DSG låda 440 nm?

TripleC
22 mars 2009 · 222 Inlägg

Vtech skrev:

TripleC skrev:
Vtech verkar vara ett kass chip bolag ska iaf inte chipa min bil där efter det jag har sätt från deras sida så jag står bakom folket som är emot dem! Mvh TripleC

Fady berättade att du var lite sur över att han trimmat sin bil.

Du behöver dock inte ta ut det över v-tech .

HAHAHA dagens skämt? att ajg skulle vara svartsjuk. Hmm undrar vem som sprang till arver o köpte likadan bil.. sen jag bryr mig inte om att hans bil är chipad men du o han vågar inte stå att chipet han har e KASS snälla när du kan bevissa för mig att ni har eran extreme 70 hästar först vare 290 sen 277 sen 272 sen nu 270 vart ska det sluta? 210 hästar? Mvh Triple C

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
Sarge
22 mars 2009 · 2 337 Inlägg

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den här tråden. Men den höll mig sysselsatt på en annars ganska tråkig söndagkväll i alla fall. Tack.

Alle_Cupra
22 mars 2009 · 17 Inlägg

Sarge skrev:
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den här tråden. Men den höll mig sysselsatt på en annars ganska tråkig söndagkväll i alla fall. Tack.

Hehe.. snälla, skratta. blir roligare då... tongue

Aero_Plus
23 mars 2009 · 62 Inlägg

Alle_Cupra skrev:

rian skrev:
Du kommer bli förvånad när du testar med Racelogic, får du en tid under 14,0 så är det väldigt bra

Jag undrade bara hur han menade med sin mening, men antagligen var det väl så han menade?
tror säkerligen att man får högre tider än man kan klocka, mäta, gissa på. vi får se vad det blir.

Hej !

Som du vet så diffar alla mätare mer eller mindre.
Till 99% för man oftast sämre tid med racelogic jämfört med mätare tider.
Som exempel så visade EDITION30 bil ärliga 220 vid 242 på mätaren,200 äkta var närmare 220 km/h.
Det är så jag menade..
Så fort jag fixat andra datorn kastar jag mer tid via pm eller här.Olika intervall osv.
Mvh

Aero_Plus
23 mars 2009 · 62 Inlägg

Vtech skrev:

TripleC skrev:
Vtech verkar vara ett kass chip bolag ska iaf inte chipa min bil där efter det jag har sätt från deras sida så jag står bakom folket som är emot dem! Mvh TripleC

Fady berättade att du var lite sur över att han trimmat sin bil.

Du behöver dock inte ta ut det över v-tech .

Hej Jonis !


TripleC har råd att trimma sin GTI till 400 hkr,alltså 400 stabila hkr,men för honom är inte effekten allt,när han blir sugen på mer effekt, då vänder han sig till någon annan inte V tech så du behöver inte vara på honom så mycket via pm osv att han ska välja eran chip,han har inte kommit än i den situation att ta den billigaste chip wink
Så varför skulle han vara avis på Fady med sina 270 eller 230 gubb hkr vet vem hur mycket han har  ?
----------------------------------------------------------------------------------------------

Här har ni en film på polarens 335 Bmw med 400-410 stabila hkr..

100-200

http://www.garaget.org/video/zwqimy1yz0fk

Det är så en 400 hkr bil ska gå med mer vikt än Cupran ovan.

tongue
Njut smile

Senast redigerat av Aero_Plus (23 mars 2009)

rian
23 mars 2009 ·

Aero_Plus skrev:

Vtech skrev:

TripleC skrev:
Vtech verkar vara ett kass chip bolag ska iaf inte chipa min bil där efter det jag har sätt från deras sida så jag står bakom folket som är emot dem! Mvh TripleC

Fady berättade att du var lite sur över att han trimmat sin bil.

Du behöver dock inte ta ut det över v-tech .

Hej Jonis !


TripleC har råd att trimma sin GTI till 400 hkr,alltså 400 stabila hkr,men för honom är inte effekten allt,när han blir sugen på mer effekt, då vänder han sig till någon annan inte V tech så du behöver inte vara på honom så mycket via pm osv att han ska välja eran chip,han har inte kommit än i den situation att ta den billigaste chip wink
Så varför skulle han vara avis på Fady med sina 270 eller 230 gubb hkr vet vem hur mycket han har  ?
----------------------------------------------------------------------------------------------

Här har ni en film på polarens 335 Bmw med 400-410 stabila hkr..

100-200

http://www.garaget.org/video/zwqimy1yz0fk

Det är så en 400 hkr bil ska gå med mer vikt än Cupran ovan.

tongue
Njut smile

Den går grymt bra, det är bara inse vare sig man har en Cupra, gti 30 edition, eller Skoda rs
så är en 400+ Bmw i en helt annan liga.

TripleC
23 mars 2009 · 222 Inlägg

Aero_Plus skrev:

Vtech skrev:

TripleC skrev:
Vtech verkar vara ett kass chip bolag ska iaf inte chipa min bil där efter det jag har sätt från deras sida så jag står bakom folket som är emot dem! Mvh TripleC

Fady berättade att du var lite sur över att han trimmat sin bil.

Du behöver dock inte ta ut det över v-tech .

Hej Jonis !


TripleC har råd att trimma sin GTI till 400 hkr,alltså 400 stabila hkr,men för honom är inte effekten allt,när han blir sugen på mer effekt, då vänder han sig till någon annan inte V tech så du behöver inte vara på honom så mycket via pm osv att han ska välja eran chip,han har inte kommit än i den situation att ta den billigaste chip wink
Så varför skulle han vara avis på Fady med sina 270 eller 230 gubb hkr vet vem hur mycket han har  ?
----------------------------------------------------------------------------------------------

Här har ni en film på polarens 335 Bmw med 400-410 stabila hkr..

100-200

http://www.garaget.org/video/zwqimy1yz0fk

Det är så en 400 hkr bil ska gå med mer vikt än Cupran ovan.

tongue
Njut smile

Men saken är så här både jag o Aero_Plus har snackat om effekt, saken är så här, kan ja åka imorn till Maptun lr nån tysk chip bolag o chipa min golf PENGAR FINNS är inte snål av mig behöver inte ha nått gratis äcklig chip ERKÄNN ATT ERAN VTECH CHIP ÄR KASS så jag kan bli glad o alla andra! Mvh Triple C me den snygga Golf Gti mk5

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
Alle_Cupra
23 mars 2009 · 17 Inlägg

Sure, den bilen går fint, kan jag hålla med om.

Men några ÄKTA 7,7 sek är det inte tal om i den repan om inte just denna BMW:s mätare stämmer till 100%
Han släpper efter 205 på mätaren och då är vi över 8 sek tycker jag?
Rätta mig om jag har fel, vilket jag ju med största säkerhet lär ha? Right?

Förövrigt när ni kör era 100-200 mätningar, får man starta från vilken hastighet som helst och bara klocka intervallen just mellan 100-200 sen? start från 80 tex, som BMW:n??
Vi lär ju leka med samma regler om det ska nån ide med detta.

Tråkigt om det ska bli en sån jävla skitstämmning här pga gafflande om ett gemensamt intresse:|

rian
23 mars 2009 ·

Om jag har förstått det rätt så lär Bmw gå bättre än hans förra bil (Audi rs4)?
Är så fallet kan jag garantera att nämda bilar är minst 10 billängder efter
från 50-250.

Aero_Plus
23 mars 2009 · 62 Inlägg

Alle_Cupra skrev:
Sure, den bilen går fint, kan jag hålla med om.

Men några ÄKTA 7,7 sek är det inte tal om i den repan om inte just denna BMW:s mätare stämmer till 100%
Han släpper efter 205 på mätaren och då är vi över 8 sek tycker jag?
Rätta mig om jag har fel, vilket jag ju med största säkerhet lär ha? Right?

Förövrigt när ni kör era 100-200 mätningar, får man starta från vilken hastighet som helst och bara klocka intervallen just mellan 100-200 sen? start från 80 tex, som BMW:n??
Vi lär ju leka med samma regler om det ska nån ide med detta.

Tråkigt om det ska bli en sån jävla skitstämmning här pga gafflande om ett gemensamt intresse:|

Hej !

Nej,det blev aldrig 7.7 äkta med racelogic.
Vid ca 20 grader utetemp så körde den Bmw med 2 personer i bilen 10.5 sec med racelogic,alltså den killen som äger bilen nu med sina 70 kg själv i kommer att köra lätt 9-9.5 sec med racelogic..
Den bilen går sjukt bra,ska åka med han när sommar däck åker på,ska bli kul smile

Under min tid som testat ca 500-700 tals bilar med racelogic så har jag gjort följande..
Det finns flera saker där man kan mäta olika bilar med där resultatet kan påverkas.
Oftast så kör alla 100-200 vid start 80 km/h..
Eftersom racelogic är gps baserad så är det svårt att ligga just vid 100 och mäta tiden,då blir den lite felaktiktigt..
Istället så är det bästa körningen att göra så att starta vid 99.5 km/h och trycka fullt,mäta 100-200 då är det den tiden som gäller och är verkligen äkta tid,där ingår spool up tid osv..
Stora laddtryck och stora turbosar ställer till problem med spool up, och just den tiden i början 100-110 blir ca 0.5-1 sec sämre beroende på bil istället när man tar flygande start från 80 km/h.
När jag testat alla bilar med racelogic så har jag testat allt som går att testa med racelogic..
EDITION30 bil testade jag va 20 gånger allt möjligt som går att testa som exempel..

Men eftersom ni inte har så mycket tid att göra så på alla bilar på Björkvik den 25/4 så börja köra från 80 km/h sen läser ni av tiden 100-150 100-200 km/h..
Eller så är det bästa att be Roxnäs att spara alla logger och skicka till mig för analys,då kan jag se många olika saker som,vad som händer med bilen under hela acc repan uppe i fart osv.

Det som jag kan se direkt på din repa som du filmat 100-200 är att din bil leverara stor vridmoment i mellanregistret,sen när 5an åker i skapas det räjelt värme vilket bakar tändningen/effekten av hög insugstemp vilket ger att den kroknar uppe i fart.
Vad som kommer att hända i sommar det för du avgöra själv..

Vad är spec på den bil hårdvarumässigt ??

Mvh

Senast redigerat av Aero_Plus (23 mars 2009)

Aero_Plus
23 mars 2009 · 62 Inlägg

rian skrev:
Om jag har förstått det rätt så lär Bmw gå bättre än hans förra bil (Audi rs4)?
Är så fallet kan jag garantera att nämda bilar är minst 10 billängder efter
från 50-250.

Japp,något bättre går det.

Kolla här filmen där den kör mot Amg på 476 hkr
http://www.youtube.com/watch?v=BSOTgmhh … annel_page

Känner du igen filmet om du jämför min och din bil och ser vad som händer från start till slut ?

Uppe i fart ser man vem som har stabilare effekt,så nu är större frontomonterad ic på väg för att hålla insugstempet nere så att den inte bakar på effekten uppe i fart pga hög insusgstemp,sen blir det annat främrerör osv..Ca 440 hkr med annat programvara,då jävlar ska den flyga om den fick vingar lol

Senast redigerat av Aero_Plus (23 mars 2009)

rian
23 mars 2009 ·

Aero_Plus skrev:

rian skrev:
Om jag har förstått det rätt så lär Bmw gå bättre än hans förra bil (Audi rs4)?
Är så fallet kan jag garantera att nämda bilar är minst 10 billängder efter
från 50-250.

Japp,något bättre går det.

Kolla här filmen där den kör mot Amg på 476 hkr
http://www.youtube.com/watch?v=BSOTgmhh … annel_page

Känner du igen filmet om du jämför min och din bil och ser vad som händer från start till slut ?

Uppe i fart ser man vem som har stabilare effekt,så nu är större frontomonterad ic på väg för att hålla insugstempet nere så att den inte bakar på effekten uppe i fart pga hög insusgstemp,sen blir det annat främrerör osv..Ca 440 hkr med annat programvara,då jävlar ska den flyga om den fick vingar lol

Som sagt det är en helt annan liga vi pratar om
Dom flesta vet hur bra en e55 amg, Då
förstår man hur snabb Bmw är. mvh

rian
23 mars 2009 ·

http://www.garaget.org/video/52zqi2g3kp4f

http://www.garaget.org/video/zayabgezdjj4

Här har vi en E55 amg med 420 hk som jag
kör emot,Cupran är väl likvärdig med min?
Slutresultatet är många billängder efter.
Som i sin tur förlorar mot  Audi rs4an med några
billängder.Tänk då hur många billängder vi
(Cupran,Gti 30 editon) skulle va efter mot Bmwn.

Aero_Plus
23 mars 2009 · 62 Inlägg

rian skrev:
Som sagt det är en helt annan liga vi pratar om
Dom flesta vet hur bra en e55 amg, Då
förstår man hur snabb Bmw är. mvh

Jo,men det var inte menning att vi ska jämföra våra bilar med dessa utan att du ser vad som händer med Bmw uppe i fart..Den är riktigt snabb till 220 sen börjar den tappa pga värme..
Likadant med din bil mot min,det var bara det jag vill att du skulle lägga märke på smile

Senast redigerat av Aero_Plus (23 mars 2009)

rian
23 mars 2009 ·

Aero_Plus skrev:

rian skrev:
Som sagt det är en helt annan liga vi pratar om
Dom flesta vet hur bra en e55 amg, Då
förstår man hur snabb Bmw är. mvh

Jo,men det var inte menning att vi ska jämföra våra bilar med dessa utan att du ser vad som händer med Bmw uppe i fart..Den är riktigt snabb till 220 sen börjar den tappa pga värme..
Likadant med din bil mot min,det var bara det jag vill att du skulle lägga märke på smile

Jo jag förstår vad du menar..
Vill bara poängtera att det inte är möjligt med nästan 400 hk
på våra bilar, om man nu inte byter Turbo förståss. mvh

TripleC
23 mars 2009 · 222 Inlägg

Tjena..

rian vad ligger Edition 30 i grundpriset mins du det?

mvh Triple C

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
rian
23 mars 2009 ·

TripleC skrev:
Tjena..

rian vad ligger Edition 30 i grundpriset mins du det?

mvh Triple C

Tjena Triple C

Först och främst vill jag säga att du har en fantastiskt fin bil,grattis
När det gäller min så åkte jag ner till Tyskland och köpte bilen.
priset var då 224.000kr + omkostnader ca 10.000kr reggad å klar
Hadde då gott 890 mil och var 8mån gammal,I utr vägg
finns det mesta. mvh

Senast redigerat av rian (23 mars 2009)

TripleC
23 mars 2009 · 222 Inlägg

rian skrev:

TripleC skrev:
Tjena..

rian vad ligger Edition 30 i grundpriset mins du det?

mvh Triple C

Tjena Triple C

Först och främst vill jag säga att du har en fantastiskt fin bil,grattis
När det gäller min så åkte jag ner till Tyskland och köpte bilen.
priset var då 224.000kr + omkostnader ca 10.000kr reggad å klar
Hadde då gott 890 mil och var 8mån gammal,I utr vägg
finns det mesta. mvh

Man tackar kommer bli finnare fram över fråga Kemo så får du lite info om saker..

Jaha är sugen på att skaffa mig en till golf, men saken slår om jag ska vänta R-GTI kommer lr edition 30 fan man är osäker tongue PS: Svarta bilar är ju bara för fina din är oxå kanon läcker!

mvh Triplec

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang