3964
Sök

Besiktning med annan ratt och nav

398 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Hej ,jag undrar om någon vet om de är godkänt att besiktiva med ny ratt samt rattnav .har en Mph ratt ohc lussi nav. ack på förhand Pierre

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

7 100 Inlägg
26 februari 2009
ja de är det!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
26 februari 2009
Det är många som bytter sina rattar och så länge att dom är rätt med styrning och tutning då det skulle inte vara några problem. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

4 001 Inlägg
26 februari 2009
om jag inte är helt fel ute så på bilar nyare än 1976 så måste ratten vara godkänd för den bilmodellen av biltillverkaren annars så är det inte godkänt, men om besiktningen gör någon anmärkning på det? nä, knappast så länge tutan funkar och man inte kan skada sig på ratten

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

398 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
alain skrev:
Det är många som bytter sina rattar och så länge att dom är rätt med styrning och tutning då det skulle inte vara några problem. wink

så jag måste sätta den rakt alltså?

1 853 Inlägg
26 februari 2009
har du airbag på den du ska ta bort ?

är det airbag på den nya ?

om inte nya har airbag så försök att få tag på ett airbag relä annars kommer du få fel koder och lampan kommer lysa... men det sägs att dom inte bryr sig om det på besiktningen, men jag tror dom kan nog slå ner på det om den lyser som att den vore felande...

mekonomen vet vart man kan vända sig för att få tag på ett sådant relä.. kostar väll en 150kr max skulle jag tippa. det gjorde det i alla fall då jag köpte till en av mina tidigare golfar...

/mvh soyd

12 086 Inlägg
26 februari 2009
När man tar bort airbagen på Bmw så stoppar man bara i ett motstånd på 2.2 ohm så slutar lampan lysa. Kostar 8kr på ELFA.

398 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Det är en 740 89 så det är ingen kaboom kudde på den ,dock så går inte blinkersen tillbaka ,är det något dom kollar och kan slå ner på?

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
26 februari 2009
Nej de gör dom inte. Dom sa inget om det när jag besiktigade jeepen och där har spaken gått sönder så den går bara tillbaka åt det ena hållet.

1337
1 343 Inlägg
26 februari 2009
Har du haft airbag och ska byta till icke airbag är det inte godkänt...
Säkerheten. vet inte om det gäller alla eller bara helbilsgodkända...

I'm not a fighter, I'm a lover!

Sök