Tips på tyst bil <50 000 Kr

Opelmadness German cars, quality and beyond
9 mars 2009 · 8 197 Inlägg

Rallykrille skrev:
Toyota avensis är jävligt tyst tycker jag har åkt både volva saab skoda audi bmw passat och ingen bil har varit lika tyst som avensis

Den Avensis från 01 som jag åkte var inte alls tyst om man jämför mot min vectra... hmm Ändå skryter dom ju om att det är klassens tystaste bil.. Eller skröt...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Rquired Allmänt envis
9 mars 2009 · 12 512 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Rallykrille skrev:
Toyota avensis är jävligt tyst tycker jag har åkt både volva saab skoda audi bmw passat och ingen bil har varit lika tyst som avensis

Den Avensis från 01 som jag åkte var inte alls tyst om man jämför mot min vectra... hmm Ändå skryter dom ju om att det är klassens tystaste bil.. Eller skröt...

Håller med, Avensis är en riktig bullerburk. Toyota fick ju till och med häva ett par köp för att den bullrade så mycket trots reklamens "klassens tystaste bil"

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
NxV ElectroRaggare
9 mars 2009 · 883 Inlägg

Kan nog inte bli ett bättre råd än såhär: Satsa på en gammal tysk lyxbil om du vill ha det tyst. Svenska / franska / japanska bilar har inte en sucks chans i prisklassen ~50.000 kr.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
M103
9 mars 2009 · 1 570 Inlägg

Mercedes W124 E-klass 94-96

alain www.bimmerpower.org
9 mars 2009 · 3 995 Inlägg

En fin BMW 740 E38, underbar bil, bra prestanda, bra pris, mycket bra konfort, inte lika tyst som V12a men ändå tyst.
Rekomenderar dig att testa en sådan, det är bara du som kan därefter avgöra. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
tsdi Egenföretagare
9 mars 2009 · 2 496 Inlägg

Rallykrille skrev:
Toyota avensis är jävligt tyst tycker jag har åkt både volva saab skoda audi bmw passat och ingen bil har varit lika tyst som avensis

haha dagens skämt !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
AutoCare Avstängd
9 mars 2009 · 135 Inlägg

alain skrev:
En fin BMW 740 E38, underbar bil, bra prestanda, bra pris, mycket bra konfort, inte lika tyst som V12a men ändå tyst.
Rekomenderar dig att testa en sådan, det är bara du som kan därefter avgöra. wink

Vill man ha en fis tyst bil så ska man köra 750 eller S600 . Man hör inte ens om bilen är igång när man står och tittar i motorn med motorum öppen på S600 vet jag i alla fall är så, man känner med handen så är den helt still, min morbror la en-krona på sin V12 MB motor när den va i gång utan att mynten föll. Det var mäktigt som fan. Jag fick inte ens en bredkantad 10krona stå still på min V8 motor HEHE, han fick en tunn enkrona stå helt still på merca tolvan lol

steifan DR!FTT3KN!K3R
9 mars 2009 · 10 427 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Rallykrille skrev:
Toyota avensis är jävligt tyst tycker jag har åkt både volva saab skoda audi bmw passat och ingen bil har varit lika tyst som avensis

Den Avensis från 01 som jag åkte var inte alls tyst om man jämför mot min vectra... hmm Ändå skryter dom ju om att det är klassens tystaste bil.. Eller skröt...

Var inte klasskens tyskaste bil dom menade då? wink [Jämför bakdelen med BMW E39 & E46 tongue]

Takashi Got VTEC?
9 mars 2009 · 1 593 Inlägg

De flesta motorsvaga bilar (runt 100hk eller något) är ju hyffsat tysta, tänker man efter är ju många original bilar tysta såvida inget är utbytt så det borde ju inte vara så svårt och hitta.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
viccoA
9 mars 2009 · 3 110 Inlägg

Ford Scorpio gen II är väldigt tysta, men inte direkt snygga och har hopplöst dåligt kvalité. Jämför jag med tex. S80 T6 eller min Jaguar S-type V8 är Scorpion larvigt mycket tystare.

klimpan
9 mars 2009 · 2 600 Inlägg

saab 9-5  hittar du en fin för 50k  tysta och bekväma dra inte allt för mycket du kan ju välja en 2,0t duger utmärkt smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
DusanMandick Random Hero
9 mars 2009 · 4 047 Inlägg

saab 9-3 aero sedan, knäpptyst innuti, de enda man hör e blinkersen som "klappar"

annars e audi a6 en riktig långdistans bil, spec 2.5tdi

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
M103
9 mars 2009 · 1 570 Inlägg

Tänk tyskt och rak sexcylindrig motor.

Fel_xi
9 mars 2009 · 211 Inlägg

vincere skrev:

JDMy00 skrev:
Hörselkåpor? smile

Hörselkåpor i all ära. Men nu är det inte skytte jag ska syssla med wink

Tack för tipsen. Ska kolla lite närmare på dem.

Av någon anledning har jag fastnat lite för BMW och Saab. Tycker de är snyggast.
Så kom gärna med tips där. Och gärna om det är någon årsmodell man bör undvika.

Hur står sig en Saab 9-3 mot en 9-5 i ljud och komfort?

En Saab 9-3 är inte lika tyst om en 9-5:a. Antar att du med din budget tittar på en
OG9-3 ? Jag skulle hur som helt inte rekommendera en NG900 el OG9-3 i ditt fall.
Bmw:er är förhållandevis tysta, i och för sig har jag bara kört de Bmw:er som
har dubbel glas så kan inte svara på hur de övriga låter inuti.

Skulle nog rekomendera en 9-5 med tanke på att du kan få en väldigt välutrustad
för små pengar idag.

vincere
9 mars 2009 · 48 Inlägg

Tack så hemskt mycket för alla tips, erfarenheter och idéer!

Jag har lyckats sortera ut de som är mest intressanta och det står nog mellan:

Saab 9-5
BMW -7-serie
BMW -5-serie.

Hur är dessa att äga?
Är det hutlös försäkring på en 7-serie med tanke på att det är mer likt ett lyxåk?

alain www.bimmerpower.org
9 mars 2009 · 3 995 Inlägg

AutoCare skrev:

alain skrev:
En fin BMW 740 E38, underbar bil, bra prestanda, bra pris, mycket bra konfort, inte lika tyst som V12a men ändå tyst.
Rekomenderar dig att testa en sådan, det är bara du som kan därefter avgöra. wink

Vill man ha en fis tyst bil så ska man köra 750 eller S600 . Man hör inte ens om bilen är igång när man står och tittar i motorn med motorum öppen på S600 vet jag i alla fall är så, man känner med handen så är den helt still, min morbror la en-krona på sin V12 MB motor när den va i gång utan att mynten föll. Det var mäktigt som fan. Jag fick inte ens en bredkantad 10krona stå still på min V8 motor HEHE, han fick en tunn enkrona stå helt still på merca tolvan lol

Ja! det stämmer, på min V12, i börja undrar det jag ofta vid rötljus om motor hade stannat eller inte.
Flera gånger vissade jag kompisar hur det var med en hel cig på motoren, den vibrerade inte alls, helt underbart med V12a. cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Rquired Allmänt envis
9 mars 2009 · 12 512 Inlägg

vincere skrev:
Tack så hemskt mycket för alla tips, erfarenheter och idéer!

Jag har lyckats sortera ut de som är mest intressanta och det står nog mellan:

Saab 9-5
BMW -7-serie
BMW -5-serie.

Hur är dessa att äga?
Är det hutlös försäkring på en 7-serie med tanke på att det är mer likt ett lyxåk?

Kolla "räkna ut pris" på ditt försökringsbolags hemsida. Ingen hutlös skillnad för mig i alla fall om man jämför med en 5a eller en 850 osv.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Sebbe_
14 mars 2009 · 109 Inlägg

Ekis! skrev:

AutoCare skrev:
Nu får det vara nog med volvo och saabar. Vill se mer lyx bilar på vägarna ! Åk som en filmstjärna lyx limo bil istället för svensson budget standart bilar, man lever bara en gång. Tröttsamt med volvo och saab för grannen har en. Hela villa området har en. Va unik bli den enda med riktig bil där du bor. Köp tyskt fet åk. Behövs ingen dämpmatta sen smile bara flaska champagne för dom som sitter bak smile

haha ja du vad ska man säga svårt att finna några vettiga ord... wink finns de många fräsha problem fria feta tyskar för under 50 lax...?

Snacka om att underskatta bmw tongue Inte ferrari enzo vi pratar om, självklart får du en fin fet bmw för under 50 tusen lr runt 50 tusen.. en 97as bmw 728i är förövrigt inte dyrare än en 07as saab, bmwn går på drygt 50 tusen i snitt, saaben runt 120 tusen tongue

doch Avstängd
14 mars 2009 · 268 Inlägg

Mitsubishi Colt med japs-dämpare.. wink haha.. Nej, skämt åt sidan... Vad sägs om en Nissan Primera -98 -> -00... Dom ligger i den prisklassen. Otroligt sköna att åka i om du väljer motoralternativ 2.0i... wink

Min systers första bil var en sån då hon fick sin första bil runt -99.. Då var dom riktigt sköna/bekväma..
Men de borde inte vara nått fel på dom än idag??

http://designercars.nl/biler/Nissan-Primera-10188.jpg

Edit: Blir den för hög-ljud (iumed att ja inte vet va du har för "volym" krav) så kan du skaffa ett par öron proppar... Men den bilen är ju i princip jätteskön.. smile

http://www.blocket.se/vi/20520733.htm?ca=20_s

Senast redigerat av doch (14 mars 2009)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
mulleina
14 mars 2009 · 715 Inlägg

köp hörsleskydd, jula sålde denna vecka med radio inbyggd så slipper du slita på radion bilen och dem kosta bara 79kr långt under 50000

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang