7593
Sök

Galant -94a med insprut behöver lite info om hur jag skall gå till väga vid chipning osv.

682 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
tja vet inte om det redan finns någon liknande tråd men jag skriver denna nu i af. har en galant 94a med inspruts motor vet inte om de e 1.6 eller 1.8 liter i af 110hk typ. o rätt bensin snål.
      hade tänkt mig lite lätt trimning. så som chip, sportluftfilter. och om ni som ev. svarar på tråden kan komma med förslag om andra saker jag kan göra förutom det. sportluftfilter: hur skall man gå till väga? e det bara o byta ut det gamla systemet o bara sätta på det eller måste man anpassa blandningen av bensinen o syre?. chipningen, hur funkar det? :S o sist hade jag tänkt o byta ljuddämparen till sportljuddämpare, måste jag tänka på någon speciellt, eller e det bara o byta ut det o sätta på?

Tackar för svar på Förhand.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
15 mars 2009
1. Du tar bort luftfilterboxen och sätter det nya filtret där istället.
2. Chippningen låter du en firma göra då du verkar veta ytterst lite om motorer.
3. Avgassystemet byter du mot ett sportsystem som är modellanpassat till din bil.

Du kommer att slänga pengarna i sjön för du kommer att få en knappt kännbar effektökning eftersom du har en liten sugmotor.
Byt bil om du tycker din är slö.

682 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
okej, tackar. jo lite slö. men det funkar som första bil. men avgasystemet, måste man köpa sportsystem om man bara vill byta ljuddämparen? skulle den ta skada om jag tog bort orginal dämparen o satte på sport?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
16 mars 2009
Nej inget tar skada, du får bara ett lite annat ljud. Vill du ha ett lite mulligare ljud så byter du hela avgassystemet från katalysatorn och bakåt. t.ex 2.5" rör med sportdämpare.

682 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
okej katalysatorn säger du, vad skall jag ersätta den med då? bara raka rör som anpassas till ljudämparens längd?
      föresten sportluftfilter gör det lite mer muller som på moppe eller e de knappt märkbart på bil?

624 Inlägg
16 mars 2009
enklast är att bara byta sista ljuddämparen mot en simons sport dito.av och på hur lätt som helst

who´s the man?

682 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
okej smile tackar

Sök