Bra köp eller för mycket?

flumdahl
23 mars 2006 · 24 Inlägg

Hej.

Jag har köpt mig en Golf 2 CL av 87 års modell....


Och nu har jag gjort en beställning på ett steg från mds och en bas till det och en kondensator...

Tänkte se ifall ni som har mera erfarenhet än mig .... ifall detta kan va bra grejjor...

Baselement: http://www.mds.se/?artnr=115015
Slutsteg: http://www.mds.se/?artnr=173001
Kondensator: http://www.mds.se/?artnr=2860495

Resterande saker har jag....

Men tror ni de blir ett brutalt tryck i Golfen ?

Rs_88 Street legend
23 mars 2006 · 191 Inlägg

där finns redan ett färdigt paket med det steget o basen.. tongue men det blir säkert as fint wink

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)
Saab 9-3 aero cab "Rs" (2002)
flumdahl
23 mars 2006 · 24 Inlägg

Jo jag vet det är det paketet jag har köpt ... men ville visa ut så det verkligen framgår vad det är jag har....hoppas de blir bra dunk i bilen i alla fall:P

Drönirettab
23 mars 2006 · 21 761 Inlägg

Du har väl riktigt feta kablar till steget får jag hoppas, både plus och jord. Även en bra generator och ett bra batteri. Annars kan du inte utnyttja steget och basen fullt ut och det är nog det du har tänkt gissar jag.

flumdahl
23 mars 2006 · 24 Inlägg

jo jag har införskaffat mig ordentliga kablar... generatorn e väl si sådär.... men batteriet ska jag visserligen byta ut till nåt fetare tongue

jonne_X
23 mars 2006 · 64 Inlägg

mds  nja..

Audi A4T (1997)
timpan_87
24 mars 2006 · 781 Inlägg

jonne_X skrev:
mds  nja..

klassa inte ner på märket nu igen tongue

ja ska du ha de i en golf? ska du lyfta taket så du får en cabbe lr?? lär bli tryck lycka till

EyeLighter
24 mars 2006 · 381 Inlägg

Blir säkert bra tryck i bilen. Men för dom pengarna så hade jag inte ens tittat åt mds. MenMds har bra saker för pengarna iaf helt klart men för 10-15k så hade jag köpt annat iaf. Men smaken e juh som baken. Lycka till med bygget

JockeK BMW M3 är körglädje!
24 mars 2006 · 102 Inlägg

Är ju helt klart billigt nu när man får basen på köpet, hade mds grejer i min förra bil och det lät hyffsat, men det låter annat i en bil med ex DLS. Men det paketet är säkert väldigt prisvärt för effekten man får...

Blinka med blåljus om du vill race:a
GerryB
24 mars 2006 · 44 Inlägg

Du kommer nog få lite förmycket kraft :-) Du har inte funderat alls över vilka priser du hamnar i för att kunna hänga med i övriga registret? tongue Bas lär du få, mds har bra priser för det ljud man får (Oftast) Dock är mds väldigt dåliga på att räkna ut lådor för sina egna högtalare..
Har haft 3 olika basar från mds och ingen av dom har spelat bra i de lådor som är rekommenderade.
Nu spelar jag ZR12, bra dunk men förjävla mycket jobb att få den att spela bäst.

Nu klankar jag inte ner på mds, tvärt om gillar jag märket! hyfsat utbud för allas plånbok.
Men jag förstår inte varför uppgifter dom lämnar inte stämmer.

Mvh Gerry

narki
24 mars 2006 · 110 Inlägg

kan nog bli bra tryck! spelar bra i golf 2:or

Åh!! De där jävlarna i Volvo 142:or med doftgran. Fan vad de fick ligga.
Volvo 142 (1970)
chrille 35
24 mars 2006 · 6 Inlägg

MDS iall ära men måste nog erkänna att jag skulle satsa på ett annat märke ,iallafall den prisklassen.I en golf 2 så låter det mesta bra(har själv provat).Lycka till med dit bygge!!

CoSmoZ 2lateuloose
26 mars 2006 · 543 Inlägg

om du hade gjort lite efterforskningar på tex andra bilstereo ställen som BRL så tror jag att du skulle ha köpte ett annat paket! & i slutändan varit nöjdare med det!..

Men det är bara mina tankar!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
baca Os Difuntos
26 mars 2006 · 1 822 Inlägg

lägg dina pengar på Infinity istället...

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
freddan70 Team Tondöv
26 mars 2006 · 649 Inlägg

OM du nu ska köpa dom där grejorna, se då till att du parallellkopplar talspolarna så du kör steget i 1ohm, annars får du inte mycket kraft till basen. Vid seriekoppling får du bara ut 400W och det lär inte hända mycket med den basen då. Sen tror jag personligen inte att steget mår så bra av att gå i 1ohm, men MDS menar ju att det funkar, så... Dessutom tycker jag absolut att du ska köra på 12" istället för 15"!
Mitt råd är dock att satsa på andra grejor än dom där, men det är jag det..

Goffen Administratör
26 mars 2006 · 2 975 Inlägg

Se till att helförsäkra bilen med då stereon ser ut att kosta mycket mer än bilen. mvh

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
sveddan
26 mars 2006 · 1 453 Inlägg

JockeK skrev:
Är ju helt klart billigt nu när man får basen på köpet, hade mds grejer i min förra bil och det lät hyffsat, men det låter annat i en bil med ex DLS. Men det paketet är säkert väldigt prisvärt för effekten man får...

När det gäller framsystem så kan jag hålla med dig om att exvis DLS är att föredra, men om det bara gäller bashögtalare så är MDS precis lika bra som övriga för basljud kan inte låta på så många olika sätt!

Mvh

CoSmoZ 2lateuloose
26 mars 2006 · 543 Inlägg

sveddan skrev:
men om det bara gäller bashögtalare så är MDS precis lika bra som övriga för basljud kan inte låta på så många olika sätt! Mvh

Kan inte hålla riktigt med dej där!..
visst är basljud svår definerad! helst med ett låg effekt system, men börjar man mata på lite
pulver så skiljer sej basarna rätt regält, allt beroende på vad man är ute efter!
alla vill förstås inte att svetsfogarna ska skaka loss.. mohhhaaaaa

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
SWK Lord
26 mars 2006 · 125 Inlägg

Skaffa ett bra larm! Och ett garage. Och bosätt dig gärna i bilen så ingen gör inbrott.

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
sveddan
26 mars 2006 · 1 453 Inlägg

CoSmoZ skrev:

sveddan skrev:
men om det bara gäller bashögtalare så är MDS precis lika bra som övriga för basljud kan inte låta på så många olika sätt! Mvh

Kan inte hålla riktigt med dej där!..
visst är basljud svår definerad! helst med ett låg effekt system, men börjar man mata på lite
pulver så skiljer sej basarna rätt regält, allt beroende på vad man är ute efter!
alla vill förstås inte att svetsfogarna ska skaka loss.. mohhhaaaaa

Nej det är ju klart. Men tror du verkligen att fogarna skakar loss på MDS-värsting bas som kostar 7-8000 kr? Nej, inte jag heller wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang