Problem med MP3 skiva i bilen.

Jolle87
17 mars 2009 · 1 585 Inlägg

Då bränner du i fel format om du bara får in ca 25låtar på en.mp3 skiva på en.mp3 skiva så får man in ca 100-150st låtar beroende på vad det är för låtar osv. Du måste bränna i mp3 format för att det ska gå. Jag bränner alltid i Ahed Nero när jag bränner och det har fungerar klockrent för mig och i alla andra bilar jag använt också. Finns ju ingen mening med att ha en mp3 spelare om man ändå bränner i vanligt Audi-cd format. Meningen med.mp3 är ju att du ska kunna få in fler låtar på skivan. Det har inget med skivan att göra utan det har med vilken spelare du ska spela upp låtarna på sen. Har du en vanlig gammal cd spelare så tar de oftast inte.mp3 format men har du en som klarar.mp3/wma så kan du bränna i data format i tex. Nero. Testa som sagt att bränna i lägre hastighet eller så kan det vara som så att det är fel format på en del av låtarna du har. Eller att spelaren kanske inte klarar av att läsa in så pass många låtar? Har ingen aning faktiskt. Men det är bara att testa sig fram, jag hade börjat med att bränna i ett annat program iallafall.

Kan tilläga att när du bränner som vanlig Ljud-Cd så går den på antal minuter alltså 70min max på en 700mb skiva. Medans om du bränner i .mp3 format så bränner den i MB alltså 700mb. En vanlig .mp3 låt tar ungefär 5-9mb så det är bara att räkna själv.

Senast redigerat av Jolle87 (17 mars 2009)

beggan
17 mars 2009 · 45 Inlägg

Har för mig att jag tog den högsta hastigheten, så problemet kan ligga där. Och eftersom det är en ny stereo som det klart och tydligt står MP3/WMA på fronten. Så ska det ju funka. Ska göra ett försök imorgon smile

Stereon är en Kenwood KDC-W4531

Senast redigerat av beggan (17 mars 2009)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
17 mars 2009 · 8 744 Inlägg

För att reda ut det hela lite då. En mp3 fil ligger på ca 3-10Mb beroende på kvalitet och låtlängd, en vanlig musikfil ligger däremot på 20-80Mb (ungefär). Därmed så kan man få in över 100st mp3 filer på en vanlig 700Mb skiva utan problem, medan en skiva med vanliga ljudfiler (lika som en köpeskiva) bara rymmer ca 25 låtar, även fast den fortfarande är på 700Mb.

Om man bränner en skiva som audio-cd så kommer filerna att "konverteras" till vanliga ljudfiler, mp3ns kvalitet kvarstår men filerna går att spela upp i vanliga cd-spelare. Om du vill få in mp3 filerna direkt på en skiva så bränner du antingen som en data-skiva eller om ditt program har den möjligheten, mp3-cd.

Om du har en DVD spelare som stödjer giga-mp3 så innebär det att du kan bränna mp3 filer på en DVD skiva, då får du plats med betydligt fler filer, men det är inte alla spelare som stödjer det.


MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
beggan
17 mars 2009 · 45 Inlägg

Nu har jag testat bränna MP3 skiva igenom WMP (Windows Media Player) så funkar inte en ända låt. Och när jag brände igenom Utforskaren så funkade ju dem 38 första låtarna. Jag tycker det verkar jätte skumt. Kan det ha hänt något med Huvudenheten? Nu installerar jag Nero och ska testa igenom det, får se om det blir bättre resultat. Ideer och tips är jätte välkomna!

ChriZtoffer GAS democar 2018!
17 mars 2009 · 8 744 Inlägg

Kö Nero och bränn som en data-skiva så för det fungera. smile Kan hända att du får lov att köra låg hastighet eller med annan skiva för att din stereo ska ta skivan dock.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
kolvas
17 mars 2009 · 4 001 Inlägg

har inte läst hela tråden men vad använder du för skivor? en del läsare är gnälliga på kvalitén på skivorna.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Hamilton
17 mars 2009 · 8 872 Inlägg

Kan även vara så simpelt som att CD-läsaren inte kan läsa hela skivan. Vet att det finns CD-läsare som inte klarar av 80min skivor.

Fotograf på tierpidag.se
beggan
17 mars 2009 · 45 Inlägg

Nu funkar det. Brände i Nero, Jukebox MP3 skiva. Då funkade det direkt. Skivan jag använder är Fujifilm CD-R 700 MB.

Da_Bear Lökare
17 mars 2009 · 128 Inlägg

Nero FTW! Det är det enda vettiga brännarprogrammet som finns.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang