4486
Sök

Glasfiberspackel starkare?

678 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Tja!
Har en V40 -98 och den har fått volvo sjukan sten skottskadad motorhuv!
När jag skulle öppna motorhuven så låsna en stor bit lack strax under grillen så nu är det en riktig stor rostfläck där sad
Då undrar jag kan man laga det med glasfiber är det starkare än vanlig Spackel? Ger det bättre resultat i längden!
För det kommer ju säkert komma tillbacks förr eller senare på grillen om man tar vanligt spackel!
Mvh Björn

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
5 mars 2009
men du måst ju får bort rosten innan du ska spackla annars kommer rosten igen och då trycks spacklet loss.
blästra och lägg på epoxy/syragrund sedan ev. spackel. annars är allt bortkastat.

678 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Joo men så långt vet jag wink men kommer det vara starkare med glasfiber?

16 197 Inlägg
5 mars 2009
om de bara är så små skador som stenskott elle lacksläpp så skulle jag inte rekomendera glasfiberspackel..  de e till för större skador.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Elektriker
1 138 Inlägg
5 mars 2009
metallspacken skulle jag rekomendera..wink

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

672 Inlägg
5 mars 2009
Ja laga du en rostfläck med spackel... Är tråden ett skämt elle? Ibland undrar man ju...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

563 Inlägg
5 mars 2009
smiler skrev:
Ja laga du en rostfläck med spackel... Är tråden ett skämt elle? Ibland undrar man ju...

OT:

Ge fan i o svara om du ändå inte tänker säga hur han ska göra!
(Halva garaget´s forum skulle kunna rensas med inlägg som liknar ditt) = Bara onödigt skrivande!

Topic: Gör som sir_daniel säger.. rengör noga och slipa rent, rostskydda/grunda sen använd finare spackel.
För som Evil Audio säger så är glasfiber till större skador smile

Mvh Fredrik
Senast redigerat av DDESIGN (5 mars 2009)

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

92 Inlägg
5 mars 2009
Fördelen med glasfiberspackel är att det inte sjunker, derför lämpar det sig åt större bucklor eller ifyllnad av hål. Nackdelen är att det är svårslipat. Fördelarna med typ standardspackel är tvärtom. smile

Edit: Skulle inte välja gasfiberspackel för att det ska hålla bättre. Det som kan hända om du använder glasfiberspackel är att du senare kan bli överraskad över att det är hål eller att en stor kaka lossnar med mycket grov rost där under som följd. Inget av dessa spackel är bra rostskydd. Utan gör bättre underarbete istället, håller bäst så.

MVH Niklas
Senast redigerat av 5E (5 mars 2009)

678 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
5E skrev:
Fördelen med glasfiberspackel är att det inte sjunker, derför lämpar det sig åt större bucklor eller ifyllnad av hål. Nackdelen är att det är svårslipat. Fördelarna med typ standardspackel är tvärtom. smile

Edit: Skulle inte välja gasfiberspackel för att det ska hålla bättre. Det som kan hända om du använder glasfiberspackel är att du senare kan bli överraskad över att det är hål eller att en stor kaka lossnar med mycket grov rost där under som följd. Inget av dessa spackel är bra rostskydd. Utan gör bättre underarbete istället, håller bäst så.

MVH Niklas

Tack niklas där var svaret jag leta efter!

Sök