7002
Sök

Wastegate fuktion+Soppa slang?

Pan
15 mars 2009
Trådstartare
Tjenare skruvade upp laddet lite igår på min 940 ltt. Men slangen jag köpte till wastegaten var för liten så jag köpte en soppslang på preem pallar den med värmen eller bör jag byta till en slang med sånt där tyg runt? Fråga nr 2 om staget på wastegaten hoppar av från turbon kommer den ladda fullt eller inget? Har inte en aning om hur det blir tvistade lite med det där med en kompis igår smile För det är så att saxpinnen har gått av så sitter ingen där just nu.

mvh

1 867 Inlägg
15 mars 2009
Om stången släpper från luckan så kommer den slås upp och laddtrycket sjunker dramatiskt.
Släpper slangen kommer det dock bli en jävla massa ladd.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
15 mars 2009
slangen ska nog palla värmen.. du märker om de luktar bränt.. (erfarenhet) fråga2: har inte heller ngn saxpinne men den sitter ju iaf. lol

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Pan
15 mars 2009
Trådstartare
Jo om slang släpper blir det ju maxladd på den lilla snurran hehe. Ska åka ner till mekonomen om 15min och kolla om dom har annan slang smile Då behöver jag ju inte nojja över att det inte sitter någon saxpinne iaf big_smile

5 710 Inlägg
16 mars 2009
Pan skrev:
Då behöver jag ju inte nojja över att det inte sitter någon saxpinne iaf big_smile

Nä.....men att sätta dit en ny finns inte på kartan?
Det är ju "sådär" kul att tappa allt laddtryck mitt i en tajt omkörning......

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Pan
16 mars 2009
Trådstartare
jo klart att jag ska sätta dit en men den gammla sitter ju fast som satan i hålet! Och vill gärna åka bilen till jobbet! Gillar inte heller att åka med det sådär när det inte är 100 men åker till 99% i stan så det är lungt. Men förstår din tanke smile

mvh

Sök