4201
Sök

Bromsvätskenivå Låg serice snarast? S60 T5 2005

1 268 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
fyllde på med vätska igår efter att jag fått två indikationer i färddator och kontroll lampa...
vad kommer detta sig att bromsvätskan försvunnit? vilka faktorer bidrar till att den bara puts väck?
det känns liksom inge skumt eller så när man bromsar utan som vanligt men ändå fick jag den indikationen vilket som fick mig att fylla på för säkerhets skull..

3 138 Inlägg
3 mars 2009
Risken är väl att det läcker någonstans tongue När du fyllde på, hur såg nivån ut? Kan ju vara en sensor som blivit knäpp med.

1 268 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
viccoA skrev:
Risken är väl att det läcker någonstans tongue När du fyllde på, hur såg nivån ut? Kan ju vara en sensor som blivit knäpp med.

första indikationen var när jag bromsa in kraftigt.. den andra var när jag körde i en väldigt snäv kurva.
låg nere på "MIN" ungefär....

blacken
3 mars 2009
Kan bero på att beläggen är kraftigt slitna, men har ej registrerats av slitagevarnaren ännu..

1 268 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
blacken skrev:
Kan bero på att beläggen är kraftigt slitna, men har ej registrerats av slitagevarnaren ännu..

skumt den var inne på service för typ 200mil sedan... och dom sa inget om att dom skulle vara dåliga?

Random Hero
4 047 Inlägg
3 mars 2009
LazerHawke skrev:
blacken skrev:

skumt den var inne på service för typ 200mil sedan... och dom sa inget om att dom skulle vara dåliga?

inte alltid dom kollar de, så de ska du inte lita på

Dog food lid. Backwards

1 268 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
ok då ska dom inte heller bocka för det i protokollet då :S

1 353 Inlägg
3 mars 2009
Testa ha bilen igång och tryck hårt på bromspedalen, sjunker den sakta så har du läckage nånstans.

Annars så har du väldigt slitna belägg, så att kolven i oket åkt ut så långt att nivån sjunkit.

Tror mer på det senare, en så pass ny bil ska inte läcka nånstans.

There's no replacement for displacement

1 353 Inlägg
3 mars 2009
LazerHawke skrev:

jag har varit med om verkstäder dom dom bockat i att dom bytt grejer och tagit betalt för det, men gamla grejerna sitter fortfarande kvar, så verkstäder är verkligen inte att lita på.

av egen erfarenhet så är stora verkstäder mer "lata" än små verkstäder som verkar vara lite mer mån om kunden, dock bara mina egna erfarenheter.

There's no replacement for displacement

1 268 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Batta skrev:
LazerHawke skrev:

jag har varit med om verkstäder dom dom bockat i att dom bytt grejer och tagit betalt för det, men gamla grejerna sitter fortfarande kvar, så verkstäder är verkligen inte att lita på.

av egen erfarenhet så är stora verkstäder mer "lata" än små verkstäder som verkar vara lite mer mån om kunden, dock bara mina egna erfarenheter.

det roliga är att det är ju ingen "big size" verkstad precis

Servicerådgivare
715 Inlägg
3 mars 2009
LazerHawke skrev:
Batta skrev:
LazerHawke skrev:

det roliga är att det är ju ingen "big size" verkstad precis

Kan ju även vara så att dom har bytte bromsvätska men glömt att fylla på ordentligt igen..
Det bästa du kan göra är ju ta loss hjulen o kolla beläggen.. eller om du kan lysa med ficklampa o se beläggen ändå!

Är beläggen slut? då har verkstaden gjort en tappe, om dom har kryssat för att dom kollat det!

Är beläggen inte slut? och pedalen känns stum?  då lär det inte va några problem bara att fylla på bromsvätska och köra!
// Chrille

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Sök