tjaa ja undrar om det är nå skillnad på dom här motorerna på dom här årsmodellerna? ända ja vet är väl att det är mer hk i et orginal? men stakarna och så då? är de nå kraftigare saker i ftn ? eller kom det på 90talet?
tjaa ja undrar om det är nå skillnad på dom här motorerna på dom här årsmodellerna? ända ja vet är väl att det är mer hk i et orginal? men stakarna och så då? är de nå kraftigare saker i ftn ? eller kom det på 90talet?
smidda kolvar i ET och oljekyl orginal.. ?
Nix. De bör vara samma grejer i de motorerna. 89: ny vev. 90: kraftigare stakar. 93: oljekylda kolvar på turbomotorerna. 94: nya kolvar.
smidda kolvar i ET och oljekyl orginal.. ?
Nix. De bör vara samma grejer i de motorerna. 89: ny vev. 90: kraftigare stakar. 93: oljekylda kolvar på turbomotorerna. 94: nya kolvar.
B23ET är det som är "åtråvärd", inte B230ET.
Kom in på tankarna att byta bottendel i min ET, som jag håller på att montera i min lilla Spitfire, till FT'ns. När ovanstående skrev "ny vev -89" så tänkte jag att denna kanske inte passar i ET'ns block. Är det så? Eller måste jag modda om ET-blocket på nåt sätt?
Skull gärna köpa hela blocket men jag måste frakta skiten till Finland så jag skulle vilja nöja mig med vev, stakar o kolvar.
Någon som vet, eller än bättre, har faktiskt gjort just detta byte?