3498
Sök

Chip till c70 t5 Italiano, gör det skillnad??

///R-Rated
528 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Jag ringde till autotech och frågade vad dom kunde göra åt min 225hk 2.0:a
Dom påstod sig kunna erbjuda en ökning med 40hk.
Bsr menar att det  max går att få en ökning med 10hk

Kan man lita på autotech, någon som har lämnat in sin italienare där?
Isåfall blir det märkbar skillnad?
Senast redigerat av nikotino (6 mars 2009)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

8 297 Inlägg
6 mars 2009
Med tanke på turbon så ligger BSR's uppgift närmare sanningen. Dock upplevs skillnaden större än vad det låter.

624 Inlägg
6 mars 2009
Marlboroman skrev:
Med tanke på turbon så ligger BSR's uppgift närmare sanningen. Dock upplevs skillnaden större än vad det låter.

vad är det med turbon??
undrar verkligen..?!, oftast så blir ju ökningen på en turbobil väsentligt mkt större än ynka 10hk?-vad motsvarar den ökningen av hk i laddtryck???!

who´s the man?

8 297 Inlägg
6 mars 2009
guwib skrev:
Marlboroman skrev:

vad är det med turbon??
undrar verkligen..?!, oftast så blir ju ökningen på en turbobil väsentligt mkt större än ynka 10hk?-vad motsvarar den ökningen av hk i laddtryck???!

Bekymret är att turbon är praktiskt taget maxad redan med originaleffekten. Visst går det att plåga ut mer ur den, men bara för väldigt korta stunder.

517 Inlägg
6 mars 2009
guwib skrev:
Marlboroman skrev:

vad är det med turbon??

Men det ska ju hålla också. Helst ska ju motorn palla med mer än 10 mil.
När det gäller Volvo, litar jag dock på Autotech till 100%

Så Marlboroman, varför tror du BSR ligger närmare sanningen? Pallar inte 2,0t-spisen mer ?

517 Inlägg
6 mars 2009
Marlboroman skrev:
guwib skrev:
Marlboroman skrev:

vad är det med turbon??

Bekymret är att turbon är praktiskt taget maxad redan med originaleffekten. Visst går det att plåga ut mer ur den, men bara för väldigt korta stunder.

Skönt att du besvarar mina frågor innan jag skickat iväg dom big_smile

Rejsa ?
2 959 Inlägg
6 mars 2009
Autotechs effektsiffror kommer efter bromsning i den rotortestanläggningen dom har....inte bara en topp effekt utan man mosar på en en stund och får ett värde.

2 litarna går helt ok med chipp och avgas, jag har kört och gasat mot sånna.
Sitter väl i stort sett samma aggregat på Volvos nyare lättryckare och dom plockar man ca 50 Hkr till i med chipp och avgas så jag tror nog att 40 Hkr är nära sanningen, dock skiljer ju det lite från bil till bil.
Senast redigerat av Busgrabb (6 mars 2009)

Autotech

8 297 Inlägg
6 mars 2009
Busgrabb skrev:
Autotechs effektsiffror kommer efter bromsning i den rotortestanläggningen dom har....inte bara en topp effekt utan man mosar på en en stund och får ett värde..

Än så länge väntar jag på att se ärliga papper på en chipad bil som ligger i nivå med vad som utlovas på firmornas hemsidor. Vad det gäller vanliga chipsteg så är det inte direkt ärliga bromsningar som göra för att få fram hästarna. Tittar man lite kritiskt på siffrorna så inser man snabbt att ofta så räcker varken spridare eller turbo egentligen till för siffrorna som utlovas.

Busgrabb skrev:
2 litarna går helt ok med chipp och avgas, jag har kört och gasat mot sånna.
Sitter väl i stort sett samma aggregat på Volvos nyare lättryckare och dom plockar man ca 50 Hkr till i med chipp och avgas så jag tror nog att 40 Hkr är nära sanningen, dock skiljer ju det lite från bil till bil.

Volvo nyare lättryckare (00 och framåt) har ett avsevärt större aggregat och en del annat som gör att man kan plocka ut mer effekt ur dem. De äldre har samma agg som på 2,0

Sök