5983
Sök

Skulle vilja ha lite tips och åsikter ang. val av framsystem i 740

Jajjemen!
1 512 Inlägg
26 mars 2006
Trådstartare
Tjenare

Jag har en 740 som ja tänkte uppgradera mig till ett par 6,5 tums i framdörrarna istället för 5,25 som jag har nu. Har kollat lite på "Ground Zero Radioactive GZRC-16" lite info om det, 2-vägskit 16,5cm. 120/180Watt. 91dB.

Tänkte driva dom med ett "Ground Zero Radioactive GZRA-2100X" lite info om det, Effekt 2x65 RMS@4ohm. 2x100W@2ohm. LPF 30-250Hz, HPF 5-500Hz.

2-vägs kitet kostar 1390:-
steget kostar 1490:-

Dom finns på www.carsound.se om ni vill se vad de är för grejer.

Nån som har några erfarenheter om dom här grejerna eller har nåt annat tips?

Det får MAX kosta 3000:- sammanlagt

Tack på förhand!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

50 Inlägg
26 mars 2006
Jag ska göra samma sak i min volvo. Jag har kollat på DLS MS6A och PS6A (1500-2300kr) Och kommer driva det med mitt Alpine MRV-F450. Hur tänker du bygga i framdörrarna? vilken baffel? hur tänker du dämpa? Någon erfarenhet av GZ har jag inte men tror att DLS är värre.

Mvh David

Jajjemen!
1 512 Inlägg
26 mars 2006
Trådstartare
ok, kollade på dom men ja vet inte.. fastnade lite för dom ground zero, varför vet ja inte. Jag har inte löst de problemet än, ska kika lite närmare på det nån dag. Men det lutar åt en glasfiberlåda av nåt slag.. Hur har du tänkt å göra?

50 Inlägg
26 mars 2006
jag tänkte dämpa dörrarna med peakoff och bygga en baffel i 13mm spån över hela org hålet. Jag har även funderat på att bygga en låda i dörren på typ 2-4 L men har inte tagit av dörrsidan och mätt o så än så är inte helt säker ännu. Jag har hört på dls systemen dock i butik och gillade ljudet ur både MS6A och PS6A men skulle vara kul att höra ett GZ system.

Mvh David

Jajjemen!
1 512 Inlägg
27 mars 2006
Trådstartare
ok, näe de har inte ja heller gjort än.. kanske klarnar lite mer när ja ser hur de ser ut.

Ingen som har några erfarenheter om Ground Zero högtalarna?

Sök