När blir ny bil beg?

Trollbacken
8 mars 2009 · 25 Inlägg

Ja det kan man undra. Är det någon som har en uppfattning om när en ny bil blir demo.
Kan det vara efter 1 mil eller 5 eller 10?
Vad tycker ni?
Har själv precis köpt en ny bil som gått mellan 5-10 mil. Eller har jag köpt en demobil?

BMW M3 (2010)
påsen If your not out of control, your not in control
8 mars 2009 · 686 Inlägg

Enligt mig så blir en ny bil begagnad såfort den har gått på allmän väg, så igentiligen direkt efter att den lastats av/på från lastbil osv tongue

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
patrikke
8 mars 2009 · 1 749 Inlägg

Är det inte så att de testar bilarna lite innan de säljer dem så det kan vara svårt att köpa en bil med 0 mil på mätaren?
Jag kan ju ha fel  detta påstående, det har hänt förr.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
TTMotorsport
8 mars 2009 · 196 Inlägg

Nja , kan ha använts som demo bil , men annars står fanskaperna och väntar på köpare:)

M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
8 mars 2009 · 423 Inlägg

Jag kallar en bil för begagnad såfort den har varit ägd av en privatperson.

Bossni
8 mars 2009 · 274 Inlägg

Trollbacken skrev:
Ja det kan man undra. Är det någon som har en uppfattning om när en ny bil blir demo.
Kan det vara efter 1 mil eller 5 eller 10?
Vad tycker ni?
Har själv precis köpt en ny bil som gått mellan 5-10 mil. Eller har jag köpt en demobil?

Det där måste ha varit en demobil eller liknande. Vad är det för bil om man får fråga?

När jag köpte min så hadde den gått 6,5 km

D_MAN ?
8 mars 2009 · 1 038 Inlägg

Trollbacken skrev:
Ja det kan man undra. Är det någon som har en uppfattning om när en ny bil blir demo.
Kan det vara efter 1 mil eller 5 eller 10?
Vad tycker ni?
Har själv precis köpt en ny bil som gått mellan 5-10 mil. Eller har jag köpt en demobil?

Skulle säga en ny bil, helt omöjligt att få en bil som inte rullat en meter, då den körs av/på båten, av/på biltrailar, parkering på uppsamlingsplatser, på mitt gamla jobb hände det att vi fick åka och hämta bilar i hamnen då det var bråttomt med dem.

Demobil när ju en som dem antagligen åker runt med  reklam eller så en bil som är tillgänlig för provkörningar å då brukar det i regel rulla lite längre

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
jes
8 mars 2009 · 582 Inlägg

patrikke skrev:
Är det inte så att de testar bilarna lite innan de säljer dem så det kan vara svårt att köpa en bil med 0 mil på mätaren?
Jag kan ju ha fel  detta påstående, det har hänt förr.

precis alla bilar har nått på mätaren!!du har köpt en ny bil.

hej
MrSkyline89 driver with style
8 mars 2009 · 800 Inlägg

den blire så fort du skrivit på pappren för då e du första ägaren å så har den redan tappat runt 10 000:- i värde tongue hehe

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
Trollbacken
8 mars 2009 · 25 Inlägg

Det är en pick up som kommer från USA, så att den måste ha gått en del förstår jag. Den skall ju transporteras in ut ur containrar och i hamnar odyl. Sen skall den till provningen oxå vilket väl gör någon mil.

BMW M3 (2010)
Rquired Allmänt envis
8 mars 2009 · 12 512 Inlägg

En bil blir begagnad när du skrivs som ägare enligt mig, nya bilar körs en hel del i hamnen. Det är väldigt vanligt med skador i lacken efter transport (20% av bilarna läste jag nånstans!) så de hamnar på lackrekonditionering etc etc

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
FireTraXX DFFL
8 mars 2009 · 9 020 Inlägg

Ny bil är den som du får utan att någon utanför bilfirman har kört den.
Demobil är de som testats av potentiella köpare.
Begagnad bil är de som ägts av andra än bilfirman.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
thoerNe
8 mars 2009 · 164 Inlägg

Tycker att det är när första ägaren gör sig av med den..

TTMotorsport
8 mars 2009 · 196 Inlägg

Igentligen så försvinner ju några 10 000 kr direkt när påskriften är gjord.

Och potentiella köpare ? nja 99% av alla evo bilar som provkörs är nog fan inte ens nära handpeningen.
Hade tur o få evo8an som övningskörningsbil innan den gått förlänge som demo , annars skulle den säkert varit tvärslut smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang