3294
Sök

Inport bilar

14 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Någon som vet om det fins nogon bilfirma som tar in och har på lager bilar från tyskland ??

bäst
319 Inlägg
14 mars 2009
gör inte auotlounch i kba de?

14 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
vet inte får kika smile aldrig hört om de företaget hmm

bäst
319 Inlägg
14 mars 2009
dom ligger bort mot netbil har jag för mig. varför tar du inte in själv fresten.

Norrlänning
1 453 Inlägg
15 mars 2009
kalle_fiat skrev:
dom ligger bort mot netbil har jag för mig. varför tar du inte in själv fresten.

Med ett Europris på 12 kr är det ingen bra affär att importera idag...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

bäst
319 Inlägg
15 mars 2009
Ellertz skrev:
kalle_fiat skrev:

Med ett Europris på 12 kr är det ingen bra affär att importera idag...

Men han vill  ju anlita en firma att ta in bilen. jag frågade ju bara varför han inte gjorde det själv. jag ska antagligen åka ner nu någon vecka och ta in en bil själv. det e kris i tyskland oxå så dom vill sälja.

144 Inlägg
15 mars 2009
Det låter som om att gå över ån efter vatten i dagsläget. Import från tyskland lönar sig inte fn då Euron står i nästan 12 kr, till själva inköpspriset får du sedan lägga dina resekostnader, flyg, mat, hotell samt kostnader för att få upp bilen, tillfällig registreringsskylt, obs röd, bränsle, bro/färjeavgifter samt registreringsbesiktningskostnad. Allt detta landar på mellan 10-15.000:-. Tyskland har inte mer kris än Sverige och det är mycket lättare att avstå från dåliga bilköp i Sverige, inte lika lätt när då åkt till franfurt eller Dusseldorf och står i en bilhall och kollar in det tilltänkta objektet. Rekommendationen i dagsläget är att köpa på blocket och pruta friskt, där gör du förmodligen ditt bästa bilköp idag. Tjusningen med tysklandsresan är annars att på autobahn köra med den nya pärlan i hastigheter över 200 km/h, men glöm inte att tyska polisen är tuff. Fortkörningsböter betalas på plats, har själv drabbats av böter på många 100 Euro efter våghalsig körning....Frifartssträckorna är inte så många och långa numera!

Robban

Robert

145 Inlägg
15 mars 2009
Jag håller med. Den svenska begagnadmarknaden är så mättad just nu att det verkligen är köparens marknad.

Har precis fått sålt min Saab 9-5. Visserligen från 1999 men i väldigt fint skick, fullservad etc, 14000 mil, stora motorn, aerofälgar med bra däck....35 000...... 35 000!!?? Det är ju nada?
Visserligen är Saab lite specielt just nu med tanke på att man inte vet vad som händer med märket men iaf. Köpte den för 3 år sedan för 115 000....

Nåja, bilaffärer är aldrig ekonomiska eller vad är det man säger?

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."

566 Inlägg
15 mars 2009
JonB skrev:
Jag håller med. Den svenska begagnadmarknaden är så mättad just nu att det verkligen är köparens marknad.

Har precis fått sålt min Saab 9-5. Visserligen från 1999 men i väldigt fint skick, fullservad etc, 14000 mil, stora motorn, aerofälgar med bra däck....35 000...... 35 000!!?? Det är ju nada?
Visserligen är Saab lite specielt just nu med tanke på att man inte vet vad som händer med märket men iaf. Köpte den för 3 år sedan för 115 000....

Nåja, bilaffärer är aldrig ekonomiska eller vad är det man säger?

Fy fan sånt suger när man förlorar så mycket pengar på en bil..

1 231 Inlägg
15 mars 2009
palla sälja en bil för så billigt , lönar sig inte ....likabra behålla skitet då ....

Sök