? jo, höger sida skrot.
vem fick som enda bilkunnige i deras släkt slava, jo jag. denna gången gav jag dock upp med tanke på storleken på skadorna. åkte till en skrot och köpte en beggad i hyffsat skick.
två månader till går, då ska deras mor parkera bakom deras audi a6, problemet är att hon inte riktigt uppskattade avståndet rätt och kör in i dragkroken på audin, så det blir ett stort hål i mitten.
så nu har jag gett upp, denna gången blir det silvertejp!