evilaudio skrev:
Rigg0 skrev:
TurbOla skrev:
Det vet jag inte, jag bara kom att tänka på det.
Eftersom du vill driva högtalarna med huvudenheten bör du ju jaga så hög uteffekt som möjligt.
Hade en Pioneer MP-5700 eller vad de hette, en medelbra cd/mp3-spelare förut i min gamla 245a, drev 2st 5,25or och 2st 6'9or, och det gick inte att skruva upp volymen särskilt högt, sen kände man hur varm huvudenheten blev, och sen stängde den av sig tills den nått normal temperatur igen.
Ska ju inte spela "fruktansvärt" högt direkt.. om du kör en huvudenhet som ligger på 4x50w och kör den på 2 högtalare istället för 4 får du ut 100 på varje då? eller måste man brygga? eller funkar det inte alls...
brygga en HU e inget att rekomendera... dock hade pioneer en HU man kunde de på för nåt år sen. å nej, du får inte ut 2*100 watt om du bara använder 2 kanaler.
Pioneer har idag med....bara att läsa broschyrerna eller för ännu mer info specarna

RF hade ju ett par trevliga enheter för runt 10 år sedan som var specade till 4x9W RMS och där bakre kanalerna gick att brygga i 4 ohm och lämnade då hela 25W RMS (ÄRLIG effekt). Men att få tag i en sådan idag? Ja du....
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP