A4 DTM eller V70 R??

DasAuto
1 mars 2009 · 2 751 Inlägg

ezz4 skrev:
ser att många irriterar? sig på mitt val/jämförelse av dessa 2 bilar...
okej, varför jag väljer mellan dessa är att båda är mkt fina utvändigt som invändigt,komfort,håller ett bra värde. men framförallt tycker jag dom är ovanliga. DTM kan jag tycka är väldigt ovanlig.
V70 är kanske inte lika ovanlig.
många tycker hellre en s60 R än V70 R. men jag tycker att kombin är bättre att ha för min del.
Sen finns ju inte DTM i kombi, annars hade jag gärna haft den i kombi.
finns kanske en liknande audi modell i kombi?

A4 avant 2.0TS är väll det närmaste.. men det är bara en vanlig a4 med samma motor som i dtm.en

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Pikey
1 mars 2009 · 2 283 Inlägg

Fan R:en ser man ju överallt, DTM:n ser man inte ofta.
Ovanligare bil, ju coolare smile

Kolla denna, det är i alla fall vad top gear säger, för er som inte pallar se den säger han att han "rather would buy an Audi S4" dock ingen DTM men ni fattar vinken.

[video]http://www.garaget.org/video/xlijq9xf2wec[/video]

R.I.P. Michael Jackson!
steifan DR!FTT3KN!K3R
1 mars 2009 · 10 427 Inlägg

Pikey skrev:
Kolla denna, det är i alla fall vad top gear säger, för er som inte pallar se den säger han att han "rather would buy an Audi S4" dock ingen DTM men ni fattar vinken.

[video]http://www.garaget.org/video/xlijq9xf2wec[/video]

Redan inlänkad tidigare wink


Motorjournalens test av S60R och Audi S4.



Edit: Slutsatsen "S4:an hänger inte med när det svänger" tongue

Senast redigerat av steifan (1 mars 2009)

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
tsdi Egenföretagare
1 mars 2009 · 2 496 Inlägg

Nått jag har funderat över är varför Volvo får så jävla bra kritik i Sverige. (det svenska testet som steifan länkade)

Men kollar man på ett test från något annat än Sverige så är dom inte alls lika övertygande!

Tror säkert en R-volvo går bra som fan inga tvivel om det ! Men om det skulle vara ett så bra märke som alla Svenskar tycker så borde ju Volvo vara en betydligt större tillverkare av personbilar ? smile

Rätta mig om jag har fel ! Bara mina egna tankar.

ONT: Jag skulle tagit den bilen som jag tyckte kändes bäst!  smile

Senast redigerat av tsdi (2 mars 2009)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
C70
2 mars 2009 · 424 Inlägg

TurbOla skrev:

C70 skrev:
Sen kan man ju undra vem som väljer mellan en liten sedan och en stor kombi? Känns mer vettigt att jämföra med S60 R awd. Som kör ifrån en A4 DTM hur enkelt som helst. Även när vägen svänger...

Nej, Diabolo har ju sagt att 200 tyska hästar motsvarar 300 volvo-hästar, så S60Ren skulle aldrig ha en chans... roll

Säg det till ägaren av en Audi A8 4,2Q (335hk?) som jag råpiskade med S80in! lolcool


"DasAuto" - S60 är samma storlek som A4. V70 är samma storlek som A6 Avant. Kanske låter konstigt, men så är det.

TurbOla Reservdansk
2 mars 2009 · 6 271 Inlägg

tsdi skrev:
Nått jag har funderat över är varför Volvo får så jävla bra kritik i Sverige. (det svenska testet som steifan länkade)

Men kollar man på ett test från något annat än Sverige så är dom inte alls lika övertygande!

Tror säkert en R-volvo går bra som fan inga tvivel om det ! Men om det skulle vara ett så bra märke som alla Svenskar tycker så borde ju Volvo vara en betydligt större tillverkare av personbilar ? smile

Rätta mig om jag har fel ! Bara mina egna tankar.

ONT: Jag skulle tagit den bilen som jag tyckte kändes bäst!  smile

Den verkar tydligen ha gått hem i ett ungerskt biltest.
Dock är jag inte säker, förstår inte språket, men utav döma hur han kör och gasar så. tongue



Sen har Steifan redan visat en video hur bra man gillar 4C-chassit, t.ex.
Och i Top Gear tycker man ju t.ex. att S60Ren är mindre pinsam än en BMW M3 t.ex.

För er som är intresserade, här är ett ryskt test med uppmätt effekt före/efter trim med BSR PPC-box.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
DasAuto
2 mars 2009 · 2 751 Inlägg

Och i Top Gear tycker man ju t.ex. att S60Ren är mindre pinsam än en BMW M3 t.ex.


big_smile i topgear tycker man mycket big_smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
2 mars 2009 · 1 874 Inlägg

Jag hade nog slagit till på Audin, även om jag lätt skulle vilja ha en V70R också.

TurbOla Reservdansk
2 mars 2009 · 6 271 Inlägg

DasAuto skrev:
Och i Top Gear tycker man ju t.ex. att S60Ren är mindre pinsam än en BMW M3 t.ex.


big_smile i topgear tycker man mycket big_smile

Profilen Jeremy äger för övrigt sex stycken XC90. wink
http://www.realtid.se/ArticlePages/2009 … sAction=lk

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Thorssa
2 mars 2009 ·

TurbOla skrev:

DasAuto skrev:
Och i Top Gear tycker man ju t.ex. att S60Ren är mindre pinsam än en BMW M3 t.ex.


big_smile i topgear tycker man mycket big_smile

Profilen Jeremy äger för övrigt sex stycken XC90. wink
http://www.realtid.se/ArticlePages/2009 … sAction=lk

Det är nog snarare så att han har ägt sex st totalt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang