Opel calibra turbo motor

REliasson
13 mars 2009 · 6 Inlägg

hej! jag undrar om det är någon som har och säljer en komplett calibra turbo motor ? är på jakt efter en sådan sitter för tillfället med den lilla 8 valvaren  mvh robin

MattiasH
13 mars 2009 · 1 291 Inlägg

Dom brukar inte vara till salu så ofta, alla vill ha vilket också gör att det är lite ockerpris på dom.
Rökna med runt 15lök för bara motorn och runt 5k till för den 6vxl lådan.
DÄRFÖR rekomnderar jag att sälja iväg din 8v och leta reda på en calibra turbo då får du även 4wd
Och inget bla bla bla om att 4wd är dålig och bara skit, okej den är inte bra men för moderat effekt funkar den och vid seriös trimmning finns det bot på problemet för ca 9k men då håller det för 600+ och banzaistarter wink

REliasson
15 mars 2009 · 6 Inlägg

jasså så pass. hittade en för 4k om det nu va den rediga calibra turbo motorn den hette c20ne eller nått sont . jo tänker kolla om man kan sälja min först men efrter som lågkonjukturen så får man knappt nått för bilarna nu o de känns skit o få sälja den för billigt lixom .   men visst det är ju ett plus och sälja och köpa turbon med 4x4  utan tvekan. allt beror ju på hur mkt jag får för min plus att alla calibra turbo är körda av ungdommar som kör skiten ur dom det är ett litet problem .  ja men tack för svaret big_smile

Android
15 mars 2009 · 892 Inlägg

Vänta nu här, C20NE är väl inte turbo motor? Ombyggd isf och då kommer den inte att gå igenom besiktningen. C20LET är det du letar efter, har jag för mig.
Och det stämmer nog det som MattiasH säger, det är inte helt lätt att leta rätt på en sådan motor, men lycka till om du försöker! smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
FLindgren
15 mars 2009 · 5 089 Inlägg

funkar inte blocket.se?tongue

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
MattiasH
15 mars 2009 · 1 291 Inlägg

REliasson skrev:
jasså så pass. hittade en för 4k om det nu va den rediga calibra turbo motorn den hette c20ne eller nått sont . jo tänker kolla om man kan sälja min först men efrter som lågkonjukturen så får man knappt nått för bilarna nu o de känns skit o få sälja den för billigt lixom .   men visst det är ju ett plus och sälja och köpa turbon med 4x4  utan tvekan. allt beror ju på hur mkt jag får för min plus att alla calibra turbo är körda av ungdommar som kör skiten ur dom det är ett litet problem .  ja men tack för svaret big_smile

Är det en c20ne för 4k så är det drömpris, dom brukar ligga på 500-1000kr
c20ne är 2l 8v
c20xe är 2l 16v
c20let är 2v 16v turbo

Som sagt c20let som turbomotorn heter är lite svår att få tag på och kostar som sagt därefter.
Dock kan du ju alltid köpa en c20xe för 4-5k och turbokonvertera för 10k wink

Android
16 mars 2009 · 892 Inlägg

MattiasH skrev:

REliasson skrev:
jasså så pass. hittade en för 4k om det nu va den rediga calibra turbo motorn den hette c20ne eller nått sont . jo tänker kolla om man kan sälja min först men efrter som lågkonjukturen så får man knappt nått för bilarna nu o de känns skit o få sälja den för billigt lixom .   men visst det är ju ett plus och sälja och köpa turbon med 4x4  utan tvekan. allt beror ju på hur mkt jag får för min plus att alla calibra turbo är körda av ungdommar som kör skiten ur dom det är ett litet problem .  ja men tack för svaret big_smile

Är det en c20ne för 4k så är det drömpris, dom brukar ligga på 500-1000kr
c20ne är 2l 8v
c20xe är 2l 16v
c20let är 2v 16v turbo

Som sagt c20let som turbomotorn heter är lite svår att få tag på och kostar som sagt därefter.
Dock kan du ju alltid köpa en c20xe för 4-5k och turbokonvertera för 10k wink

Men då lär han ju aldrig få den igenom besiktningen. wink
Men apropå priset på C20NE för 1.000:-? Seriöst? Det är ju sjukt billigt! smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
MattiasH
16 mars 2009 · 1 291 Inlägg

Android skrev:

MattiasH skrev:

REliasson skrev:
jasså så pass. hittade en för 4k om det nu va den rediga calibra turbo motorn den hette c20ne eller nått sont . jo tänker kolla om man kan sälja min först men efrter som lågkonjukturen så får man knappt nått för bilarna nu o de känns skit o få sälja den för billigt lixom .   men visst det är ju ett plus och sälja och köpa turbon med 4x4  utan tvekan. allt beror ju på hur mkt jag får för min plus att alla calibra turbo är körda av ungdommar som kör skiten ur dom det är ett litet problem .  ja men tack för svaret big_smile

Är det en c20ne för 4k så är det drömpris, dom brukar ligga på 500-1000kr
c20ne är 2l 8v
c20xe är 2l 16v
c20let är 2v 16v turbo

Som sagt c20let som turbomotorn heter är lite svår att få tag på och kostar som sagt därefter.
Dock kan du ju alltid köpa en c20xe för 4-5k och turbokonvertera för 10k wink

Men då lär han ju aldrig få den igenom besiktningen. wink
Men apropå priset på C20NE för 1.000:-? Seriöst? Det är ju sjukt billigt! smile

Kan ju gå om han tar en priginalturbo från en LET och sedan regbesiktar bilen med en c20let.
c20ne finns i MÄNGDER och det gör att priset blir därefter kanske lite mer om det är en lågmilare men dom motorerna är outslitliga.
c20ne 500-1500
c20xe 4000-7000
c20let 10000 och uppåt, dom billigaste brukar dessutom vara utan turbo

Android
16 mars 2009 · 892 Inlägg

MattiasH skrev:

bla

Kan ju gå om han tar en priginalturbo från en LET och sedan regbesiktar bilen med en c20let.
c20ne finns i MÄNGDER och det gör att priset blir därefter kanske lite mer om det är en lågmilare men dom motorerna är outslitliga.
c20ne 500-1500
c20xe 4000-7000
c20let 10000 och uppåt, dom billigaste brukar dessutom vara utan turbo

Ursäkta min okunnighet, men hur kan han ta en annan motormodell och sätta på en turbo på den, och sen regga den med en helt annan motormodell? Jag förstår ingenting... hmm
Jag vill sätta turbo på min X20XEV, men det lär ju aldrig gå...eller?

Och ursäkta för OT, ska ge mig snart... wink

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
MattiasH
16 mars 2009 · 1 291 Inlägg

Android skrev:

MattiasH skrev:

bla

Kan ju gå om han tar en priginalturbo från en LET och sedan regbesiktar bilen med en c20let.
c20ne finns i MÄNGDER och det gör att priset blir därefter kanske lite mer om det är en lågmilare men dom motorerna är outslitliga.
c20ne 500-1500
c20xe 4000-7000
c20let 10000 och uppåt, dom billigaste brukar dessutom vara utan turbo

Ursäkta min okunnighet, men hur kan han ta en annan motormodell och sätta på en turbo på den, och sen regga den med en helt annan motormodell? Jag förstår ingenting... hmm
Jag vill sätta turbo på min X20XEV, men det lär ju aldrig gå...eller?

Och ursäkta för OT, ska ge mig snart... wink

Eftersom det enda som skiljer c20xe från c20let är kolvarna samt att det sitter snällare kammar i LET´n och såklart turbon då.
Så man kan sätta dit en turbo och kabelhärva från en LET så har man byggt en kopia wink

Senast redigerat av MattiasH (16 mars 2009)

Sharky
16 mars 2009 · 10 287 Inlägg

Annonsera här:

http://www.garaget.org/annonser/

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang