4130
Sök

S60 2.5T AWD Vad görs vi dom olika servicarna?

735 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Är spekulant på en S60 2.5T AWD -04 som en bekant ska sälja. Bilen har gått rätt långt, över 20000 mil, men är inte så orolig över miltalet. Bilen har använts i tjänst och bara gått långa lugna turer på större vägar och känns som ny. Och priset är ju därefter, miltalet alltså, så känns som att man får väldigt mycket bil för pengarna.

Tittade lite i serviceboken och hittade inte den minsta information om vad som görs vid dom olika servicarna. Någon som har en lista på detta eller kan när dom dyrare servicarna är och när dom bara byter typ olja/filter?
Bilen har precis varit inne på 20000 mila service nyligen och har servats var 2000e mil sen ny. Vill helt enkelt veta vilken servicekostnad jag ska få räkna med den närmaste tiden. Vore ju trist om det snart var dags för en svindyr kamremsservice...

En fråga till. Bromskivorna fram var bytta redan, men bak verkar dom sjunga på sista versen. Någon som vet vad ett sådant byte kostar?
Senast redigerat av tobee (8 mars 2009)

1 997 Inlägg
8 mars 2009
Kamrem behöver du inte oroa dig för då den byts var 16000 mil alternativt 8år.. olja och filter byts ju vid varje men sen har jag för mig (osäker) att tänddelar är var 3-4000 mil.. dock e jag lite osäker på det sista så låter någon kunnigare bekräfta.

735 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
rimligtvis, om det nu är som du säger, så borde nästa service  vid 22' vara en oljeservice. Blir bara bättre och bättre det här.

1 997 Inlägg
8 mars 2009
Oljeservice ligger på 2000 mil eller 1år..

Sök