3974
Sök

Intro-låten till Top Gear, är det en "rip off" eller är den speciellt framtagen för Top Gear?

Administratör
11 968 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
Vad tror ni? Jag kan avslöja vad jag tror lite senare ikväll...

PS. Google är fusk, inget sånt! wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

3 354 Inlägg
27 februari 2009
enda jag vet är att den har updaterats och blivit uppfräschad mkt
Senast redigerat av Seth (27 februari 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

3 113 Inlägg
27 februari 2009
Det enda jag vet är att låten heter Jessica. Varför jag vet det är för att den va med på Guitar Hero 2 om jag inte minns helt fel. roll

Semper Fi

Körv
3 535 Inlägg
27 februari 2009
Eftersom låten är gjord av "The Allman Brothers" så anser jag att den är något äldre än Top Gear tongue

(Nej jag har inte googlat, det kallas allmänbildning)

Edit: Menar såklart "Nya" Top Gear från -01
Senast redigerat av decib3L (27 februari 2009)

Truckdriving Man

1 200 Inlägg
27 februari 2009
chrizz skrev:
Vad tror ni? Jag kan avslöja vad jag tror lite senare ikväll...

PS. Google är fusk, inget sånt! wink

Låten i sitt originalutförande har väl varit Top gears temalåt sedan seriens början, i slutet av 70-talet?

Jag läste lite info om den för länge sedan och fastnade för det faktum att Jessica var första låten med nya basisten, deras förra dog ironiskt nog i en MC-olycka, något som Jeremy Clarkson ofta påpekar att alla motorcyklister kommer att göra till slut smile

1 703 Inlägg
27 februari 2009
Det är en "cover", hörde orginalet på radio för ett tag sedan.

Administratör
11 968 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
Äh, fasen, ni kan för mycket. Jag som trodde jag kunde vara lurig när jag snubblat över vad jag trodde var relativt okänt wink

Satt och slösurfade runt på Spotify och råkade på en grupp som heter The Allman Brothers Band. Deras låt Jessica kändes oerhört välbekant. Skivan låten finns på är från 1973 och heter Brothers and Sisters.

Ni som har Spotify kan söka på spotify:track:35TIqJUwsLuAlObZaBSglm i Spotify så får ni upp låten direkt.

Riktigt bra grupp (och låt) för övrigt.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

3 113 Inlägg
27 februari 2009
hihi.. tackar så mycket för länken! wink

Semper Fi

Soubee
27 februari 2009
Synd att du inte gjorde denna tråden för 2-3månader sen då jag höll på att bli galen då jag inte kom ihåg vad den hette tongue
Men det är en riktigt bra låt, även om jag tycker de skall köra på James motor version istället wink

(för er som inte hört den innan 44sek in i http://www.youtube.com/watch?v=8Bjlswx7sT8 )

Sök