7132
Sök

Lite frågor angående 940 TDI-93

1 028 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Hejsan har funderingar att åka å kolla på en 940 TDI -93a 37000mil.
Men vill vara säker på vad man ska kolla på när den gått dom milen fast de kanske inte e någon större fara?
Vad ska man vara någa att kolla med än att olje locket inte ska hoppa pga underkomprision..
Hur vet man att turbon e fräcsh på en diesel?
Vill veta massa saker som kan vara bra å fråga å kolla på en bit å åka för att titta på bilen därför jag vill veta om de e farligt att köpa en sån bil med 37000mil på nacken

Mvh Jimmy

Har inget å skriva ännu

Egen företagare
864 Inlägg
16 mars 2009
hoppar oljelocket av då är motorn färdig kan jag lova dig, bra om det inte vibrerar, dock inte så farligt om det skakar lite.
Turbon på en diesel brukar det inte vara så farligt med, på en diesel blir turbon inte så varm som en bensinare. kollar så oljetryckslampan slocknar fort. kollar så inte IC inte är blåste eller nått sånt.
Angående milen är det nog ingen fara, har en som hade gått 43 då jag köpte den, 1år senare 50. så de går bara man sköter dom väl.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

1 028 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
oki men 93a e de d24orna med dom hållbarare topparna? dom gamla håller ju inte så bra?

Vad ska man ge?

Obes oskatt inte lb reg helskinn svart elstolar taklucka el hissar elspeglar osv 9 som slutsiffra så gick nyligen ut

Inget annat bra å kolla efter som sagt jag e ingen diesel expert men vill ha en vrålande TDI

Har inget å skriva ännu

1 028 Inlägg

Sök