Inför: Drivers Open 7/3 -09 OCH 21/3 -09 Svensson Rally ! ALLA FÅR KÖRA ! Både 2WD och 4WD

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
25 februari 2009 · 2 252 Inlägg

Det kommer att hållas ett svensson rally i sikfors, tanken är att man kör en vanlig svensson bil inge trim eller rallydubb är tillåtet bara vanliga svensson däck och bilar, 2 och 4hjuls drift, tiden räknas ut genom vikt/hk på bilen gånger tiden man får på banan så de är alltid rättvist,
Kraven är, skattad, besiktigad och minst trafikförsäkrad bil, hjälm, mer info kan ni läsa nedan även vem man anmäler sig till står i filen nedan:

http://www.sikforssk.se/pdffiles/DO-rad-regler-SSK.pdf

Senast redigerat av The_Mechanic (4 mars 2009)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Pedaal
25 februari 2009 · 601 Inlägg

Kom igen nu allihop! Så många som möjligt måste komma dit!! big_smile

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
4 mars 2009 · 2 252 Inlägg

http://www.sikforssk.se/pdffiles/DO-affisch.pdf

http://www.sikforssk.se/pdffiles/DO-rad-regler-SSK.pdf (här finns anmälan papper med)

För-anmälan sker till curt.jonsson@gmail.com

Rallyt kommer gå avstapeln både den 7/3 -09 OCH 21/3 -09!

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
MattiasH
5 mars 2009 · 1 291 Inlägg

Detta låter väldigt intressant!
Du får gärna lägga upp karta/vägbeskrivning till sjön.

svetsmicke
7 mars 2009 · 1 Inlägg

Hej!! jag antar att ni har läst senaste bilsportbörsen och läs ang driversopen. kör själv i D.O och får säga att det är jävligt kul!!!! hel otroligt vilken bra gren. MEN det råder delade meningar ang reglerna...DET ÄR OK MED TRIM enligt bilsportförbundet. men det skall vara inom rimliga gränser dvs har bilen besiktats ok  på bilprovningen så är det ochså ok i D.O. men man får ej köra klubbmästerskap eller göra en tävling av denna gren. det skall funka som en dag på strippen man för alltså ett eget tids kort.å har man nu trim så är man ärlig å säger effekten för att kunna beräkna handikappet. allt ifrån org till voc volvos kan tävla!!Det funkar inte med totalt orginal! då dör grenen ut!!!! å för att det inte skall spåra ur så kör man på EJ tävlings däck dvs R däck eller rally däck mm och det är upp till arangören att sätta förhinder i banan så att maxhastigheten EJ är över 80 !!!!!       mvh Micke

MattiasH
18 mars 2009 · 1 291 Inlägg

Jag satsar på att åka upp och köra på lördag!
Hoppas på många startande big_smile

Pedaal
18 mars 2009 · 601 Inlägg

MattiasH skrev:
Jag satsar på att åka upp och köra på lördag!
Hoppas på många startande big_smile

Ring och kolla med arrangörerna dagen före eller samma dag innan du åker upp. Det går rykten om att de kanske måste ställa in. Är alldeles för mycket flövatten på isen sad

MattiasH
18 mars 2009 · 1 291 Inlägg

Pedaal skrev:

MattiasH skrev:
Jag satsar på att åka upp och köra på lördag!
Hoppas på många startande big_smile

Ring och kolla med arrangörerna dagen före eller samma dag innan du åker upp. Det går rykten om att de kanske måste ställa in. Är alldeles för mycket flövatten på isen sad

Hade tänkt göra det, är gott om plusgrader här tyvärr hmm
man hoppas ju i alla fall wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang