Formel 1 2009 - hur ska du titta på sändningarna?

DaViper
8 mars 2009 ·

29 mars är det äntligen premiär för Formel 1 igen.
Nya regler, nya bilar och tyvärr, ny kanal som vill ha hutlöst betalt för att man ska få se loppen.

99 kr i månaden och man måste ta ett 12 månaders abonnemang.

Så jag undrar om det finns någon som hittat något alternativ till ViaSat Motor?
Någon tysk eller finsk kanal?
Via bredband kanske?

För alternativet är att man sätter sig på O'Learys med alla fotbollsnördar och får kämpa om vem som har högst volym på och jag orkar inte med det i år....

Rspeter Audi A5 quattro driver.
8 mars 2009 · 2 203 Inlägg

Om du nu gillar Formel 1 så mycket, är ynka 120:- ett sådant rån tycker du?

påsen If your not out of control, your not in control
8 mars 2009 · 686 Inlägg

Kommer dem bara visa F1 på Viasat Motor i år?

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
MilleN
8 mars 2009 · 9 108 Inlägg

120 spänn hade varit billigt, 1200 spänn för att se på tv en gång varannan vecka känns lite värre..

Tjejen hittade en adress där man kunde se på massor av världens tv-kanaler gratis, får hoppas att dom sänder det på någon kanal, det går på Norskt och Danskt standardutbud så det borde gå att få in, vi får forska lite i det smile

http://online-media-archive.net/tv/browse.php testa själva.

Powerman Japan Quality
8 mars 2009 · 670 Inlägg

Håller med föregående skribent. F1 på Viasat motor bara fy fabian. Hoppas dem kommer på att för få kan se det och gör någonting åt det. mad

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
s12 Nissan Gazelle
8 mars 2009 · 1 460 Inlägg

99 kr i månaden i 12 månader är ju inget om man bara har den kanalen som man betalar för , de skulle va värt att få se å betala för ............

Nissan Silvia
DaViper
8 mars 2009 ·

Rspeter skrev:
Om du nu gillar Formel 1 så mycket, är ynka 120:- ett sådant rån tycker du?

1200 kr om året blir det, för att titta 2 ggr i månaden på en kanal under mars-oktober.
Det är av ren princip som jag vägrar att betala dessa pengar....

Moparboy440
8 mars 2009 · 4 682 Inlägg

brukar kolla på nätet, finns lite olika kinesiska sidor som sänder direkt över nätet. kvaliteten e sisådär men med bra internetuppkoppling går de i.a.f att kolla på.
tyvärr så e de en betalkanal som köpt upp rättigheterna i finland oxå till nästa säsong.

Sanizz
8 mars 2009 ·

DaViper skrev:

Rspeter skrev:
Om du nu gillar Formel 1 så mycket, är ynka 120:- ett sådant rån tycker du?

1200 kr om året blir det, för att titta 2 ggr i månaden på en kanal under mars-oktober.
Det är av ren princip som jag vägrar att betala dessa pengar....

Håller fullständigt med dig!

Sluskk
8 mars 2009 · 778 Inlägg

dom brula visa på tyska kanaler vi hade det så hemma men förstår inte mycket av vad dom säjer men endå smile bara slå upp en prabol och en gammal pirat box

Hilmer
8 mars 2009 · 1 789 Inlägg

Jag kommer ju att spara massor av pengar i så fall, för jag tänker inte ägna detta en tanke...
F1 är ju öken, händer inte ett skit, bara varv efter varv till ingen jäkla nytta... wink

LeLuke
8 mars 2009 · 185 Inlägg

På denna sidan streamar dom olika motorsport evenemang, vet dock inte om F1 kommer finnas med, du kan ju kolla sen när det börjar närma sig:)

http://www.myp2p.eu/competition.php?com … otorsports

sirmiro Double-Unicorn Rider
8 mars 2009 · 2 486 Inlägg

Nån som då har en komplett guide hur jag kan få ett tyskt eller engelskt ip-nummer? Förra året var ju de engelska websändningarna underbara, men man måste ha en dator som står inom uk, men det går ju att gå runt, men exakt hur gör jag, får inte till det på google...

Dansken-
8 mars 2009 · 950 Inlägg

LeLuke skrev:
På denna sidan streamar dom olika motorsport evenemang, vet dock inte om F1 kommer finnas med, du kan ju kolla sen när det börjar närma sig:)

http://www.myp2p.eu/competition.php?com … otorsports

Jag skulle bli mycket förvånat om inte det går att hitta F1 där.

sirmiro Double-Unicorn Rider
9 mars 2009 · 2 486 Inlägg

Dansken- skrev:

LeLuke skrev:
På denna sidan streamar dom olika motorsport evenemang, vet dock inte om F1 kommer finnas med, du kan ju kolla sen när det börjar närma sig:)

http://www.myp2p.eu/competition.php?com … otorsports

Jag skulle bli mycket förvånat om inte det går att hitta F1 där.

De har inte sänt det hittills enligt deras egen historik. Nascar, motogp, lemans och sen lite "mindre" serier, men inget f1.

sirmiro Double-Unicorn Rider
15 mars 2009 · 2 486 Inlägg

Ingen som har en riktig lösning på detta? För det närmar sig med stormsteg...

tonras
15 mars 2009 · 1 Inlägg

Halloj! (Mitt första inlägg på detta forum)

Jag är sjukt intresserad av F1 och har inte heller någon bra lösning på hur jag ska se loppen än. Det oroar mig lite smile
Jag bor i hus och har inte speciellt stor lust att köpa ett viasat abb för minst 239kr i månaden i 24 månader bara för att se på 20 formel1 lopp! Då kan man inte ens välja vilken box man vill använda utan måste köra med deras skit-utrustning.

på cdon.com ska man tydligen kunna köpa loppet live streamat. runt 49kr(?) per race ska det kosta. Kvaliten borde ju vara bra eftersom tjänsten kostar pengar.

alternativt köpa en parabol och ratta in tyska RTL där loppen tydligen sänds okrypterat.

Finns det fler alternativ om man vill slippa skit-viasat?

/t

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang