3259
Sök

Frågor ang intercoler.

3 182 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
hej jag har en chipad audi a6 1,8t 1998, som det sitter 3" från katen, hårdare dump, JR insattsluftfilter.
nu sitter jag i tankarna att eventuelt köpa en alu intercoler men jag undrar hur pass stor skilnad kommer det och bli om det nu blir nån. är det värt pengarna.
jag hade tänkt att trimma vidare på bilen sen när ekonomin tillåter.

5 089 Inlägg
1 mars 2009
Att kunna kyla ner luften så mycket som möjligt är ju enna halva grejjer med trimmning. Så en bra intercooler är alltid bättre:)

\Lindgren

7 283 Inlägg
1 mars 2009
Men att förvänta sig mer effekt av en alu IC är väl inte riktigt rätt.
Däremot kommer du kunna gasa längre utan att luften blir för varm så du håller samma effekt en mycket längre period.

3 182 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
oki då vet jag, ska försöka hitta en ic till bra pris ok montera ditt den. eller det kanse finns nån på garaget som har en som passar i fronten på min a6.

1 758 Inlägg
1 mars 2009
Bästa är ju att mäta tryckfallet över ICn samt lufttempen in och ut, för att se hur pass bra originalet funkar.
Har ingen koll alls på dessa Audisar, men rent generellt KAN det finnas en hel del att hämta, men allt beror förstås på hur effektiv original-ICn är och hur mycket du trimmat.

Svalare luft och mindre motstånd är aldrig fel!
Senast redigerat av schnauz (1 mars 2009)

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
1 mars 2009
Brains skrev:
Däremot kommer du kunna gasa längre utan att luften blir för varm så du håller samma effekt en mycket längre period.

en mycker längre period? tongue, hur länge brukar du ligga på full gas då? halva förmiddagen? tongue hehe

bonntrimmare
655 Inlägg
1 mars 2009
www.klracing.se har billiga o bra intercoolers  man ser måtten på sidan

7 283 Inlägg
1 mars 2009
tal0n skrev:
Brains skrev:

en mycker längre period? tongue, hur länge brukar du ligga på full gas då? halva förmiddagen? tongue hehe

Det beror på vart jag ska wink

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
1 mars 2009
Brains skrev:
tal0n skrev:
Brains skrev:

Det beror på vart jag ska wink

haha jo det är ju sant wink

Sök